Inlägg från: Qwerty32 |Visa alla inlägg
  • Qwerty32

    Vill desperat sluta amma!!

    Haft ont från första början av amningen, i början var det sår men det gick över och blev till en brännande känsla inuti bröstvårtan varje gång jag ammade.. Var till läkaren, visade inget fel. Samt frågat om hjälp varje gång hos BVC, inte fått någon slags användbar hjälp. Men nu har min bebis fått en tand, så nu är smärtan istället orsakat av tanden, bröstvårtorna är alldeles ömma och röda och nästan som att det är småsår, men de syns inte, men gör så fruktansvärt ont så idag sprutade det tårar till och med när jag ammade!!

    För att tillägga har min bebis alltid velat amma kring 1-2 timmar emellan även nu när han är över halvåret! Så har nästan aldrig hunnit vila brösten, på natten kan det gå Max 3 timmar innan han vaknar för att äta och sen somna om.

    Han vägrar även ersättning prövat både nan och Sempers, han vägrar välling. Gillar knappt någon mat han får pröva på, och oftast spottar han ut eller stänger munnen och vägrar öppna. Det enda som gått hem hittills är fruktpure på burk, majspuré eller mosade bär. Så han blir ju inte mätt på maten direkt.

    Behöver hjälp/tips/råd, för jag klarar inte mera :(

  • Svar på tråden Vill desperat sluta amma!!
  • Qwerty32

    Har prövat men han blir sur direkt man kommer med flaskan mot hans mun, vill helst att han ska börja äta ordentligt med mat så man inte behöver ge ersättning också :)

  • Qwerty32

    [quote=77853722][quote-nick]mammalovis skrev 2017-07-19 19:38:14 följande:[/quote-nick]Har du provat amningsnapp för att underlätta? Sedan får man "ryta lite" när bebisen biter, så den förstår att det är fel. Då är det okej att bebisen blir lite ledsen. Jag har nu ammat igenom sonens 16 tänder och varje gång det kommer en ny tand tuttar han extra mycket och råkar bita när han slumrar till.

    Annars går det ju alltid pumpa ett tag tills maten kan ersättas mer.

    Sedan tar inte alla barn nappflaska. Vi fick börja direkt med pipmugg istället. Nappflaskor med välling/vatten har ratats, så här är amningen ännu inte avslutad trots att han är 21 månader nu. Vi måste snart ta tag i det, men sonen blir så enormt arg.

    Prövade amningsnapp när han var nyfödd, det var jätte tjorvigt tyckte jag för han drog bort den hela tiden med handen och nu när han rör sig så mycket kan jag tänka mig det är ännu jobbigare :) men såren läkte bra medans jag använde den :) Det är inte som att han biter, kände inte av tanden i början, mer som en nötning av den. För första veckan han fick den gjorde det inte ont, men nu gör det jätteont och känner tanden att den nöter mot "småsåren".

    Ja i värsta fall får jag pumpa ut då smärtan är olidlig och om det fortsätter såhär! :( men han är såå fäst vid bröstet, han har börjat slita i min tröja och trycker huvudet där varje gång han sitter i min famn haha.

    Ska pröva med pipmugg, för känns som att flaskan är det som stör han. Han bara gallskriker och börjar grina när vi försöker ge flaska:/

Svar på tråden Vill desperat sluta amma!!