• bebismys

    Ägglossning efter missfall?

    Hej! Beklagar missfallet.. samma för oss...fick ma för 2v sedan :( va i v13 men fostret var 8v...

    Hoppas du har äl och att du snabbt blir gravid igen! :) jag skulle ta ett gravtest efter 1månad för att se att det är negativt.. så blir om 2v alltså! Kollade igår av nyfikenhet och det var svagt positivt... vill också ha kontroll av min kropp igen!

    Kom tyvärr inte med nåt klokt svar eller erfarenhet men är i samma situation.

  • bebismys
    Smka skrev 2017-08-17 08:34:39 följande:

    Tack för att du delar med dig. På något sätt skönt att höra från andra som är där man själv är även fast man inte önskar någon det här. Då skulle vi alltså haft bf ungefär samtidigt. Sjukt drygt att få reda på det efter v12 då börjar man ju tro på att det ska gå vägen ju. Ja jag ska också kolla 4 veckor efter men har inte vågat än haha. Men var det svagt nu så lär ju alla gamla hormoner vara helt borta om någon vecka?


    Ja visst är det skönt att inte vara ensam :) precis, man hade ju kommit så pass långt att man trodde att det inte var nån fara.. hemskt av kroppen att luras så :( ja jag skulle väl haft bf i början av februari. Okej! Förstår:) är ju ingen vits att kolla tidigare, blir ju bara jobbigare.. när ska du ta gravtest? Jag ska kolla typ 3,4 september... Vi kanske kan följas åt så man har någon att dela alla funderingar med? Har ni barn sen innan?
  • bebismys
    Smka skrev 2017-08-20 17:10:20 följande:

    Ja jag har en son som är 1,5år så han är ju fortfarande rätt liten. Det tog ca 3år innan vi fick honom så vi hade inte räknat med att bli gravida så snabbt denna gång (hann inte få en mens efter att hormonspiral en var ute) . Trodde verkligen inte det skulle ta så hårt att få mf den här gången eftersom vi var förberedda på att det skulle ta längre tid men man hinner ju planera mycket i huvudet under veckorna man var gravid ändå. Har du barn?

    Jag ska kolla om en ve ka typ 25-27. Asså egentligen skulle jag väl kolla typ nu. Om jag mot förmodan skulle bli gravid igen så hade det ju varit skönt att fått ett minus innan. Det är snarare jag som är löjlig. Hur tänker ni kring ny graviditet? Skulle du vilja bli gravid nu igen eller vända en (eller flera) mensar?


    Okej! Ja då har ni en liten ändå :) har två barn, en tjej som blir 11 och en kille som är 5 :) oj 3år är länge! Men ni fick honom utan hjälp? Förstår att ni väntade er att det ska ta tid om det tog så lång tid.. det är klart det tar lika hårt ändå att gå mf! Våran var helt oplanerad och jag blev överlycklig! Och sorgen fruktansvärd när vi förlorade den :( kastades ju liksom in i en graviditet helt oplanerat och blev så glada! Precis som du skrev man hinner ju planera och tänka så mycket! Nä jag känner en enorm saknad och tomhet...

    Förstår hur du tänker! Jag vill helst bli gravid på en gång... kan inte bärga mig haha.. men egentligen tror jag att det skulle vara skönt att få en mens.. för skulle jag bli gravid direkt utan en mens mellan och få mf igen få skulle jag älta om det kanske berodde på det?! Har ju läst så mycket olika.. både att man borde vänta iaf en mens mellan och att det inte alls spelar nån roll! Men jag har nog mycket tankar om varför vi fick mf nu, om det berodde på mediciner eller så... har bla hypotyreos och äter levaxin och det är tydligen väldigt viktigt att ha rätt värdennär man är gravid. Fick veta graviditeten ganska sent, typ v8-9...

    Tänker du använda äl-tester?
  • bebismys

    Okej :) va skönt att ni blev gravida på egen hand ändå! Även om det måste ha varit jobbigt att det tog tid! Tur att ni va unga så ni inte behövde bli stressade över det iaf:)

    Jamen precis, man anklagar kanske sig själv tillräckligt ändå vid mf så kan man utesluta vissa saker så skadar det ju inte.. förstår hur du tänker men man blir ju så otålig... i söndags var det 3v sen jag började blöda och på torsdag är det 3v sen själva missfallet skedde.. har fortfarande lite blodblandade flytningar.. så drygt ju.. vill ju att det iaf ska va över helt så det ens är lönt att börja känna efter efter någon äl... blir ju såå utdraget om det ska dröja länge innan mensen ens kommer :/

    Okej! Är ju perfekt om man har koll på sin äl och inte behöver tester! Jag tog ut min hormonspiral maj-16 och haft regelbunden mens sen dess och märkt av äl på ett ungefär vilket jag aldrig tidigare i mitt liv gjort! Skönt! Men är lite rädd att tänk om kroppen ska börja krångla nu..

