• Heartbeat90

    Någon mer som är runt v.10?

    Fick + på stickan i slutet av juli och är i vecka 10 nu, går in i vecka 11 måndag om två dagar. Är så lycklig så jag inte vet var jag ska ta vägen men samtidigt så orolig.. vill bara kunna ventilera lite med er som sitter i samma sits som mig :) bor i Västmanland vore kul o ha kornakt med någon i närheten av mig som förhoppningsvis ska vara mammaledig samtidigt som jag . Men vill även komma i kontakt med tjejer runt om i Sverige så tveka inte att skriva även om du inte bor i närheten !!

  • Svar på tråden Någon mer som är runt v.10?
  • Lillstrumpa79

    Bor inte i närheten men är i v 10. Tredje barnet men tyvärr sjunde graviditeten. Hoppas få min trea nu! Är det ditt första barn? Jag börjar bli av med illamåendet nu vilket ju är både skönt o oroande. Magen är svullen som en badboll, svår att dölja och jag vill inte avslöja något än! Har tid för ultraljud om tre veckor och hoppas få se en pigg bebis då!

    Hur mår du?

  • Heartbeat90
    Lillstrumpa79 skrev 2017-08-27 08:50:07 följande:

    Bor inte i närheten men är i v 10. Tredje barnet men tyvärr sjunde graviditeten. Hoppas få min trea nu! Är det ditt första barn? Jag börjar bli av med illamåendet nu vilket ju är både skönt o oroande. Magen är svullen som en badboll, svår att dölja och jag vill inte avslöja något än! Har tid för ultraljud om tre veckor och hoppas få se en pigg bebis då!

    Hur mår du?


    Håller verkligen tummarna för dig att allt går som de ska nu!! Är de för privat eller får jag fråga när du fått dina missfall? Som jag förstår de är de mest vanligt till o med v.8 men stor chans till o med v.13? Oron är enorm.. har också väldigt illamående så äter postafen men inbillar mig ibland då att symtomen avtagit, man är ju bra knäpp o nojig.. tror dock de är runt vår vecka många blir av med illamåendet så försök att inte oroa dig (lättare sagt än gjort!)

    Ja är också väldigt svullen men känner mig svullen i hela kroppen typ xD mina bröst har blivit enorma också.. . Okej är de kubtest du ska göra? Vi har kub-möte inbokat fredag 1 sep och hoppas verkligen jag får tid för ul snabbt efter de då jag bara vill få de gjort..
  • Lillstrumpa79
    Heartbeat90 skrev 2017-08-27 09:05:00 följande:

    Håller verkligen tummarna för dig att allt går som de ska nu!! Är de för privat eller får jag fråga när du fått dina missfall? Som jag förstår de är de mest vanligt till o med v.8 men stor chans till o med v.13? Oron är enorm.. har också väldigt illamående så äter postafen men inbillar mig ibland då att symtomen avtagit, man är ju bra knäpp o nojig.. tror dock de är runt vår vecka många blir av med illamåendet så försök att inte oroa dig (lättare sagt än gjort!)

    Ja är också väldigt svullen men känner mig svullen i hela kroppen typ xD mina bröst har blivit enorma också.. . Okej är de kubtest du ska göra? Vi har kub-möte inbokat fredag 1 sep och hoppas verkligen jag får tid för ul snabbt efter de då jag bara vill få de gjort..


    Du kan fråga mig precis vad du vill, vill jag inte svara så säger jag det. Mitt senaste missfall var ett ma som kom otäckt sent. Tror jag var i slutet av v 16 och skulle lyssna på hjärtljud men inga hittades. Fick läggas in och sättas igång, något jag inte önskar min värste ovän!

    Detta var två år sedan och jag har inte orkat tänka på nytt försök förrän nu.

    Innan dess var det ett ma i ca v 10.

    Innan mitt första barn fick jag ett tidigt missfall, tror v 7,8

    En abort när jag var 16

    Ja, det är kub som väntar.. Mest för att se om barnet lever faktiskt.

    Vid förra missfallet visade det sig att jag är bärare av GBS (grupp B streptokocker) vilket ju väldigt troligt var orsaken till att det gick illa. Gjorde odling i början av denna grav och det var måttlig växt så jag fick en kur antibiotika. Ska på glukosbelastning snart och tänkte lämna in nytt prov för odling då. Det är otäckt att ens egen kropp kan ställa till det så gräsligt för en.
  • 101218

    Jag är i vecka 10, bor dock inte i närheten. Har 2 barn sedan tidigare som är 7 och 5 år :)

    Mådde otroligt illa och va helt orkeslös fram till för två veckor sedan, nu har jag bara lite små-ömma bröst. Oroar mig över att symtomen avtagit så mycket, men ska göra UL på måndag nästa vecka, toknervös och hoppas att allt står rätt till!! Har i princip inte haft några symtom alls under mina andra 2 graviditeter heller dock.

