Anonym (H) skrev 2017-08-31 18:19:50 följande:
- Kunder som klagar på någonting i affären som jag inte har med att göra och får det till att vara mitt fel (priserna, att en produkt inte finns etc etc)
- Kunder som kommer in 10 sekunder innan stängning utan någon som helst tanke på att man får jobba över.
- Kunder som har med sig en hord med barn som petar omkull allt i deras väg. Alternativt ett barn som de har nära 0 uppsikt över.
- Kunder som tar upp en produkt för att kolla på den, och sedan ställer tillbaka den uppochned/bakofram eller på en helt annan plats.
- Kunder som öppnar hudvårdsprodukter och testar, trots att det inte är tester, och sedan bara ställer tillbaka (och det här går tillbaka till första punkten, nästa kund som köper denna är såklart arg för att denne har fått en öppnad och redan använd produkt).
Sedan stör jag mig på att jag alltid måste vara trevlig, även om kunden är rent ut sagt elak.
Ja när de kommer fram till mig i kassan efter att ha granskat kvittot och säger "Hörru,
DU har tagit för mycket för den här varan. Den ska bara kosta si och så". Det kan reta mig något så jävligt alltså! Precis som att det är jag som kassaarbetare som sitter och lägger in alla priser på allt.
På tal om öppnade produkter. Vissa kan ju komma och vilja lämna tillbaka varor som de öppnat. Minns en man som ville lämna tillbaka ett par gummihandskar (typ diskhandskar), som han hade öppnat hemma och prövat. De var tydligen för små. Jag sa det att jag kan tyvärr inte ta tillbaka dem. Då blev han rasande och gick efter mycket om och men . .