• Anonym (/)

    Har du gråtit av smärta som vuxen?

    Har du haft så ont som vuxen att du börjat tjuta?

    Vad hade hänt?

  • Svar på tråden Har du gråtit av smärta som vuxen?
  • Aniiee

    Tjuter gör jag sällan, men jag gråter desto mer.....


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Jooosen

    Njurstensanfall, migränanfall samt när jag spolade en inflammerad visdomstand hos tandläkaren. Minns att de fick hålla i mig i den där jävla stolen haha...

  • hoppsa

    Ett flertal gånger. Jag är klantig, impulsiv och har lite otur ibland, brutit massor av kroppsdelar och sytt x antal stygn, slitit av senor och muskelfästen.

    En komplicerad fraktur på överkäken + rejäla sår (ca 60 stygn i och runt munnen och läppar) var riktigt vidrig, när adrenalin och morfin släppt grät jag som ett barn, länge. Jag har hög smärttröskel men är rätt gråtmild ????

  • Anonym (Hemskt)

    Kanske inte av smärtan i sig men av uppgivenhet, rädsla och trötthet när jag hade två stora diskbråck och en nerv satt i kläm mellan trasiga diskbitar.

  • sextiotalist
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-07-15 18:35:15 följande:

    NÄr jag opererade mig och de bröt alla ben i bröstkorgen och fick för sig att ta bort ryggbedövningen när jag vaknade.. jag trodde jag skulle dö av smärta


    Trattbröstoperation?
  • Fru Ve

    Ja under mina förlossningar grät jag för det gjorde så ont. Ingen annan gång.

  • Anonym (Många gånger)
    Anonym (Lia) skrev 2017-07-15 17:56:16 följande:

    En gång. Hade riktigt fruktansvärd tandvärk. Hade varit till tandläkaren och de kunde inte dra ut tanden pga en kraftig infektion som gjorde att bedövningen inte tog något. Så jag blev hemskickad med antibiotika och dagarna som följde var fruktansvärda. Kroppen försökte stöta bort tanden och jag trodde allvarligt att jag skulle dö av smärtan. Och då har jag ändå fött 4 barn men detta är den värsta jag varit med om. Kan tillägga att jag lärde mig av mitt misstag och går nu regelbundet till tandläkaren INNAN det blir så illa som det var då ;)


    Jag har gråtit av smärta många gånger som vuxen. Vid diskbråck, olyckor med brutna revben, äggplock och tandinfektion.

    I mitt fall hade en tand skadats och i den skadan kom bakterierna in.

    In i he**** vad ont det gjorde. Precis som i "Lias" fall tog ingen bedövning då infektion var så kraftig. Detta trots att jag besökt tandläkare i tid men denna hade bedömt att det inte var så farligt. Jag höll på att stryka med på kuppen då infektionen spred sig i hela kroppen. När jag äntligen träffade en fjärde tandläkare säger hon att det kommer att ta några dagar innan hon kan göra något eller att jag tar ut den utan bedövning.

    Jag valde det senare och hon drog den några minuter senare.

    Vilken smärta!

    Vilken lättnad!

    Det tog ytterligare nästan en månad att bli frisk men efter bara 5 minuter kände jag skillnad.

    Hade jag litat på min första känsla så hade jag sluppit betala 8000 kr samt fått hjälp en vecka tidigare. Så förlorad arbetsinkomst plus 8000 kr i tandläkarkostnad. Och den smärtan. För en jäkla sprucken tand. Skit också.

    Jag gråter gärna när jag har ont. Det blir liksom bättre då.
  • alade

    Ja.

    Senast vid äggplock. Det gör svinont.

    Innan dess vid gallsten, njursten och missfall.

  • Anonym (ont det gör ont...)

    Cellprov som inte skulle göra ont (när de knipsar en bit av livmodertappen). gjorde jätteont så tårarna rann.

    Förlossning utan smärtlindring som gick på tok för fort för att man skulle hinna med att andas. grät mig igenom krystningarna för det gjorde så ont och jag hade panik för jag kunde inte hantera smärtan. (kom in 1h efter vattenavgång hemma, ungen ute på 30min från ankomst till sjukhuset, hann knappt få av mig kläderna jag kom i)

    grät även när de skulle ta vävnadsprov på en hudförändring för de hade så bråttom att bedövningen inte hann ta, gjorde ont när de skar i huden.

    grät senast när jag slog i mitt stackars knä i ett bord, har slagit i knät så många gånger att minsta lilla stöt gör skitnot.

  • Anonym (Aj Aj)

    Vid förlossningen, har därför bara ett barn. 

    Ryggskott som gör så ont att du inte kan ta dej ur sängen.

    Våldtäkt, fick sy många stygn i både slida och anal.

Svar på tråden Har du gråtit av smärta som vuxen?