• Anonym (Nova)

    HÅLL KOLL PÅ ERA BARN!

    Artisten Joakim Lundell har gått ut med ett öppet brev till föräldrar. Jag tänkte att detta kan vara det bästa stället att nå så många föräldrar som möjligt. Snälla läs och inse vad era barn håller på med på internet. Det är kanske inte ditt barn, men det kan vara hens kompisar. Prata med era barn. 


    "Detta leder till 1000 tals dödshot, och våldtäktshot emot Jonna (hans fru).


    Ja dom mest sjuka saker ni kan tänka er.


    "Jag ska skära halsen av Jonna framför dina ögon bögjävel"


    "Jag ska flå din hund levande"


    Detta är skrivet av BARN!

    Detta är enbart vad som händer online!
    Detta är vad som sker i verkligheten.
    Stenar kastade på vår hund, 100 tals äggkastningar på fönster, 3 förstörda bilar.
    Utemöbler förstörda, poolen förstörd, ja i stort sätt ALLT är förstört.
    Trakaserade dag som natt i hemmet och utanför.


    Vi är idag så pass trakasserade att vi har personskydd anställt.
    Summan av det hela är att det vi fått utstå är mer än nån borde på 32704328 livstider.
    Vi är slut,
    Vi är totalt sönderkörda i huvudena...
    Jag är labil...
    Jag är orolig för Jonna.
    Hon mår verkligen inte bra."


    Läs hela brevet här nouw.com/joakimlundell 


    Jag kan knappt förstå hur sjuka saker BARN skriver, men jag har själv hängt på youtube sedan mina tidiga tonår så jag har läst och sett en hel del själv. Vissa som skriver sådana här grejer är inte ens i tonåren än, hur ser vår framtid ut om den yngsta generationen beter sig så här mot andra människor? De har ingen respekt över huvud taget och det måste få ett slut. Det skrämmer mig ärligt. 

  • Svar på tråden HÅLL KOLL PÅ ERA BARN!
  • Anonym (WHO?)

    Artisten Joakim Lundell.....aldrig hört talas om. Vem är det?

  • Anonym (Nova)
    Anonym (WHO?) skrev 2017-08-16 10:42:59 följande:

    Artisten Joakim Lundell.....aldrig hört talas om. Vem är det?


    Spelar det någon roll vem det är? Han har legat på förstaplats på Spotify tre gånger med olika låtar. Han är dessutom youtuber tillsammans med sin fru Jonna. Kanalen heter "Jocke och Jonna" om du är mer intresserad. 
  • Påven Johanna II
    Anonym (WHO?) skrev 2017-08-16 10:42:59 följande:

    Artisten Joakim Lundell.....aldrig hört talas om. Vem är det?


    Är inte det den där knarkaren som kallade sig för "Jockiboi" och som låg i en soffa efter att han smetat in sig med sitt eget bajs? 
  • Poppy75
    Påven Johanna II skrev 2017-08-16 10:46:00 följande:

    Är inte det den där knarkaren som kallade sig för "Jockiboi" och som låg i en soffa efter att han smetat in sig med sitt eget bajs? 


    Så du tycker han förtjänar det han får eller vad är din poäng med ditt inlägg ?
  • taquine
    Poppy75 skrev 2017-08-16 10:50:04 följande:
    Så du tycker han förtjänar det han får eller vad är din poäng med ditt inlägg ?
    Förtjänar och förtjänar... Nissen i fråga är väl en patetisk föredetting som numera håller på med pranks på yt. 
    Men att kasta sten på en oskyldig hund är ju helt förkastligt.
    Goodness me
  • Anonym (Sandra)
    taquine skrev 2017-08-16 10:55:03 följande:

    Förtjänar och förtjänar... Nissen i fråga är väl en patetisk föredetting som numera håller på med pranks på yt. 

    Men att kasta sten på en oskyldig hund är ju helt förkastligt.


    Nej, de har slutat med pranks för ganska länge sen. Hans huvudfokus nu är väl musiken som jag förstått det. Har åkt runt till en hel del olika ställen i Sverige.

    Sen spelar det väl egentligen ingen roll vem han är/vad han tidigare gjort (inte riktat till dig taquine). Tycker det är skrämmande att folk kan bete sig som folk gör ändå.

    Att barn i alla åldrar springer in på andras tomter och knackar på rutor/ kastar ägg osv.

    Inte första gången det hänt.
  • Påven Johanna II
    Poppy75 skrev 2017-08-16 10:50:04 följande:
    Så du tycker han förtjänar det han får eller vad är din poäng med ditt inlägg ?
    Frågan gällde vem han är, och det svarade jag på. Som jag minns det betedde han sig själv ungefär på samma sätt, en del mognar uppenbarligen sent - om någonsin. 

    Jag har inte satt mig in i vad som inträffat men rent principiellt så är jag förstås för ett betydligt mycket mer avancerat språkbruk än vad som återgetts i trådstarten, och emot trakasserier som de som både "jockeboi" och tydligen också andra ägnar sig åt. 
  • Anonym (Nova)
    Påven Johanna II skrev 2017-08-16 10:46:00 följande:
    Är inte det den där knarkaren som kallade sig för "Jockiboi" och som låg i en soffa efter att han smetat in sig med sitt eget bajs? 
    Och någon undrade varför jag inte skrev "Jockiboi" i inlägget. Vad han gjort och inte gjort förr spelar ingen roll, eller är det det ni säger till era barn? "Om en person har gjort dumma saker så har du all rätt att våldtäktshota hans fru och kasta stenar på hans hund och förstöra hans tomt, lilla kalle. Självklart, han får väl skylla sig själv. :)" ?
  • taquine
    Anonym (Sandra) skrev 2017-08-16 11:00:23 följande:
    Nej, de har slutat med pranks för ganska länge sen. Hans huvudfokus nu är väl musiken som jag förstått det. Har åkt runt till en hel del olika ställen i Sverige.

    Sen spelar det väl egentligen ingen roll vem han är/vad han tidigare gjort (inte riktat till dig taquine). Tycker det är skrämmande att folk kan bete sig som folk gör ändå.

    Att barn i alla åldrar springer in på andras tomter och knackar på rutor/ kastar ägg osv.

    Inte första gången det hänt.
    Ok , litar på dig;) Har som sagt ingen koll på denna människa , bara vad jag hört . Men att ungar kan kasta sten på oskyldiga djur samt kasta ägg m.m är ju helt sjukt. Man kan undra var deras föräldrar håller hus.
Svar på tråden HÅLL KOLL PÅ ERA BARN!