• Anonym (Ledsen)

    Min man snackar skit om mig med en annan kvinna

    Min man och jag har varit ihop i snart 20 år. Två barn ihop, villa.

    För nått år sedan började han ha kontakt med en kvinna på messenger (först vardagligt snack) men på senare tid snacka de skit om sina respektive, hon flirta extremt med honom. Jag sa ifrån och kände mig kränkt och sviken. Bad honom sluta.

    Men nu vet jag att det pågår än. Han skriver att jag är sur kärring, han gnäller på att vi inte har något sexliv mm Denna kvinna har han varit förtjust i under ungdomen. Men då var inte hon intresserad.

    Jag känner mig otroligt sviken och ledsen. Jag fasar för att se henne nere i samhället. Jag är så förbannad.

    Jag har varit sjukskriven sedan sista barnet föddes (snart tre år) men ska börja jobba igen nu. Jag har lidit av svår ibs med extrema diarrer, smärta i underlivet pga förlossningsskada samt endometrios funnen. Jag har genomgått två olika hormonbehandlingar under denna tid.

    Sex har jag inte kunnat ha. Noll lust. Men på senare tid nämnt att jag vill försöka men att jag önskar att vi börjar med att kramas/pussas/ha mer närhet i vardagen först. Jag söker upp honom för detta men han drar sig bort mestadels. Han vill inte kyssas.

    Älskar honom. Rejält. Men hur fan gör jag nu?

    Känner mig så sviken av att han delar privata detaljer om oss och vårt icke-fungerande samliv med en annan kvinna.

  • Svar på tråden Min man snackar skit om mig med en annan kvinna
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-02-24 12:16:50 följande:

    Har barn ihop och vill rädda oss. Men vet inte hur?

    Är dock så säker man kan bli att han inte varit fysiskt otrogen och han säger själv att han inte är intresserad av henne. Han får väl en kick av hennes uppmärksamhet kanske.

    Bad han imorse slå på ljudet igen och vara öppen med deras kontakt. Är det som han säger att han inte snackar om mig ja då har han väl inget att dölja. Men jag har snokat under lång tid och vet med säkerhet att han pratat om vårt icke existererande sexliv och att jag är en sur kärring. Så jag vågar stå rakryggad.


    Ska försöka ge dig hans perspektiv. Han har kämpat på i 4 år utan sexuell kontakt. Oavsett om det är av fri vilja eller sjukdom så är det svårt att hålla kärleken vid liv i ett förhållande som saknar den biten. Man blir först som syskon och senare som kollegor. Att det då kommer någon annan och ger honom den bekräftelsen gör ju att det väcks känslor. Du ber honom att ta det lugnt och börja med närhet och pussar, det är kanske det omvända? Du utgår från dig själv och vad du kan och vill hela tiden och han har ju köpt det i fyra år men kanske tröttnat?

    Lider med dig och dina problem men har ni haft någon annan form av sex under åren? Oralsex, handen? Osv. Känner du att du gjort vad du kunnat för honom i din situation? Det kanske är så att han stannar kvar i relationen för din och barnens skull? Att han offrar sitt eget mående för er? Han drar ju runt ekonomin, använder sina sparpengar osv.

    Klart att det han gör är fel men alternativet till hans flirt kanske är att ni separerar? Ni kanske skulle ha ett öppet förhållande?
  • Anonym (Kia)

    Jag håller med Aliona i # 13- han kan inte prata med en vän eller släkting för att inte hänga ut dej. Och prata behöver han nog. Det är också lite underligt att ni behöver börja med kyssar- varför slutade ni med det för att det inte fungerade med sex? Jag har levt ( periodvis fortfarande)med en man som inte ville ha sex efter sin utbrändhet. Till slut ville jag inte gosa eller mysa, man blir galen på det där könlösa nallegoset när man längtar efter sex. Jag behövde absolut prata om det och hade bl.a nytta av en numera avsomnad tråd här på fl. Jag sexchattade också, det var mitt sätt att må hyfsat bra och orka vara drivande i att sakta få igång sexet.

    Man gör så för att orka stanna och vänta som man vill.

  • Anonym (Fattar inte riktigt)

    Jag fattar inte riktigt varför ni inte har sex? Det är ju en sak om penetrativtsex helt enkelt inte funkar men som jag förstår det så har ni varit helt utan sexuell kontakt i 4 år??

    Det han gör är absolut inte ok men det är ju inte så svårt att förstå att han mår skit och är ganska bitter och med all rätt faktiskt.

