Inlägg från: U never saw me |Visa alla inlägg
  • U never saw me

    Köpa kattunge, rädd?

    Det kanske är en del av kattens temperament att vara lite blyg, men det betyder inte att den inte kommer vara gosig när den lärt känna dig. Min katt är väldigt skygg mot människor, en gäst i mitt hem kan absolut inte plocka upp den för att kela. Men katten är supergosig med mig däremot, för jag är dens trygghet. 

  • U never saw me
    angelfire5 skrev 2017-08-05 15:27:37 följande:

    Jag tog två katter ut en kull. Den ena var minstingen i kullen, lite försiktig och tillbakadragen. Nosade på mig men drog sig undan sedan. Den andra traskade rätt fram till mig o lade sig i mitt knä och ville kela.

    Nu är de sju år gamla. Katt nr 1 (försiktig) är otroligt familjeinriktad. Hon är kelig och otroligt social med oss. Vill vara med hela tiden och till och med vaktar barnen ibland när de sover. (Vaktade dem även när de var i magen.) Med främlingar är hon avvaktande och håller sig på avstånd till hon är säker på att de är ok, sedan blir hon kelsen även med dem.
    Katt nr 2 (framåt) är social med alla men inte lika trogen oss och inte lika kelig överlag. Hon älskar att glassa sig i uppmärksamhet från många samtidigt men tröttnar fort på "bara" familjen och kommer och kelar ibland men har inte samma behov av det.

    Katter har sin egen personlighet och alla blir olika. Ingen kan lova att katten kommer motsvara din drömbild, men jag kommer välja den försiktiga katten i nästa kull om det blir aktuellt någon gång i framtiden.


    Precis så är mina katter också. En är skygg mot främlingar men superlojal mot mig. Den andra är supersocial med alla men inte alls lika bunden till just mig utan är nöjd med vem som helst. 
Svar på tråden Köpa kattunge, rädd?