Inlägg från: Jokri85 |Visa alla inlägg
  • Jokri85

    Vi med BIM September 2017

    Snultan skrev 2017-09-04 22:12:06 följande:

    Ah jag är oxå jättetrött. Men inga nya symtom förutom dem jag skrev. Väldigt trött, molvärk och ömma bröst när man rör dem. Mer hungrig oxå föresten! Å jag tycker det är jättejobbigt att skära ner på te och pepsi max haha.

    Nä jag är inte med i nån annan. Inte hittat nån trevlig grupp och här var så trevligt men osäker om jag ska gå med i nåt annat eller inte.. hur tänker du göra?

    Ska med lägga mig nu, vi hörs imorn :)


    Håller med om symptomet mer hungrig med. Fast kanske att jag känner mer hungers känsla när jag blir hungrig. Typ vrålhungrig direkt. Men jag upplever nog att jag äter lika mkt eller...en aning mindre... men oftare.

    När har du fått bf i appar o så? Eller du har inga appar än?

    När ska du på första mötet med en barnmorska?! :)

    Håller med dig om att stämningen här är så god... vet ej vart jag ska vända mig. Säg till om du hittar något bra! :)
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-04 22:12:06 följande:

    Ah jag är oxå jättetrött. Men inga nya symtom förutom dem jag skrev. Väldigt trött, molvärk och ömma bröst när man rör dem. Mer hungrig oxå föresten! Å jag tycker det är jättejobbigt att skära ner på te och pepsi max haha.

    Nä jag är inte med i nån annan. Inte hittat nån trevlig grupp och här var så trevligt men osäker om jag ska gå med i nåt annat eller inte.. hur tänker du göra?

    Ska med lägga mig nu, vi hörs imorn :)


    Just det.. det med te och läsk har jag undvikit ett tag så dricker ej det. Men däremot älskar jag att dricka te på hösten och vintern. Finns inget mysigare än att sitta med en kopp svart te sånt där löste. Och kanske något gott kex till eller något. Hahaha längtar nästan..

    Men har läst att man kan dricka typ många koppar te om dagen... eller?

    Själv räcker det med 1 eller 2. Tror man fick dricka 3 koppar kaffe och 6 koppar te. Men är ej säkrr. Ska kolla upp det innan min te säsong sätter fart haha
    Snultan skrev 2017-09-04 22:16:11 följande:

    Föresten en annan sak jag börjat känna nu är att det sticker i mitt snitt-ärr. Antar att de blir så när livmodern växer, känns ibland som att trosorna har fastnat i ärret, de liksom svider.. men antar att det sticker i ärret i livmodern. Lite läskigt är de ändå. Kroppen är fantastisk.


    Wow. Som du säger kroppen är verkligen fantastisk. Hur allt fungerar... mäktigt. Och att vi kan skapa ett barn. Vilken märklig mäktig kärleksfull grej att kunna göra. Det är verkligen ett mirakel!

    Förutom det så hoppas jag du slipper känna av det lämgre fram. Tänker att det är nu mest omställning sker för kroppen men sen är den uppvärmd eller vad man ska säga?!

    Hoppas du känner av det mindre snart.
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-04 22:16:11 följande:

    Föresten en annan sak jag börjat känna nu är att det sticker i mitt snitt-ärr. Antar att de blir så när livmodern växer, känns ibland som att trosorna har fastnat i ärret, de liksom svider.. men antar att det sticker i ärret i livmodern. Lite läskigt är de ändå. Kroppen är fantastisk.


    Förresten det du skrev med drycken. Vet du vad som gäller där? Har hört 3 koppar kaffe om dagen och 6 koppar te. Men är ej säker så ska läsa om det igen. Dricker knappt något av det. Dricker mest vatten. Men nu när det närmar sig höst och kyla så vill jag gärna krypa upp i soffan med filt te och något kex eller så. Mysigt. Ocg gärna svart lös te. Det är så gott.