    Vad har du gjort för att fixa förhållandet TS? Både sexuellt och i övrigt

  • Anonym (hjklbu)

    Jag förstår hur du känner det TS, min man har tidigare haft mig som sin bästa vän och han kunde gnälla av mig om sin dåvarande sambo. Jag påpekade ett antal gånger att hon förmodligen skulle känna sig sviken och kränkt om det framkom att han talade om deras förhållande med en annan kvinna, men han hade ingen annan. 

    Skillnaden är att vi bodde många mil från varandra så hans dåvarande sambo skulle aldrig behöva se mig. 

    När vi blev tillsammans sa jag direkt att prata gärna om oss med dina killkompisar (han har en som kan prata känslor och är jättebra på att ge råd, jag har pratat med honom förut om andra killar) men att jag skulle känna mig jättesviken om han pratade om oss med någon kvinna som vi känner. (Han känner inga kvinnor som inte jag känner utom kvinnan som sköter kontoret på hans jobb och de ses knappt) 

    Jag respekterar min man och pratar inte om honom med andra killar, särskilt inte med killar som vi känner oc jag förväntar mig samma respekt tillbaka. 

    Jag tror att om din man fick minsta bevis på att den där kvinnan är intresserad av annat än att utnyttja honom för en flirt så skulle han vara otrogen och lämna dig om hon ville. Han verkar ha tappat all respekt och alla känslor för dig, så vad är det du ska rädda? Huset och att få ha barnen varje vecka? 

  • Anonym (Fy!)

    Hade aldrig i helvete stannat med en man som snackar skit om mig med en annan kvinna. Det är den värsta sortens otrohet och hugg i ryggen, som att vara tillsammans med en jävla orm ju!

    Dumpa honom NU!

  • Anonym (Fy!)
    John22 skrev 2018-02-24 06:46:36 följande:

    Skitsnack, det är absolut inte klart.


    Jo det är det. Otrohet är inte bara fysiskt sex. Detta är att jämställa med otrohet och enligt mig mycket värre än sex som inte betytt något. Mycket värre. Värre att det främst är pratande och att anförtro sig, värst att han snackar SKIT om henne med den andra kvinnan. Höjden av svek, backstabbing och förnedring!
  • Anonym (Fy!)
    Anonym (hjklbu) skrev 2018-02-24 20:54:39 följande:

    Jag förstår hur du känner det TS, min man har tidigare haft mig som sin bästa vän och han kunde gnälla av mig om sin dåvarande sambo. Jag påpekade ett antal gånger att hon förmodligen skulle känna sig sviken och kränkt om det framkom att han talade om deras förhållande med en annan kvinna, men han hade ingen annan. 

    Skillnaden är att vi bodde många mil från varandra så hans dåvarande sambo skulle aldrig behöva se mig. 

    När vi blev tillsammans sa jag direkt att prata gärna om oss med dina killkompisar (han har en som kan prata känslor och är jättebra på att ge råd, jag har pratat med honom förut om andra killar) men att jag skulle känna mig jättesviken om han pratade om oss med någon kvinna som vi känner. (Han känner inga kvinnor som inte jag känner utom kvinnan som sköter kontoret på hans jobb och de ses knappt) 

    Jag respekterar min man och pratar inte om honom med andra killar, särskilt inte med killar som vi känner oc jag förväntar mig samma respekt tillbaka. 

    Jag tror att om din man fick minsta bevis på att den där kvinnan är intresserad av annat än att utnyttja honom för en flirt så skulle han vara otrogen och lämna dig om hon ville. Han verkar ha tappat all respekt och alla känslor för dig, så vad är det du ska rädda? Huset och att få ha barnen varje vecka? 


    Fast hur vet du det? Hon kanske inte visste om dig heller.
  • John22
    Anonym (Fy!) skrev 2018-02-25 14:25:39 följande:
    Jo det är det. Otrohet är inte bara fysiskt sex. Detta är att jämställa med otrohet och enligt mig mycket värre än sex som inte betytt något. Mycket värre. Värre att det främst är pratande och att anförtro sig, värst att han snackar SKIT om henne med den andra kvinnan. Höjden av svek, backstabbing och förnedring!
    Anser du att man är otrogen genom att snacka skit om någon så har du en väldigt vriden syn på otrohet som garanterat inte överensstämmer med vad många andra tycker.

    Du antydde att han var otrogen (sexuellt) med kvinnan. Hade du velat påpeka att du anser att detta är att likställa med otrohet så hade du skrivit just det.