    Var det starkt positivt eller svagt? Man vill ju ha negativt för att veta att alla hormoner är ur kroppen.. men samtidigt förstår jag dig om det visar positivt om du misstänkt att du kanske redan haft äl!

    Jag beställde hem lite äl och gravtester.. så när jag får de känningar jag haft när jag borde ha äl så kommer jag nog testa :)

    Ringde min bm för att kolla vad hon sa ang sköldkörteln och medicinen.. med den dos jag har nu ligger jag ganska okej för en graviditet.. och har läst att det kan va bra redan om man planerar en graviditet.. så tror jag fortsätter på samma dos, då vet jag att jag inte borde ha allt för höga värden vid början av nästa graviditet.. men ska ringa min läkare och kolla med henne också..

  • bebismys

    Jag låg bra i värde nu men jag visste som sagt inte om grsvidueyen förrän ca v9 och höjde dosen drygt 1v senare så jag gick med för högt värde första 10veckorna..

    Låter klokt, det skadar ju inte att vänta nån månad iaf:) kan som sagt va skönt att se att gravtestet är negativt och att man får en mens.. så blir det förhoppningsvis lättare att ha koll på äl sen också! Om.inte kroppen får för sig att hamna helt ur balans en längre tid, vilket jag är lite rädd för... har ju ännu blodblandade flytningar...:/

    Usch va jobbigt!! Jag förstår dig verkligen! Känner likadant.. helt normalt i våran situation... Vi har ju förlorat vårt barn.. följde några på Instagram varav av tjej va i exakt samma vecka och henne är det tufft att följa nu :( slutade följa men kikade ändå in för dum som man är kan man ändå inte låta bli....

    Skönt ändå att du känner dig nöjd med livet nu :) låter härligt! Hoppas ni inte behöver vänta så länge på en ny graviditet...

    Spännande att se vad testet visar på fredag då :) är ju som skönt att få.ett negativt så allt i kroppen är borta...

  • bebismys

    Ja det är hemskt men man kan inte låta bli! Ja precis och jag tycker Instagram (om du har Det?) kryllar av gravidmagar, ul-bilder och gravidappar och såå många med bf kring februari....

    Ja tänk att komma på rul och få veta!! Tror dock inte att jag skulle kunna gå så länge utan att upptäcka att nåt va fel... ändå tredje barnet och det borde kännas i kroppen.. skulle fått lyssna på hjärtat hos bm vid inskrivningen och det va 1v efter vi fick veta att bebisen dött... hade varit hemskt att ha kommit då och hon inte skulle hittar hjärtljud... Jag började blöda en söndag och då bokade vi en tid för ul privat på tisdagen och där gick vi veta..blödde inte alls så mycket och tänkte att det är nog ingen fara. Blödde ganska mycket med senaste barnet varav en gång rejält och det var ju ingen fara :( sen va vi på koll dagen efter på kvinnokliniken också där vi bestämde hur vi skulle gå vidare..fick då med mig cytotec hem...

    Hur var det för dig? Började du att blöda mycket och åkte in?

    Åh va skönt att det var negativt nu! Hehe ja konstigt att vilja ha ett minus men som sagt det är ju det som behövs för att kunna starta om! :) spännande! Jag undrar när första mensen har tänkt Komma?! Så man kan börja hålla utkik efter äl :) tycker det är spännande & skrämmande allting nu ändå...när man blir gravid igen...rädslan att det ska hända igen :/

  • bebismys

    Ja det är hemskt men man kan inte låta bli! Ja precis och jag tycker Instagram (om du har Det?) kryllar av gravidmagar, ul-bilder och gravidappar och såå många med bf kring februari....

    Ja tänk att komma på rul och få veta!! Tror dock inte att jag skulle kunna gå så länge utan att upptäcka att nåt va fel... ändå tredje barnet och det borde kännas i kroppen.. skulle fått lyssna på hjärtat hos bm vid inskrivningen och det va 1v efter vi fick veta att bebisen dött... hade varit hemskt att ha kommit då och hon inte skulle hittar hjärtljud... Jag började blöda en söndag och då bokade vi en tid för ul privat på tisdagen och där gick vi veta..blödde inte alls så mycket och tänkte att det är nog ingen fara. Blödde ganska mycket med senaste barnet varav en gång rejält och det var ju ingen fara :( sen va vi på koll dagen efter på kvinnokliniken också där vi bestämde hur vi skulle gå vidare..fick då med mig cytotec hem...

    Hur var det för dig? Började du att blöda mycket och åkte in?