    Jag får kolla upp vad som gäller innan min te säsong börjar. Gillar ej att dricka varmt på sommaren ;):)

    Hur mycket dricker du av varje då?
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-05 08:41:12 följande:

    Jag sänkte ju mitt kaloriintag rejält när jag gick ner i vikt där. Så gäller att tänka om där. Behöver få i mig något mer men akta mig så att jag inte går upp massa i vikt. Nu väger jag lika mkt som innan förra grav, och gick upp 10 kg och ner allt igen efter. Men sen gick jag upp igen.. så de vill jag inte göra igen.

    Bf 9 maj. Har kollat i nån sån uträknare på nån sida. Har inga appar.

    Och ska till barnmorskan nästa torsdag =D

    Får se om man joinar nån annan grupp då.. får man fråga var i landet du bor?

    Ja 6 koppar te säger ju livsmedelsverket. Men jag blir ändå nojig. Försöker begränsa det till 2 koppar per dag iaf. Olika hur mkt jag dricker annars men en kall dag eller om jag är trött ellee sjuk kan de nog bli uppåt 4 st.. så de är nog lugnt ändå :)

    Nu vill jag veta hur det gått för dig :)




    Jodå vi lyckades på första. Vågar knappt tro det. Alla borde använda clearblue med dubbel hormonindikator. Jag känner knappt något heller så det är svårt att veta.

    När ska ni berätta för familjer?

    Ja det borde ju vara lugnt om du bara dricker max 4 koppar. :)

    Jag gick nästan upp dubbelt som dig haha, jag gick ner allt igen. Nu precis för 1 månad sen hade jag gått ner allt. Låg kanske ca 3 kilo över hela tiden men börjde träna mer och äta mer vegetariskt ;) :)

    Jag bor i stockholm. Själv?
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-05 10:09:51 följande:

    GRATTIS! :) Så skönt att veta. Nu vill jag att tiden ska gå, åtminstone så man kommer över dem 12 första veckorna.. då kan man nog andas ut lite.

    Jag bor i Göteborg men jag kommer från Sthlm, min familj bor där, och vi kommer att flytta upp om 1-2 år :) så eftersom familjen bor där uppe är det lite lättare att inte säga något. Med sonen ringde jag mamma samma dag som jag plussade och de andra fick oxå veta snabbt. Denna gång kommer vi vänta. Vi har inte berättat för nån. I slutet av oktober kommer vi åka upp till sthlm så då ska vi berätta för min familj, då är jag i vecka 11-12. Men mamma kommer ner i början av oktober så frågan är om jag kommer kunna hålla tyst om det :P

    Hur tänker ni om att berätta? Nu ska jag träffa tre olika tjejkompisar onsdag, torsdag och fredag.. känns konstigt att inte ta upp en sån sak då.. men jag vet inte, samtidigt vill jag vänta.. samtidigt som jag vill skrika ut det till världen...


    Jag sa det till en vän som är gravid. För hon berättade också när hon var i typ v.4

    Så jag sa det till henne. Fick ett grattis men inte mer än så.

    Ser fram emot att säga det till min familj. Har köpt en tröja till vår dotter där det står jag ska bli stora syster som vi eventuellt tar foto på och skickar till dem. Eller så ses vi också i slutet av oktober. Min familj bor typ 60-70 mil ifrån oss så ja..det blir nog en flytt för oss också sen så vi bor mitt emellan kanske?!

    Familjen är roligast att berätta för. För de kan glädjas på ett annat sätt. Till 100% för din skull.

    Ingen avundsjuka ingenting. Ser sååå fram emot det. Jag tänkte att om jag kan hålla mig så kan hon ha på tröjan när vi åker dit. :D men tror nästan det blir ett foto. Tröjan beställdes och kommer typ om 1-2 veckor.
  • Jokri85
    Isathe skrev 2017-09-05 10:36:25 följande:

    Stort GRATTIS!!!

    Roligt!

    Vilket försök i ordningen var detta för er? Vad har du för symtom?

    Jag väntar för fullt på BIM dagen.... Som borde infalla mån-ons nästa vecka.


    Tack så mycket! :D Första försöket! :D

    Kan rekommendera clearblue digital dubbel hormonindikator test. Då får du veta på dagen exakt och även timmen om du testar oftare närmre ÄL.

