• dengode95

    gravid vecka 14 syns inget

    Hej. Jag är gravid med 5e barnet och gick nu in i vecka 14 (13+0). Ni i samma vecka, som är omföderskor, när började de synas på er? Det har alltid synts tidigt på mig! Nu syns de ingenting o känner mig knappt gravid och blir orolig. Syns inget på magen, utan känner bara en liiten bula precis vid blygdbenet när jag ligger ner.

    Har haft väldig ryggvärk idag, i svanken. Svårt att förklara men ingen vanlig foglossningssmärta, haft foglossning med alla barnen så vet hur de känns, utan mer dov värk. Har lättat lite nu på kvällen men har lite mensvärk.

    Blir orolig att något är fel. Magen växer inte utan bulan har varit lika liten i flera veckor nu.

    Någon som haft sådan värk? Och som de kanske inte synts något på trots de är tätt mellan graviditeterna o de har synts tidigt med de andra?

  • Svar på tråden gravid vecka 14 syns inget
  • tomten12

    Jag väntar mitt tredje barn, är i v 13 och på mig syns det tydligt. Men det är väl olika för olika individer. Kollat på VUL? 

  • Mila

    Jag är i vecka 15 idag. För 6-7 år sedan när jag väntade min dotter kom magen fort. Nu syns det ytterst lite på morgonen. Mer på kvällen när jag ätit. Jag har ömma bröst till och från. Annars känner jag mig ganska ogravid. Gjorde kub för en vecka sedan och där inne låg en frisk liten boxare :)

    Tror det kan variera väldigt mycket. Denna gång kanske din bebis ligger väldigt långt in? Har du gjort något ul/vul?


    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Anotherone

    Jag har två barn och ingen gång har man egentligen sett nån mage förrän i kanske v 16-17.

    Med första minns jag att det kändes så sjukt på rutin -ul i v 19 när bebisen rumlade runt i magen och jag hade varken känt några sparkar eller fått nån direkt mage ännu.

  • miachr78

    Väntar nr 4 och är nu gravid i vecka 27 med en enorm kula men den började inte synas förrän i vecka 18. Var helt platt fram tills dess.

Svar på tråden gravid vecka 14 syns inget