• Vattumankillen

    Riksdagens kommite föreslår att tvlicensen ska ersättas av att man ska betala på deklarationen. Vad tycker ni?

    Riksdagens kommite förslår att tvlicens ska ersättas av att man ska betala på deklarationen istället.

    Vad tycker ni?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-25 20:35
    Tilläga. En kommite som består av personer ifrån de politiska partierna.

  • Svar på tråden Riksdagens kommite föreslår att tvlicensen ska ersättas av att man ska betala på deklarationen. Vad tycker ni?
  • EnAnonumius
    Anonym (k) skrev 2017-09-19 14:32:51 följande:
    Det är redan en betalkanal.
    Men jisses vilken skitnödig hårklyverier du bjöd på.
    Men jag skall formulera om det då så du slipper att ägna dig åt hårklyverier.

    Okey så man slipper att bli påtvingad ett statligt rån, detta statliga rån som de väljer att kallar TV-licens, som är omotiverat hög i priset, och som knappast ger brett utbud som passar alla med meningslös underhållning i huvudsak.

    Man kan lägga PS-Tv, på betaltjänst i from av abonnemangs tjänst, så som det är med majoriteten av andra kanaler, och folk betalar då en liten månadsavgift frivilligt om de vill ha PS-TV.

    Så är du nöjd nu? Eller skall du presentera mer skitnödiga hårklyverier?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2017-09-19 14:37:13 följande:
    Det finns en demokratisk poäng att det finns ett sätt för staten att kommunicera med medborgarna.
    Ursäkta men jag misslyckas att se den s.k "demokratiska poängen" med PS, då man mycket sällan, med betoning på mycket sällan, något som "staten förmedlar" till folket.

    Jag anser att det är helt odemokratiskt att bli rånad som medborgare för att staten skall kommunicera med medborgarna.  Vi betalar redan skatt, varför skall staten råna sina medborgare för att kommunicera med dem.
    Rånet väljer staten att maskera under namnet "Tv-licens".

    Sedan på vilket sätt kommunicerar staten m.h.a PS?
    Det är väldigt lite "statlig kommunikation" med PS, men mer underhållning som "Så skall det låta" och andra "lekprogram" , Melodifestivalen, diverse "reality-tv", sport, etc etc.

    Jo jo, statlig kommunikation när den är som "bäst" eller vadå? Drömmer
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Man)
    EnAnonumius skrev 2017-09-19 16:21:13 följande:

    Ursäkta men jag misslyckas att se den s.k "demokratiska poängen" med PS, då man mycket sällan, med betoning på mycket sällan, något som "staten förmedlar" till folket.

    Jag anser att det är helt odemokratiskt att bli rånad som medborgare för att staten skall kommunicera med medborgarna.  Vi betalar redan skatt, varför skall staten råna sina medborgare för att kommunicera med dem.

    Rånet väljer staten att maskera under namnet "Tv-licens".

    Sedan på vilket sätt kommunicerar staten m.h.a PS?

    Det är väldigt lite "statlig kommunikation" med PS, men mer underhållning som "Så skall det låta" och andra "lekprogram" , Melodifestivalen, diverse "reality-tv", sport, etc etc.

    Jo jo, statlig kommunikation när den är som "bäst" eller vadå?


    Fast att man kan ta bort nöje och sport ur public service utan att för den delen ta bort det helt.
  • EnAnonumius
    Anonym (Olof S) skrev 2017-09-19 15:53:16 följande:
    Du låter lite kränkt smile1.gif
    Bekvämt att projicera?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (nono)
    Anonym (Olof S) skrev 2017-09-18 22:19:46 följande:

    Världens förmodligen bästa Public Service kommer troligen bli ännu bättre med mer solidarisk finansiering. Bra förslag som kommer välkomnas av många!


    Jag föreslår en mer solidarisk finansiering av mina semesterresor och krogbesök.

    På så vis kan mina roliga semestrar och trevliga krogbesök bli ännu bättre, när alla är med och betalar.
  • EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2017-09-19 16:28:11 följande:
    Fast att man kan ta bort nöje och sport ur public service utan att för den delen ta bort det helt.
    Du skrev jag citera dina egna ord
    Anonym (Man) skrev 2017-09-19 14:37:13 följande:
    Det finns en demokratisk poäng att det finns ett sätt för staten att kommunicera med medborgarna.
    (Slut citat)

    Så det är ju knappast bara "sport och nöje" det handlar om på PS, de har ju mer än det eller hur?  Jag skrev ju även "etc etc", om du missade det.
    Eller skall man behöva sitta och nitisk räkna upp alla programkategorier som INTE har med "statlig kommunikation" att göra för att du skall förstå?

    Men jag skall göra det mycket enkelt, för dig, och vända på det.

    Lägg en avgift på maximalt 50kr om året och behåll PS för ENBART och ENDAST för statlig kommunikation med medborgarna.
    Så kan du och den s.k "demokratiska staten"  känna er nöjda med att de tvingar medborgarna att betala för att "saten skall kommunicera med dem". 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (nono)
    KillBill skrev 2017-09-19 09:27:17 följande:
    Det ges skatterabatt om man har låg inkomst och då blir skatten för tv innehav lägre även för en familj med två personer men ensamhushållen är de stora vinnarna.
    De hushåll som idag saknar tv betalar följdaktiligen noll kronor. De får en enorm höjning av sin avgift. Ofta handlar det som låginkomsttagare.
  • EnAnonumius
    Anonym (nono) skrev 2017-09-19 16:37:32 följande:
    Jag föreslår en mer solidarisk finansiering av mina semesterresor och krogbesök.

    På så vis kan mina roliga semestrar och trevliga krogbesök bli ännu bättre, när alla är med och betalar.
    Ha ha, ja det hade varit något.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Man)
    EnAnonumius skrev 2017-09-19 16:39:05 följande:

    Du skrev jag citera dina egna ord(Slut citat)

    Så det är ju knappast bara "sport och nöje" det handlar om på PS, de har ju mer än det eller hur?  Jag skrev ju även "etc etc", om du missade det.

    Eller skall man behöva sitta och nitisk räkna upp alla programkategorier som INTE har med "statlig kommunikation" att göra för att du skall förstå?

    Men jag skall göra det mycket enkelt, för dig, och vända på det.

    Lägg en avgift på maximalt 50kr om året och behåll PS för ENBART och ENDAST för statlig kommunikation med medborgarna.

    Så kan du och den s.k "demokratiska staten"  känna er nöjda med att de tvingar medborgarna att betala för att "saten skall kommunicera med dem". 


    Vem pratar du med?
  • Rataxes
    Anonym (Man) skrev 2017-09-19 14:37:13 följande:
    Det finns en demokratisk poäng att det finns ett sätt för staten att kommunicera med medborgarna.
    Med 4 tv-kanaler (SVT1/2, kunskapskanal/barnkanal/24) och 4 radiokanaler?

    Det hade i så fall räckt med kunskapskanalen och SR P1. Eller vid behov köpa sändningstid för "anslagstavlan" i de kommersiella kanalerna.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
Svar på tråden Riksdagens kommite föreslår att tvlicensen ska ersättas av att man ska betala på deklarationen. Vad tycker ni?