• Maddi

    Pojke som går upp kl 04 varje dag

    Har ni tagit upp problemet med bvc? Har ni tänkt på att kunna testa sömnmedecin? De finns något som heter melatonin, kroppens egna sömnhormon och inga biverkningar alls.

  • Maddi
    Emy88 skrev 2017-07-24 07:42:50 följande:

    Ja, han fick Theralen när han var mindre men det hjälpte inte alls. Senast vi var där så sa dom bara att vissa barn har ett mindre sömnbehov och att det troligtvis blir bättre med tiden. Tack för tipset med melatonin!


    Nog för att barn kan vakna tidigt, men 3.30-4 räknas till natt. Jag antar att ni redan testat allt ni kommer på? Som att sova hos barnet till att tests nattlampa och riktigt mörkt rum?

    Vårat barn kunde heller inte sova vid minsta ljus, så vi satt upp dubbelt med mörkläggning och sen satt häftstift vid glipan så verkligen inget ljus ska kunna tränga sig igenom. Så även på sommaren är det kolsvart i hans rum.
  • Maddi
    Emy88 skrev 2017-07-24 08:12:59 följande:

    Ja, vi har testat det mesta tyvärr. Han kommer in till oss vid midnatt och sover jämte oss. Vi har mörkt i våra sovrum men det kanske går att göra ännu mörkare. Nattlampa får bara motsatt effekt.

    Jag funderar på att bära upp en potta på övervåningen och ta upp färdiga smörgåsar till övervåningen på kvällen och se om han roa sig lite själv i hans rum på morgonen men frågan är om han egentligen är lite för liten för det? En femåring klarar ju säkert det men en treåring?


    Ja de beror nog på barnet, min treårig kan nog inte roa sig själv på morgonen :)

    Angående theralen, hur länge testade ni de? På våran sov tog de 1 1/2 månad innan han började sova bättre med de. Fick sluta pga att han var trött på dagarna och inge dig själv.
Svar på tråden Pojke som går upp kl 04 varje dag