• wildflowers

    Vad krävs för att få kejsarsnitt?

    Hej

    Är gravid för andra gången i v 11. Mår skit rent ut sagt.

    Förra graviditeten gick över i hela 42 veckor som resulterade i igångsättning. Hela proceduren kändes riktigt traumatisk. Jag fick oerhört skärande värkar av droppet och det kändes som jag inte skulle klara mig, nästan att jag skulle dö. Pratade med bm idag att jag skulle ev vilja ha kejsarsnitt nästa gång. Men då pratade hon om aurorasamtal och samtal med läkare. Ni som fått detta, hur många aurorasamtal behövdes? Är det jättesvårt? Detta blir mitt andra barn.

  • Svar på tråden Vad krävs för att få kejsarsnitt?
  • Anotherone

    Jag "misslyckades" eller vad man ska säga, så jag är väl fel person att fråga.

    Men har man läst Socialstyrelsens skrift om icke-medicinskt motiverade kejsarsnitt (går att googla fram) så att man känner till för - och nackdelar så ska man inte kunna bli nekad. Har dock hört läkare säga att man heller inte har rätt att begära vård som inte är befogad.

    Jag fastnade redan hos barnmorskan på MVC som nog inte förstod hur jag kände förrän det i princip blivit för sent. Men då kontaktade vi förlossningen i ren desperation och fick träffa en jättebra läkare som lovade mig snitt (planerat) istället för igångsättning om det skulle gå så långt.

Svar på tråden Vad krävs för att få kejsarsnitt?