• Anonym (förhindrad)

    Förhindrad att delta i bröllop men redan tackat ja, hur säga?

    Hej,

    Jag är bjuden på ett bröllop senare i sommar.

    Sen har jag oxå en relativt ny flickvän, som just börjat ett nytt jobb, och hennes enda möjlighet till några dagar semester är kring just den helgen då det här bröllopet är.

    Vi har sagt att vi ska ta en längre weekendresa tillsammans någonstans då hon är ledig.

    Tyvärr har jag redan tackat ja till det här bröllopet, fast RSVP-dagen är först senare i den här veckan. Men jag vill prioritera min flickvän högre. Jag är inte ens riktigt nära bekant med brudparet, utan mest ytligt bekant. Faktum är att jag är lite förvånad över att jag är bjuden. Men de är trevliga personer och jag ska naturligtvis ge dem en gåva, oavsett vad jag gör. Och så har jag oxå deltagit i och finansierat mannens svensexa.

    Hur tycker ni jag ska lägga fram det här för brudparet på bästa och artigaste sätt?

    Mvh

  • Svar på tråden Förhindrad att delta i bröllop men redan tackat ja, hur säga?
  • Emale

    Bara säg som det är och inkludera en uttalad förhoppning om att de inte blir ledsna. Hur svårt kan det vara? Om ni bara är ytligt bekanta lider de säkert inte alltför mkt av att du inte är med.

  • Eafav

    Meddela så fort som möjligt! I regel brukar man räkna på att det kostar 500:-/kuvert

    Så om massa gäster uteblir utan att säga till så kan det kosta dem onödigt mycket pengar. Så för att vara juste så meddela att du fått förhinder och tyvärr inte kan komma. Anledning är ju oviktigt då du ändå inte tänker gå.

Svar på tråden Förhindrad att delta i bröllop men redan tackat ja, hur säga?