• jacktod

    Tjock, smal?

    Jag är 12 år och väger 47 kg. Jag är även lite längre än 1m och 61 cm.

    De känns som om jag väger för mycket och har börjat göra situps, armhävningar och springer även ut. Känns som jag är tjock och ser mig bara som tjock.

    Jag tänker på allt jag äter och det är bra att äta godis eller om jag skippar det. 

    Och jag skippar det. Om inte så mår jag dåligt över att jag har "gått upp" i kilo.

    Hur ska jag kunna bli nöjd med min kropp?

  • Svar på tråden Tjock, smal?
  • EmmsanBliss
    jacktod skrev 2017-07-31 16:03:22 följande:

    Jag är 12 år och väger 47 kg. Jag är även lite längre än 1m och 61 cm.

    De känns som om jag väger för mycket och har börjat göra situps, armhävningar och springer även ut. Känns som jag är tjock och ser mig bara som tjock.

    Jag tänker på allt jag äter och det är bra att äta godis eller om jag skippar det. 

    Och jag skippar det. Om inte så mår jag dåligt över att jag har "gått upp" i kilo.

    Hur ska jag kunna bli nöjd med min kropp?


    Du behöver inte vara orolig det låter som en väldigt hälsosam vikt för din längd.


    Jag är 1m och 65cm och väger cirka 59kg och jag tycker inte alls att jag är tjock. Och eftersom du är så ung så behöver du verkligen inte oroa dig :) 


    När du fyllt 16 tycker jag att du kan börja ta tag i träning ordentligt kanske skaffa ett gymkort.


    Men eftersom du bara är 12år så tycker jag verkligen att du ska ta vara på din tid som barn, för tro mig du kommer att ångra dig om du inte njuter av din tid innan vuxenålderns kommer <3

  • Ghjvv

    Jag är 1.58m och väger 57 kg, och har storlek small i kläder. Du borde vara väldigt smal.

    Tips för att bli nöjd med kroppen: sluta tänka på den som ful eller fin. Undersökningar visar att man mår sämre om man jämför sig med andra, oavsett om man ser sig själv som bättre eller sämre än genomsnittet. Tänk istället på allt fantastiskt din kropp kan göra - hoppa springa virka rita .

    Gå inte runt och tänk på mat som kalorier hela tiden. Då kommer du att bli helt nojjig.

  • Anonym (Njut)

    Njut av din barndom. Du är inte alls tjock, du är ett barn ännu, du ska och behöver inte fundera över din vikt. När du kommer in i puberteten senare så ändras din kropp iallafall, du kan inte se ännu hur du kommer att börja se ut. Senare då du blir äldre kan man träna regelbundet ifall du känner för det, just nu räcker det att du är utomhus nu som då och har roligt med dina kompisar och deltar i gymnastiken på skolan då ditt sommarlov är slut :)

Svar på tråden Tjock, smal?