• XAHHA92

    Vi med BIM i augusti

    Skapar en tråd för oss som har bim i augusti.

    Jag har ÄL den 8/8 och BIM 22/8, detta blir försök 16 utan något resultat månaderna innan. Är 24 år och försöker med första barnet.

    Står i kö till utredning som kommer ske om 5 månader, så i december ska vi bli utredda...
    Längtan efter en liten är extremt stor.

    Jag ber också att ni som bara skriver när ni fått plus på era gravtester. Snälla, gör inte det här. Man får gärna vara med och skriva innan, men släng inte upp en bild på ett positivt test det första ni gör!!


    Försöker med första sen maj -16
  • Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • XAHHA92
    Oslo84 skrev 2017-08-05 20:58:19 följande:
    Hej! Jag hade BIM i går, fredag. Testade ett nästan obefintligt plus på onsdagen och ett nästan lika svagt men lite mer synligt plus torsdag med CB early. Var superhappy och konstaterade nöjt att jag faktiskt var gravid. Testade därefter med ett CB digitalt på fredagen, som visade negativt! Gav mig inte, testade på nytt med CB early imorse som också gav ett nästan obefintligt plus. Känner mig gravid (ömma bröst, molvärk) men är extremt nojjig. Har gjort slut på en förmögenhet på gravtester nu så vägrar testa mer, känner mig som en idiot. Vad tänker ni? Det var ju en stegring mellan ons-tors, men oroväckande att det inte visade på digitalt på fredagen, eller var starkare i dag...eller?
    Kan ju vara så att äl kom någon dag senare? Vänta någon dag till och testa med morgonurin, då borde du få ett bättre resultat :) Håller tummarna för dig
  • Oslo84
    HannaPanna92 skrev 2017-08-05 21:45:04 följande:

    Kan ju vara så att äl kom någon dag senare? Vänta någon dag till och testa med morgonurin, då borde du få ett bättre resultat :) Håller tummarna för dig


    Ja det är ju säkert inte märkligare än så...Men man nojar och googlar, du vet. Tack :)
  • babyspenat
    Vixens skrev 2017-08-05 21:06:20 följande:

    Tack för alla svar :)

    Jag har ju liiite svårt att hålla det "hemligt" för jag vill gärna kunna prata med mina vänner och familj om det, samtidigt som jag är rädd att det genererar till extra press att bli gravid. Med många frågor om hur det går osv. Någon av er som har upplevt det?

    Jag vill ju gärna skrika rakt ut att "JAAA nu har vi äntligen startat verkstan!!" Hahaha :)


    Förstår hur du menar, har också tänkt på det där med press. Än så länge känner jag inte av det. Hittills är det bara en som frågat hur det går. Nu är vi ganska tidigt i processen. Kanske blir mer jobbigt sen när det gått ett tag. Å andra sidan kommer man ju då ha folk runt sig att prata med om det :) det är lite kluvet, men personligen ångrar jag inte att jag berättat :) sen kan man ju alltid be om att de som vet inte frågar så mycket, utan låter ämnet istället tas upp av en själv. "Hur går det?"-frågan behöver egentligen inte mina vänner ställa, då jag kommer berätta för dem när jag är gravid, om jag får äran att bli det :) om jag inte tagit upp något, så indikerar ju det på att vi fortfarande försöker, så då behöver de inte fråga ;)
  • babyspenat

    Svårt att låta bli att tänka på eventuella tecken. Gah, blir galen på mig själv. Googlar runt som bara den. Jag som tänkte i början av cykeln att jag inte skulle tänka för mycket. Har nu semester så har ju mer tid att fundera, haha. Någon som har tips att komma ifrån sin besatthet?

  • Elliot1

    Hej! Skriver av mig lite här, är med i en annan augusti-tråd där det regnar in bilder på positiva test ;)

    Jag tog ett test idag som var uppenbart negativt. Blev så sjukt besviken, vet egentligen inte riktigt varför. Kanske för att detta var första månaden när jag och sambon verkligen pratade öppet om ÄL.. Hade en jäkla massa sex under den veckan jag hade ägglossning. Har haft oskyddat sex sen januari 2017 men oftast är det bara jag som vetat om de fertila dagarna och vi har sagt att "blir det nåt så blir det nåt". Har dessutom varit ganska oregelbunden sen jag slutade med minipiller. Har haft typiska menssymtom i flera dagar men mensen lyser med sin frånvaro. Ont i brösten, spänningar i rygg och mage. Trodde verkligen jag var gravid..