    Men det var gulligt att du försökte slingra dig.
  • John22
    John22 skrev 2018-02-25 16:27:10 följande:
    Anser du att man är otrogen genom att snacka skit om någon så har du en väldigt vriden syn på otrohet som garanterat inte överensstämmer med vad många andra tycker.

    Du antydde att han var otrogen (sexuellt) med kvinnan. Hade du velat påpeka att du anser att detta är att likställa med otrohet så hade du skrivit just det.

    Men det var gulligt att du försökte slingra dig.
    Missade att det inte var du som skrev kommentaren ifråga. Resten gäller.
  • Anonym (hjklbu)
    Anonym (Fy!) skrev 2018-02-25 14:26:49 följande:
    Fast hur vet du det? Hon kanske inte visste om dig heller.
    Jo, hon visste om mig. Men känner mig inte. Jag känner alla han har på sin facebook som han dessutom alltid har öppen och han är på två ställen utan mig; på jobbet och på tävlingar. På jobbet har han def inte tid att prata med nån för han kan inte prata och arbeta samtidigt, när han arbetar hör han inte om tfn ringer. 
    På tävlingar skulle det vara isf om han pratar med nån kvinna, men jag känner alla dem också, jag är med ibland. Han har nära kontakt med två personer där en man och hans fru. Frun där är ingen man pratar med om sånt, hon har asperger och har noll intresse av att prata om annat än deras gemensamma hobby.  
  • Anonym (som man bäddar)

    Jag hoppas du är medveten om att ingenting kommer förändras så länge du är kvar vid hans sida vad han än gör. Folk ändrar så gott som aldrig sina vanor så länge de inte absolut måste. Och just nu kommer han undan med det. Du blir ledsen och arg men det är något som enbart drabbar dig inte honom, du är ju ändå kvar med honom. Det är inte förrän han blir tvungen att välja (på riktigt) mellan dig och den andra kvinnan som han möjligen ens kommer överväga sluta.

  • Anonym (som man bäddar)
    John22 skrev 2018-02-25 16:27:10 följande:
    Anser du att man är otrogen genom att snacka skit om någon så har du en väldigt vriden syn på otrohet som garanterat inte överensstämmer med vad många andra tycker.

    Du antydde att han var otrogen (sexuellt) med kvinnan. Hade du velat påpeka att du anser att detta är att likställa med otrohet så hade du skrivit just det.

    Men det var gulligt att du försökte slingra dig.
    Och hur kan du vara så säker på att han inte är det?
    Oavsett om han är det eller inte så beter han väl fortfarande sig som ett jävla aparsel som går omkring och snackar skit om frugan bakom hennes rygg som en feg liten fjortis. Har han problem får han väl skaka fram kulorna och ta det med frun istället eller är det för mycket att begära?
  • Anonym (Fattar inte riktigt)
    Anonym (som man bäddar) skrev 2018-02-25 21:03:34 följande:

    Jag hoppas du är medveten om att ingenting kommer förändras så länge du är kvar vid hans sida vad han än gör. Folk ändrar så gott som aldrig sina vanor så länge de inte absolut måste. Och just nu kommer han undan med det. Du blir ledsen och arg men det är något som enbart drabbar dig inte honom, du är ju ändå kvar med honom.


    Exakt samma råd/argument kan ju ges till TS man om TS sexvägran och den tjurighet som hon till och med själv medger. Bara som lite perspektiv
  • Anonym (olik)
    John22 skrev 2018-02-25 16:27:10 följande:
    Anser du att man är otrogen genom att snacka skit om någon så har du en väldigt vriden syn på otrohet som garanterat inte överensstämmer med vad många andra tycker.

    Du antydde att han var otrogen (sexuellt) med kvinnan. Hade du velat påpeka att du anser att detta är att likställa med otrohet så hade du skrivit just det.

    Men det var gulligt att du försökte slingra dig.
    Jag håller med "Fy" om att det är ett större svek att vara förtrolig, känslosam och lämna ut sitt förhållande än att ha sex. Det är ett slags känslomässig intimitet och är att betrakta som otrohet. Jag skulle också säga att det ofta finns en baktanke om att inleda något med den nya om man har behov av att svartmåla sin fru/sambo inför denne.