    Åh va skönt att det var negativt nu! Hehe ja konstigt att vilja ha ett minus men som sagt det är ju det som behövs för att kunna starta om! :) spännande! Jag undrar när första mensen har tänkt Komma?! Så man kan börja hålla utkik efter äl :) tycker det är spännande & skrämmande allting nu ändå...när man blir gravid igen...rädslan att det ska hända igen :/

  • bebismys

    Ja eller hur så är det verkligen! Den där sidan med blandade bilder kryllar av sånt...

    Men oj vad tufft ni hade det!! Att ni fick se hjärtat picka på & ändå slutade så sorgligt :( verkligen pendla mellan hopp & förtvivlan! Jag förstår verkligen att du inte väntade dig att den skulle ha dött efter att ha sett hjärtat slå två gånger till och med! Då tror man nog nånstans att blödningen beror på nåt annat... usch va jobbigt & sorgligt! Så hemskt också när ett missfall kan dra ut så på tiden eller hur jag ska säga... att det liksom inte bara händer pang bom... man undrar ju vad som hände?! Varför liksom!! Nåt är ju fel men är en klen tröst i det stora hela...

    Ja fy! Tur att du fick en tid dagen efter, man vill ju inye gå en dag till!! Bröt också ihop när hon sa att vi kan gå hem och låta kroppen sköta det själv och få tid för kontroll efter några dagar...jag sa att jag ska ha det gjort nu!! Fick också tid dagen efter på kvinnokliniken... på torsdag kom allt ut då var tillräckligt jobbigt att det gick 2 dagar från beskedet..

    Ja skönt att allt är över för oss nu & vi kan blicka framåt! Jag känner mig fortfarande väldigt ledsen men det är ju inte lika påtagligt hela tiden men kommer ju som över en då och då...

    När jag blir gravid igen kommer jag kräva tidigt vul/ul!! Visst borde man få det efter det vi gått igenom?

  • bebismys

    Jag med! Då är vi två, varit väldigt låg idag :( såå jobbigt! Har precis samma tankar som du.. den där frustrationen!!! Jag vill nu! Vill inte behöva gå igenom kanske månader av besvikelse för att mensen kommer eller ett minus på stickan... och jag har mycket tankar om att det känns jobbigt att behöva gå igenom dom första veckorna igen... alltså både vi och ni hade ju kommit sån pass bit på vägen att man trodde man gick säker.. sen testade vi ju så sent som i v 8-9 som sagt.. tänker också mycket på om jag kunde gjort något.. som jag skrev tidigare så tänker jag ju på om hypotyreos och fel dos medicin påverkade.. även ätit två mediciner.. nä jag vet inte är ju inte lönt att spekulera.. har också tänkt som.du om det skulle va lättare om man visste varför? Men sker inte alla missfall för att det är nåt fel och att barnet inte skulle kunna få ett liv? Jag försöker tänka så :/

    Ja det får bi verkligen göra! Nä ingen kub av landstinget före 35år... drar en graviditet ut på tiden så kanske, fyller 35 om 1år drygt... vilket landsting bor ni i? Om du vill säga det annars är det okej:)

  • bebismys

    Jag med! Då är vi två, varit väldigt låg idag :( såå jobbigt! Har precis samma tankar som du.. den där frustrationen!!! Jag vill nu! Vill inte behöva gå igenom kanske månader av besvikelse för att mensen kommer eller ett minus på stickan... och jag har mycket tankar om att det känns jobbigt att behöva gå igenom dom första veckorna igen... alltså både vi och ni hade ju kommit sån pass bit på vägen att man trodde man gick säker.. sen testade vi ju så sent som i v 8-9 som sagt.. tänker också mycket på om jag kunde gjort något.. som jag skrev tidigare så tänker jag ju på om hypotyreos och fel dos medicin påverkade.. även ätit två mediciner.. nä jag vet inte är ju inte lönt att spekulera.. har också tänkt som.du om det skulle va lättare om man visste varför? Men sker inte alla missfall för att det är nåt fel och att barnet inte skulle kunna få ett liv? Jag försöker tänka så :/

    Ja det får bi verkligen göra! Nä ingen kub av landstinget före 35år... drar en graviditet ut på tiden så kanske, fyller 35 om 1år drygt... vilket landsting bor ni i? Om du vill säga det annars är det okej:)

  • bebismys
    Smka skrev 2017-08-29 21:11:15 följande:

    Jo men så är det väl i de allra allra flesta fall att det är något fel på fostret. Det är ju sjukt hur ofta det faktiskt blir rätt egentligen.

