• Oktober2017

    30+ och vill ha ett till barn?

    Är du över 30 år och längtar efter ett till barn?

    Jag vill ha ett tredje barn och är 32 år. Jag längtar som en tok. I oktober 2017 tänkte vi börja försöka!

    Skriv gärna några rader om hur ni tänker :)

  • Svar på tråden 30+ och vill ha ett till barn?
  • Deviant

    Hej! 

    Brukar inte skriva på familjeliv men du såg så ensam ut så jag grävde fram mitt login och hoppar med i den här tråden. :) 

    Jag är snart 36 och vi tänkte försöka få ett syskon till lillskrutt som är drygt 20 månader. Jag hade egentligen tänkt att det skulle bli lite tätare men jag fick inte tillbaka min mens förrän barnet var 18 månader. 

    Vi hade sex 1-2 dagar före ÄL nu så går som bäst med eventuellt inbillade symptom och surfar familjeliv i väntan på test. ;) 

    Hur tänker ni själva, varför just oktober? Här är det egentligen dålig tajming nu. Att få barn i oktober vore bättre eller som första som är född i tidig december. Vi har gård och djur och väldigt mycket jobb vår-sommar-höst så det är perfekt om man får cocoona hela vintern utan att tänka på så mycket annat.

  • Archimedes

    Hej!

    Jag är också 32 och vill ha en trea! :). Är på första försöket har bim den 4/9. Hur gamla är dina barn?

  • puffen2009

    Hej!

    Jag är 33 och vill ha ett fjärde barn :). Tänkte börja försöka i november men vi tjuvstartade lite den här månaden ;).

    Mina barn är födda 05,07 och 10 så det blir en liten sladdis om det tar sig. Hur gamla är era barn?

  • Hellan

    36 år är jag och nu äntligen har sambon på 45 år gett med sig till ett tredje barn. Vi har sen tidigare två pojkar födda 2007 och 2010. Så en sladdis blir det om det tar sig igen.

    Vi går nu in på 3 e försöket då mensen just startat upp idag.

  • Oktober2017

    Kul!! Här är ni ju :) Ja, jag var lite ensam ett tag haha..

    Jag har graviditetsförbud fram till oktober då jag har fått en Patriell Mola men mina prover går åt rätt håll :) Så går allt som det ska så kan vi försöka på nytt i oktober.

    Vi är fyra barn i familjen. Jag har två barn sedan tidigare och min man två barn. Det skulle vara mysigt med ett gemensamt :)

    Mina barn är 8 och 9 år :)

    Jag hoppas verkligen allt går som det ska nu och att jag får vara helt frisk :)

  • Lolla

    Hej
    Jag har en dotter född 07 och var ända tills nyligen inställd på att inte ha fler barn. Men min man har alltid velat ha fler och nu när förutsättningarna är mycket bättre har längtan blivit starkare även hos mig. Vi tänkte börja försöka i november. Lämnar denna gång ingenting åt slumpen. Både jag och maken har t ex. börjat ändra kost- och träningsvanor för att optimera förutsättningarna.. Jag känner mig smått orolig med tanke på allt som står om riskerna med att få barn vid 35.. Hur ser ni andra på det? Och tänker ni andra annorlunda nu jämfört inför tidigare graviditet/graviditeter.

  • Lolla

    TS: Jag hoppas verkligen att det går bra för dig den här gången. Är inte så jätteinsatt måste jag erkänna.. Måste dock ha varit en mycket hemsk upplevelse. När under graviditeten upptäcktes det?

  • Anotherone
    Lolla skrev 2017-08-28 21:22:37 följande:

    Hej

    Jag har en dotter född 07 och var ända tills nyligen inställd på att inte ha fler barn. Men min man har alltid velat ha fler och nu när förutsättningarna är mycket bättre har längtan blivit starkare även hos mig. Vi tänkte börja försöka i november. Lämnar denna gång ingenting åt slumpen. Både jag och maken har t ex. börjat ändra kost- och träningsvanor för att optimera förutsättningarna.. Jag känner mig smått orolig med tanke på allt som står om riskerna med att få barn vid 35.. Hur ser ni andra på det? Och tänker ni andra annorlunda nu jämfört inför tidigare graviditet/graviditeter.


    Hej!

    Då kommer det bli samma intervall mellan dina barn som det blev för oss!

    Jag har en stor pojke som går i femman (född -06) och sen kom lillebror nu i våras, så det är 11 år mellan dem.
  • Lolla
    Anotherone skrev 2017-08-28 21:34:04 följande:
    Hej!

    Då kommer det bli samma intervall mellan dina barn som det blev för oss!

    Jag har en stor pojke som går i femman (född -06) och sen kom lillebror nu i våras, så det är 11 år mellan dem.
    Ja det blir det ju.. Hur tycker du att det är med 11 års mellanrum? Hur känns det att vara småbarnsförälder på nytt.. En del känner sig som förstföderskor en andra gång har jag hört  
Svar på tråden 30+ och vill ha ett till barn?