• Stolt Farsa

    Hur stor betydelse har symptomen haft för ert beslut?

    Jag är man så jag kommer såklart aldrig att förstå fullt ut men jag har åtminstone förstått att en graviditet inte är en dans på rosor. Man mår illa, har ont, känner sig trött, tung, etc. Det jag skulle vilja fråga är hur stor betydelse graviditets symptomen har haft på antalet barn du skaffat. Dvs har tankarna på att vara gravid i 9 månader och allt vad det för med sig gjort att du funderat en extra gång på ifall du vill skaffa fler barn? Eller har du kanske inte brytt dig om det överhuvudtaget och skaffat alla barn du velat ha ändå. Man kan ju ha våndats en del över att vara gravid men ändå skaffat barn pga att man velat. Isf kan ni svara att det haft en större betydelse även fast ni valt att ta steget.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stor betydelse har symptomen haft för ert beslut?
  • Mascaraklumpar

    Graviditeten utgör nog 70% av anledningen till att jag inte har fler barn än jag har. Symptomen utgör i sin tur kanske 10-20% där, och därutöver är det de medicinska riskerna, förlossningen, påfrestningen på kroppen och att inte kunna leva som jag vill under tiden. 

  • Anonym (Illamående)

    Jag mår dåligt både fysiskt och psykiskt när jag är gravid. Ändå har jag gjort det två gånger. Kan känna visst sug efter ett tredje barn men vill verkligen inte gå igenom en till graviditet. Det känns också orättvist mot man och de barn jag har att typ försvinna i 9 månader

  • Crazzy

    Jag hade vidrig foglossning från v13, men det är redan glömt. Barnet är nu 4 månader och jag ser fram emot när han ska få ett syskon i framtiden!

  • Jag är bara jag

    Svårt må sämre än jag gjorde med sonen, men det var värt ALLT att äntligen få barn! Glad Och det hindrar mig inte ett jota från att försöka bli gravid nu snart igen. Drömmer

  • Meriall

    Nej men skulle jag bli gravid igen skulle jag anpassa tidpunkten så det funkade. Kan inte ligga däckad i soffan i 5 månader med en bebis.

  • FruganD

    Inte ett endaste dugg har det med vårt beslut att göra...

    Har fyra barn nu, och försöker få till ett femte :)

    Mår skit och spyr flera ggr/dag fram till v 15 ungefär.

    Sedan är det relativt lugnt fram till v 22-23, då börjar foglossningen...

    Kan oftast knappt gå i slutet av grav (från v 36 ca...)

    Tur att jag föder barn hur lätt som helst ;)

  • Stårschan

    Symptomen har inte påverkat mitt beslut. Jag tyckte att det var mysigt att vara gravid, så jag skulle gärna kunna tänka mig att vara det igen. Däremot vill jag inte att vi blir fler i familjen. Jag vill definitivt inte gå igenom ytterligare en period av nattvak, inskolning, vabbande och tonårstrotsande.

Svar på tråden Hur stor betydelse har symptomen haft för ert beslut?