    Så det är större chans att lyckas.
  • Jokri85
    Isathe skrev 2017-09-05 10:36:25 följande:

    Stort GRATTIS!!!

    Roligt!

    Vilket försök i ordningen var detta för er? Vad har du för symtom?

    Jag väntar för fullt på BIM dagen.... Som borde infalla mån-ons nästa vecka.


    Har typ inga symptom...kan ej äta lika mkt som innan. Mindre och oftare...annars typ inga symptom. Läskigt.

    Men kanske för det är andra barnet?

    Knäpper gärna upp jeansen på kvällen dock. För magen känns svullen.
  • Jokri85
    Isathe skrev 2017-09-05 12:30:27 följande:

    Jag använde också dom den här ägglossningen. Fick en lite konstig månad, då jag först hade ett neg cd 8 och sedan blinkade till och med cd 12, men sträcken blev bara svagare och svagare. Misstänker att jag började testa för tidigt och fick då falska test.

    För på cd 13 var testen helt negativa igen, även när jag tittade på stickorna efter så var de testet helt klart negativt, för att cd 14 började testet blinka igen. glömde ta igen på kvällen cd 14 men på morgonen cd 15 så var där en fast gubbe och teststräcket var starkare än kontrollsträcket. Testade både morgon och em (med de rosa testet) och båda gångerna fick jag fast gubbe. Cd 16 på morgonen var testet negativt igen, då testa jag med de rosa testet från clearblue. Hade även ägglossningsvärk cd 14-16 med mest värk cd 15. Så tror att jag pricka in ägglossningen. Har ju dock en PCO så inte säkert att mina ägg släpper tyvärr.

    Sen fick vi till mys cd 12 på morgonen till morgonen cd 17. Med fokus på cd 15. Så hoppas verkligen vi lyckats!!


    Ja okej. Vi lyckades bara pricka en första dagen då den blinkade och på kvällen den dagen jg fick fast smiley på morgonen.

    Så det kan absolut gå. Ni har prickat in mer :)
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-05 12:56:20 följande:

    Åh jag tänkte också beställa en sådan tröja som han får ha på sig när vi åker upp :) Det är som du säger, roligast att berätta för familjen. En vän nojjar jag lite för att berätta för, hon gifter sig 1-2 veckor efter mitt bf och har bett mig va brudtärna. Vet inte hur jag ska göra med det. Men vi får väl se, henne träffar jag om 2 veckor för min son fyller år och ska ha kalas då, så de blir väl att jag berättar då.


    Ja okej :) vad kul!

    Då berättar vi samtidigt då :) ;)

    Aaa kanske bäst att berätta så hon hinner planera. :) det tror jag hon kommer uppskatta!
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-05 17:41:01 följande:

    Ja spännande:) undra hur man kommer må å hur de kommer gå med jobbet. Förra grav började jag må illa först i v 13 å kräktes varje morgon så fick berätta för jobb då och slutade jobba dag. Det va väldigt skönt. Ser framför mig nu hur jag kräks i traumarummet haha. Går nog berätta de om jag börjar må dåligt elr så.

    Javisst de ska jag göra. Hon vet att vi försöker o sist jag träffa henne sa jag att är jag gravid nu så föder jag 1-2 veckor innan bröllopet.. ja vi får väl se vad vi bestämmer där


    Jaha usch vad jobbigt. Jag mådde illa från start men inte så jag kräktes. Och jag kände det direkt. Var småillamående typ hela graviditeten upplevde jag det som. Nu är det lite iaf..pytte lite typ inget. Hoppas det fortsätter så!!

    Skönt att du kan ändra tider om det skulle ske :)

    Hehe ja vi får se vas hon säger då, spännande :)
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-06 08:33:42 följande:

    Mm.. får hoppas det inte blir samma denna gång men förutom det så mådde jag faktiskt väldigt bra.

    Hur mår du annars? Jag är typ ständigt öm i magen :/ fast jag tror inte det är bebismagen utan andra magen. Jag har ju ätit betydligt mindre de senaste månaderna och nu är jag mer hungrig och äter två mål mer om dagen, tror det blir lite konstigt för magen. Har dessutom ätit ganska mkt bröd de senaste dagarna vilket magen inte är van vid. Får försöka hitta en balans där.. hitta bättre mellanmål för magen typ.