    Har egentligen BIM på tisdag så visst, kanske är det för tidigt att testa.. Men ändå blev jag så otroligt besviken just denna månad :(

  • 33villbligravid
    Elliot1 skrev 2017-08-06 15:55:23 följande:

    Hej! Skriver av mig lite här, är med i en annan augusti-tråd där det regnar in bilder på positiva test ;)

    Jag tog ett test idag som var uppenbart negativt. Blev så sjukt besviken, vet egentligen inte riktigt varför. Kanske för att detta var första månaden när jag och sambon verkligen pratade öppet om ÄL.. Hade en jäkla massa sex under den veckan jag hade ägglossning. Har haft oskyddat sex sen januari 2017 men oftast är det bara jag som vetat om de fertila dagarna och vi har sagt att "blir det nåt så blir det nåt". Har dessutom varit ganska oregelbunden sen jag slutade med minipiller. Har haft typiska menssymtom i flera dagar men mensen lyser med sin frånvaro. Ont i brösten, spänningar i rygg och mage. Trodde verkligen jag var gravid..

    Har egentligen BIM på tisdag så visst, kanske är det för tidigt att testa.. Men ändå blev jag så otroligt besviken just denna månad :(


    Hej! Jag ville bara säga att jag förstår dig jättebra! Hoppet är ju inte ute om du har BIM först på tisdag. Och också om det inte blir ett plus nu så ordnar det sig nog förr eller senare! Kram på dig!
  • Elliot1
    33villbligravid skrev 2017-08-06 20:27:38 följande:

    Hej! Jag ville bara säga att jag förstår dig jättebra! Hoppet är ju inte ute om du har BIM först på tisdag. Och också om det inte blir ett plus nu så ordnar det sig nog förr eller senare! Kram på dig!


    Tack så mycket för uppmuntran :) Visst har du rätt, ingen idé att analysera resultat ännu. Men man blir ju så besviken för stunden.. Då är jag ändå än av de som försöker säga till andra att INTE testa innan BIM. Men idag gick jag på magkänsla.. Well Well, återstår att se :)
  • Vixens
    babyspenat skrev 2017-08-05 23:36:42 följande:
    Förstår hur du menar, har också tänkt på det där med press. Än så länge känner jag inte av det. Hittills är det bara en som frågat hur det går. Nu är vi ganska tidigt i processen. Kanske blir mer jobbigt sen när det gått ett tag. Å andra sidan kommer man ju då ha folk runt sig att prata med om det :) det är lite kluvet, men personligen ångrar jag inte att jag berättat :) sen kan man ju alltid be om att de som vet inte frågar så mycket, utan låter ämnet istället tas upp av en själv. "Hur går det?"-frågan behöver egentligen inte mina vänner ställa, då jag kommer berätta för dem när jag är gravid, om jag får äran att bli det :) om jag inte tagit upp något, så indikerar ju det på att vi fortfarande försöker, så då behöver de inte fråga ;)
    Jo det är ju sant det du säger med att dom inte behöver fråga massor :) Tror jag ska släppa bomben för våra närmsta(!!) Dom som alltid säger lite undrande- "när ska ni skaffa barn?" Nästa gång ska jag bara svara att vi håller på ^^ (Dom kommer tappa hakan)

    Tack för att du delar med dig!

    Måste bara få skriva av mig, Är så nervös nu inför denna äl (imorgon enligt app), har sexat 1:a,3:e,4:e,5:e o idag. Hoppas hoppas hoppas att det blir något!!! Hur tidigt kan man testa sen? Någon som har koll på det? :) bim är ju inte förrän den 22:a, känns så otroligt långt att vänta tills dess!
  • Moodie

    Grattis alla som plussat! :D Jag följer tråden slaviskt och hoppas själv på ett plus snart. Bara ÄL+5 idag, BIM den 15e. Så jag tänkte försöka hålla mig åtminstone till BIM-4. Jag har inga höga förväntningar då det bara är första försöket, men ändå stora förhoppningar såklart då vi längtat efter barn länge.

    Har en fråga jag funderat lite på ett tag nu. Vilka tester upplever ni är bäst, som inte så ofta visar spök?

  • babyspenat
    Vixens skrev 2017-08-06 22:32:35 följande:

    Jo det är ju sant det du säger med att dom inte behöver fråga massor :) Tror jag ska släppa bomben för våra närmsta(!!) Dom som alltid säger lite undrande- "när ska ni skaffa barn?" Nästa gång ska jag bara svara att vi håller på ^^ (Dom kommer tappa hakan)

    Tack för att du delar med dig!

    Måste bara få skriva av mig, Är så nervös nu inför denna äl (imorgon enligt app), har sexat 1:a,3:e,4:e,5:e o idag. Hoppas hoppas hoppas att det blir något!!! Hur tidigt kan man testa sen? Någon som har koll på det? :) bim är ju inte förrän den 22:a, känns så otroligt långt att vänta tills dess!


    Vad kul! :D så länge det känns rätt :)

    Håller verkligen tummarna för dig! Önskar att vi också hade varit så pass aktiva den här månaden, haha! Vi har mer kört på varannan, var tredje och någon gång var det fyra dagar emellan. Får hoppas att hans simmare är långlivade :D
Svar på tråden Vi med BIM i augusti