    Ja det där minuset och mensen månad efter månad ger en ju ångest. Det blir liksom en enda stor väntan först på ägglossning och sen att mensen (inte) ska komma. Egentligen hade jag ju tänkt vänta lite till innan vi började försöka just pga detta men så åkte spiralen ut av misstag så då var det ju lika bra att köra. Tog det lång tid för dig att bli gravid med dina andra två barn?

    Jag bor i Västra Götaland tillhör näl. Jag får ändå ge dem att det har varit lätt att få tider på gyn. Jag har hört om andra som behövt åka till gynakuten och sitta flera timmar men jag har fått tider på mottagningen med kort varsel. Det är jag tacksam över.


    Ja precis...lång väntan...4v på torsdag för mig sen själva missfallet skedde och inte känt av nå äl.. kan dock känna en del mensvärk men vet inte varför... skulle nog gärna se att mensen kom nu så kroppen inte drar ut massa på tiden pga missfallet :/ många säger/man läser att allt går tillbaka fort efteråt.. samtidigt så har ju kroppen gått igenom ganska många veckor som gravid och sen påfrestningen med mf.. Hur känner du i kroppen? Tror du första mensen är på gång snart? Svårt att veta men...

    Med första barnet 8månader & andra 3månader..

    Va skönt att det varit lätt för dig att få hjälp! Hemskt att behöva sitta flera timmar och vänta... men du skrapades? Direkt eller för att alt inte kom ut som det skulle?
  • bebismys

    Okej! Va skönt att du fick skrapas så pass fort! Jag sa att jag också ville det för att jag tyckte allt var obehagligt och jag blev rädd, samt att jag bara ville få det gjort.. men som för dig, då skulle jag behövt vänta..pga semestertider osv.. suck! Jag kanske kunde ha stått på mig jag vet inte! Men men nu blev det tabletter och det gick ju bra än om det var påfrestande.. eller det satte igång av sig själv tidigt den morgonen jag skulle ta tabletterna men tog dom ändå...

    Okej drygt det här att inte veta hur kroppen har tänkt sig... Vi får hoppas det stämmer 4-6v...då är det ju på gång hyfsat snart.... nä men det senaste jag tog va ju negativt...tyckte mig se supersvagt men tror nog det var inbillning... hon sa en månad så kollar på söndag och ringer dit till veckan... skulle du också meddela det? Egentligen känns det ju lönlöst att meddela att det är negativt? Är ju snarare om man fortfarande har positivt test som rester kan finnas kvar...

  • bebismys

    Ja visst handlar det om ekonomi, alltid!! Ja man vill ju kunna få ett ultraljud tex om man känner att man verkligen behöver det! Finns säkert dom som klarar att vänta till rul men inte alla.. man vill ju inte vara med om ett ma igen!

    Precis dagens tester ska väl vara väldigt bra! Nu har man definitivt negativt test så då ska allt va ur kroppen. Hann din kropp förändras något under den tid du va gravid?

    Haha jaså känner du dig väldigt påverkad av hormoner?

    Har du fått mens än? Inte jag.. 5v för mig nu i veckan och önskar den dyker upp... eller känna tydligt äl så är ju det också ett tecken på kroppen är igång. Ska utomlands om 3v och skulle ju vara skönt att hinna få mens innan...

  • bebismys

    Jamen precis är väldigt dyrt med kub!

    Här jag bor verkar det va hårda regler också gällande ul och så:/

    Okej! Samma för mig, illamåendet bara försvann! Fast för mig var det kanske 1v efter jag fått veta att jag var gravid och tänker också att det var då nåt gick fel... tycker brösten blev mer svullna och knöliga samt att jag hade haft ont i dom hela tiden och det var det som gjorde att jag misstänkte att tänk om jag är gravid. Fick som sagt veta i v8-9 så gick ju ett tag..och trodde det berodde på annat att mensen va sen... tror jag gick upp några kilon och hade svårare att knäppa byxorna...

    Okej! Ingen av oss som fått mensen än.. tog ett äl-test idag för att jag tycker att jag har lite äl-flytningar och det var positivt! Vad jag kan läsa av iaf! Var ett sånt med två streck... och teststrecket va minst lika starkt som kontrollstrecket och det ska ju betyda positivt.. men har inte ömma bröst som jag alltid brukar ha.. Ja jag vet inte...men då borde isf mensen va typ 2v bort...

  • bebismys

    Jo ska bli skönt! Men om jag hade äl nu så kommer nog mensen pågå delar av eller hela resan, mindre kul men inte mycket att göra :) ja sommaren har verkligen inte varitnån höjdare, varken vädermässigt eller annars...

    Skönt för dig att mensen kommit! Förstår att det är blandade känslor! Men precis, nu vet du att kroppen är i fas och bara sikta mot äl om ett par veckor ;)

Svar på tråden Ägglossning efter missfall?