  • tomten12

    En till i v 10! Detta är mitt 3:e försök till mitt tredje barn på ett år. Fick ett MA i v 12 i höstat och sedan ett mf i v 9 i  våras. 

    Var på UL i fredags och fick då se en lite böna i exakt rätt storlek där allting såg ut att stå rätt till. Har UL om 2 dagar igen.. Sedan väntar jag nog med att kika tills efter v 12 igen tror jag. Sista MA slutade hjärtat slå v 10+4 så jag kommer inte slappna av förrän jag vet att den överlevt den veckan. 

    Har inte mått särskilt illa under någon av mina graviditeter, utan mest haft problem med gasig mage ( ser ut som v 15), trött, ett jävla humör och nu på sistone har brösten börjat ömma och växa. Känns ganska skönt att man vet att man inom kort är lite mer sig själv igen....

    Går med snoddar i brallorna och försöker att låta bli mammakläderna så länge det går..man ser ju så gravid ut direkt när man sätter på sig dem.. och dem lär man ju få ha HELA VINTERN!!

  • Heartbeat90
    101218 skrev 2017-08-28 22:03:01 följande:

    Jag är i vecka 10, bor dock inte i närheten. Har 2 barn sedan tidigare som är 7 och 5 år :)

    Mådde otroligt illa och va helt orkeslös fram till för två veckor sedan, nu har jag bara lite små-ömma bröst. Oroar mig över att symtomen avtagit så mycket, men ska göra UL på måndag nästa vecka, toknervös och hoppas att allt står rätt till!! Har i princip inte haft några symtom alls under mina andra 2 graviditeter heller dock.


    Åh håller mina tummar!! Skriv gärna efter ditt ul imorgon om du känner att du vill dela med dig!! Jag är också väldigt nervös.. har ul i v. 13 så ett tag kvar..:( oron äter upp mig men de är väl en bra tålamods-övning försöker jag tänka.. Mitt illamående kommer o går men tycker mina bröst blivit mindre spända dom 2 senaste dagarna så de känns lite sådär..:(
  • Heartbeat90
    tomten12 skrev 2017-08-29 08:43:29 följande:

    En till i v 10! Detta är mitt 3:e försök till mitt tredje barn på ett år. Fick ett MA i v 12 i höstat och sedan ett mf i v 9 i  våras. 

    Var på UL i fredags och fick då se en lite böna i exakt rätt storlek där allting såg ut att stå rätt till. Har UL om 2 dagar igen.. Sedan väntar jag nog med att kika tills efter v 12 igen tror jag. Sista MA slutade hjärtat slå v 10+4 så jag kommer inte slappna av förrän jag vet att den överlevt den veckan. 

    Har inte mått särskilt illa under någon av mina graviditeter, utan mest haft problem med gasig mage ( ser ut som v 15), trött, ett jävla humör och nu på sistone har brösten börjat ömma och växa. Känns ganska skönt att man vet att man inom kort är lite mer sig själv igen....

    Går med snoddar i brallorna och försöker att låta bli mammakläderna så länge det går..man ser ju så gravid ut direkt när man sätter på sig dem.. och dem lär man ju få ha HELA VINTERN!!


    då förstår jag att du varit orolig, men va skönt att du fått se att allt såg bra ut denna gång!! Skriv gärna när du varit på nästa ul och berätta hur de gick om du vill!! Mina bröst spänner mindre de senaste dygnen och de gör mig galen av oro..
  • Lillstrumpa79

    Blev ma här igen!!! Vi provar nog en gång till om ett par månader men för stunden lämnar jag fl. Önskar er alla varmt lycka till ur djupet av hjärtat! Sänder goda tankar er väg och ser fram emot att läsa om era växande magar om ett tag.

  • Heartbeat90
    Lillstrumpa79 skrev 2017-09-03 14:18:19 följande:

    Blev ma här igen!!! Vi provar nog en gång till om ett par månader men för stunden lämnar jag fl. Önskar er alla varmt lycka till ur djupet av hjärtat! Sänder goda tankar er väg och ser fram emot att läsa om era växande magar om ett tag.


    Sänder massvis med styrkekramar till dig!! Hoppas snart att ni orkar försöka igen, ber för er <3
Svar på tråden Någon mer som är runt v.10?