    Annars känner jag inte så mkt mer än trötthet och mer kissnödig. Tycker det drar och spänner i livmodern emellanåt också.


    Jag känner typ ingenting. Börjar bli lite rädd.

    Men så fort jag tänker...vad händer? Så känner jag lite träningsvärk i magen typ...sån där molvärk.

    Typ som mensen är på väg. Sen har jag blrjat få ont i ländryggen. Redan??? Hoppas det förvsinner men gör mer ont för varje dag nu :/

    Jag äter midnre än innan. Blir mätt snabbt men äter oftare. Försöker ta frukt eller belvita breakfast kex med fiber i. Inte mer än så. Men vi får se hur allt uyvecklar sig. Det kan ju ändras snabbt.

    Håller med om tröttheten förresten, men ej som med första heller... känner ändå att jag klarar dagen utan att vila...men då har jag för mig jag vilade dagtid...eller var det mot slutet kanske? Jaja...trött är jag iaf. Tröttare...men inte överdrivet. Är segare såklart och försöker lägga mig 30 min till 1 timme tidigare.
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-06 10:02:48 följande:

    Har oxå sån molvärk. Och har haft ont i ländryggen. Men har ju ett stillasittande jobb oxå.

    Idag är jag ensam på jobbet till kl 13. Mår jätte konstigt... öm i hela buken, illamående, trött, yr lilsom.. ont i ryggen.. funderar om jag skulle gå hem tidigare idag.. får se hur det utvecklas. Hungrig men ingen matlust. Funderar nästan på att fråga nån läkare här om tablett mot illamåendet :P haha


    Hur går det för dig ? Har du blivit sämre/bättre?

    Jag pluggar så sitter också en hel del. Mitt nya mål ska bli att röra mig 30 min i streck varje dag. Vissa dagar tar jag i mer vissa dagar mindre. Tänkte jag. Läste att det kan vara bra för gravida. 30 min kommer jag nog hinna de flesta dagar. Jag önskar det iaf hahaha

    Hoppas du mår bättre snart :)

    Har du hittat någon mer grupp?
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-06 16:28:44 följande:

    Det blev lite bättre efter jag ätit. Nu är magen svullen och spänd som bara den men som sagt tror de är pga maten.

    Ja 30 minuter är ju inte mkt så de ska väl gå bra :) jag har promenerat mkt på sistone då när gick ner i vikt men vart lite dåligt mef det på sistone.. så ska oxå ta tag i det där.

    Nä faktiskt inte.. vet inte om jag har lust faktiskt.. har du?


    Jo men precis. Men hinna laga mat plugga ibland jovba och familjrlivet plus vara gravid är ganska mkt. Men jag ska absolut röra på mig varje dag.

    Idag blev det bara vardags motion gick upp för trappor istället för rulltrappa etc. Typ halvsprang upp. Lite här och där är bra. Ska cykla en kvart på vår cykel hemma nu. Så får det räcka. Känner att mkt sker nu i början av graviditeten och man återhämtar sig inte lika bra.. känns som man ska träna men ej överdriva.

    Nej håller med. Men riktigt kul att få skriva med dig :)
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-06 17:33:12 följande:

    Jag har inte facebook så de är inget för mig =P


    Jag har inte heller facrbook haha så inget för mig heller.
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-06 22:34:56 följande:

    Jo de är klart.. ibland orkar man inte heller. Men jag brukar tänka att all motion är bra motion. Vardagsmotion som du skriver. Åh nu är jag helt slut. Åh magen är som en ballong.

    Gillar att skriva med dig med, vi får väl starta en egen grupp haha :) kanske dags att vi lämnar denna grupp nu när vi plussat hehe


    Samma här. Min mage är också som en ballong!!!

    Ja jag lämnar gruppen nu eftersom vi har plussat som du sa...

    Lycka till med allting! Känns nästan lite sorgligt tycker jag...att ej få veta hur allt kommer gå och så.

    Men jag hoppas allt kommer gå precis som du önskar! <3

    Ta hand om dig/er! :)
Svar på tråden Vi med BIM September 2017