    Vem har inte hört klyshan "min fru förstår mig inte".
  • Anonym (som man bäddar)
    Anonym (Fattar inte riktigt) skrev 2018-02-25 23:26:00 följande:
    Exakt samma råd/argument kan ju ges till TS man om TS sexvägran och den tjurighet som hon till och med själv medger. Bara som lite perspektiv
    Absolut, om han skrev här skulle han förmodligen få samma råd, men nu är det ju TS som startat tråden och inte han. Dock kan jag tycka att springa omkring och snacka skit om sin partner med en annan kvinna är ett väldigt kontraproduktivt och rätt feg och omoget sätt att försöka lösa problem i förhållande. Jag tror knappast TS kommer bli jättesugen på sex av att han gör så. Där de tidigare hade ett problem (sexbrist) har han nu sett till att det blev 3. Sexbrist, Brist på förtroende och brist på respekt. 
  • Anonym (Fy!)
    Anonym (olik) skrev 2018-02-26 10:29:43 följande:

    Jag håller med "Fy" om att det är ett större svek att vara förtrolig, känslosam och lämna ut sitt förhållande än att ha sex. Det är ett slags känslomässig intimitet och är att betrakta som otrohet. Jag skulle också säga att det ofta finns en baktanke om att inleda något med den nya om man har behov av att svartmåla sin fru/sambo inför denne.

    Vem har inte hört klyshan "min fru förstår mig inte".


    Japp, jag skulle inte förlåta ett engångsligg ?som inte betyder något? på nån jäkla konferens heller även om han ångrade det men det hade varit bra mycket bättre alternativ med det om han inte hållt på och flirta länge med personen och sen ångrade det djupt -vs- att han haft nån hemlig kvinnlig vän som han svartmålade mig för med.

    Det är ju vidrigt. Skulle känt så om han snackade skit om mig med en killkompis också. Med vem som helst. Det är ju höjden av svek, att ens närmaste som gift sig med en skulle snacka massa skit om en bakom ens rygg.

    Värst då med en annan kvinna som får känna sig utvald och smickrad på ens bekostnad. Jag hade gjort slut direkt.
  • Bjoer
    Anonym (som man bäddar) skrev 2018-02-26 10:35:00 följande:
    Absolut, om han skrev här skulle han förmodligen få samma råd, men nu är det ju TS som startat tråden och inte han. Dock kan jag tycka att springa omkring och snacka skit om sin partner med en annan kvinna är ett väldigt kontraproduktivt och rätt feg och omoget sätt att försöka lösa problem i förhållande. Jag tror knappast TS kommer bli jättesugen på sex av att han gör så. Där de tidigare hade ett problem (sexbrist) har han nu sett till att det blev 3. Sexbrist, Brist på förtroende och brist på respekt. 
    Det är nog inte för att lösa problemen som han gör det, utan för att ventilera sin frustration.
  • Anonym (som man bäddar)
    Bjoer skrev 2018-02-26 10:46:03 följande:
    Det är nog inte för att lösa problemen som han gör det, utan för att ventilera sin frustration.
    Förmodligen, men genom sin ventilering så fuckar han upp deras förhållande mer än det redan är. Dessutom gör han det på ett jävligt feg sätt. Hade han haft en ryggrad hade han "ventilerat" i ansiktet på TS istället för bakom hennes rygg
  • Bjoer
    Anonym (som man bäddar) skrev 2018-02-26 11:04:20 följande:
    Förmodligen, men genom sin ventilering så fuckar han upp deras förhållande mer än det redan är. Dessutom gör han det på ett jävligt feg sätt. Hade han haft en ryggrad hade han "ventilerat" i ansiktet på TS istället för bakom hennes rygg
    Du tror det skulle vara mer konstruktivt? Att gnälla och klaga på någons IBS, en sak de själva redan vet att de har problem med? Nä, det tror jag verkligen inte. Däremot hade han väl kanske kunnat snacka med någon av sina killpolare istället för nån tjej han gillade för länge sen. Men man tar väl vad som finns tillgängligt ibland.
  • Anonym (som man bäddar)
    Bjoer skrev 2018-02-26 11:08:25 följande:
    Du tror det skulle vara mer konstruktivt? Att gnälla och klaga på någons IBS, en sak de själva redan vet att de har problem med? Nä, det tror jag verkligen inte. Däremot hade han väl kanske kunnat snacka med någon av sina killpolare istället för nån tjej han gillade för länge sen. Men man tar väl vad som finns tillgängligt ibland.
    Ja faktisk är det ALLTID mer konstruktivt att ta problemen med den man har problem med även om det innebär bråk och tjafs än att söka sig en ny donna som man kan sätta drulen i och beklaga sig för vilket verkar vara det TS misstänker att han gör.
Svar på tråden Min man snackar skit om mig med en annan kvinna