• Oizenz

    Magsjuka inkubationstiden

    Jag har under helgen umgåtts med min kompis och vi har vart med varandra konstant, även sovit i samma soffa. I lördags morse fick hon magsjuka :Z har såklart mått illa sen dess troligtvis psykiskt pga min brutala fobi och rädsla för just magsjuka. Nu har det gått 48 timmar och jag har ännu inte uppvisat några symptom på magsjuka. Vi vet att hon blev smittad av en tjej som hon krama på en fest 12 timmar innan magsjukan bröt ut, för visade sig att denna tjej legat och spytt hela dagen för att sen gå ut på kvällen(snacka om att inte bry sig om sina medmänniskor) Borde inte jag Börja spy snart eftersom det bröt ut redan efter 12 timmar för henne D: är så trött på att ligga hemma med panikattack efter panikattack och bara vänta, har suttit instängd i lägenheten 48 timmar pga vill inte riskera att gå ut och smitta någon annan. Finns det något sätt att få sjukan bryta ut snabbare för denna väntan är outhärdlig :'(

  • Svar på tråden Magsjuka inkubationstiden
  • Oizenz

    Klarade mig från magsjukan även då jag var med henne hela tiden innan det bröt ut samt under tiden hon var sjuk, gick även på samma toalett(!!!) men troligtvis klara jag mig pga väldigt noga med handhygien o så. Känner mig inte lika orolig vid magsjukesituationer efter den händelsen så var ganska bra att det hände :)

Svar på tråden Magsjuka inkubationstiden