• Anonym (Päron)

    Min familj får inte komma

    För några månader sedan flyttade jag in till min flickväns lägenhet. Trivs väldigt bra. Grejen är den att min flickvän inte tillåter att min mamma, syster eller min systerdotter kommer hit och hon tänker inte heller åka till dem. Hon säger att de alla är ouppfostrade och otrevliga (särskilt systerdottern) som har sagt olämpliga saker. Kan absolut hålla med om det med systerdottern, men jag tycker inte att min mamma eller syster är otrevliga.

    Vad gör man? Detta är ett problem.

  • Svar på tråden Min familj får inte komma
  • Anonym (Sara)

    Om du flyttat dit som hennes sambo har du rätt att bjuda hem din familj. Säg till din flickvän att du gärna bjuder hem de någon gång när hon inte är hemma. Hon ska ju inte behöva umgås med dem.

  • kmb70

    Fråga din flickvän om hon anser att du är hennes sambo eller om du är inneboende. Säger hon sambo, så är ju saken glasklar. Då är det ju ditt hem också och självklart har du rätt att bjuda hem din familj. Blir det ändå protester, räknar hon ju dej som inneboende och då är frågan: vill du vara inneboende eller vill du flytta till något som blir ditt eget hem?
    Ger hon förresten dej rätten att bestämma vem HON får bjuda hem?

  • nevermind
    Anonym (OJ!) skrev 2017-09-13 15:19:20 följande:

    Men... ingen kan väl förbjuda att din släkt hälsar på? Skall hon välja vilka vänner du har också? Eller bestämma om du får gå ut en kväll eller ej?
    Att hon inte gillar vissa människor är en sak, men man får faktiskt ta att släkt följer med i paketet. De ska inte bo ihop med henne. Vadå "tillåter"? Ärligt - de där tendenserna hon visar hade skrämt mig på flykten. Hade inte kunnat vara ihop med en sådan människa.


    Ja, hon kan faktiskt förbjuda dem att gå in i lägenheten.
  • nevermind
    That girl skrev 2017-09-13 15:43:51 följande:
    Jo, sjävklart kan någon förbjuda att hans släkt hälsar på. Flickvännen kan förbjuda det. Eftersom att det är hennes lägenhet så bestämmer hon vilka som får vara där. Kommer inte ts och hon överens på den fronten så kanske inte samboskap är lämpligt för dem.
    Spelar ingen roll att det är hennes lägenhet, det är lika mycket hans hem. Han kan förbjuda hennes släkt och vänner att komma in.
  • That girl
    nevermind skrev 2017-09-14 08:44:04 följande:

    Spelar ingen roll att det är hennes lägenhet, det är lika mycket hans hem. Han kan förbjuda hennes släkt och vänner att komma in.


    Nej, det kan han inte. Det är inte ens hans lägenhet. Vill han inte lyssna på flickvännen trots att det är hennes boende från början så får han väl flytta ut.
  • That girl
    Griseknoen35 skrev 2017-09-13 17:03:53 följande:

    Ska ni vara sambos och ni båda satsar på ert förhållande så borde ni se din flickväns lägenhet även som ditt hem och du borde ha lika mycket att säga till om. Är detta en flickvän att satsa på? Är hon värd att förlora en mor, syster och systerdotter för? Kommer hon komma med flera begränsningar och förbud i ditt liv förutom detta?


    Fast flickvännen ska inte behöva ta dit personer hon inte tycker om. Ts medger själv att de har varit otrevliga. Om ts inte trivs med denna situation så kan han ju flytta ut eller bara träffa familjen någon annanstans? Se så enkelt det kan vara.
  • Anonym (Päron)
    Anonym (ff) skrev 2017-09-13 21:55:22 följande:

    Ett alternativ är att du flyttar till eget boende. Ni bor ju inte i lägenhetn på samma premisser. Är det ert gemensamma boende eller räknas du som inneboende?


    Jag ska bo hos henne tills jag har hittat en egen lägenhet. Vet ej hur länge det kommer ta
  • nevermind
    That girl skrev 2017-09-14 10:59:57 följande:
    Nej, det kan han inte. Det är inte ens hans lägenhet. Vill han inte lyssna på flickvännen trots att det är hennes boende från början så får han väl flytta ut.
    Japp. Vet kollegor som fick köra ut en kille ur en lägenhet för att den sjuåriga dottern inte ville ha pappas fyllekompis där. Det var knappast sjuåringen lägenhet, hon stod ju inte på något kontrakt. Men det var hennes hem.
    TS har sitt stadigvarande boende där.
  • nevermind
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-09-13 17:01:25 följande:

    Aså vafan äe su för en jävla toffel??? Va en tiktig man förhelvete.


    Är han en plastman?
  • Griseknoen35
    That girl skrev 2017-09-14 11:02:00 följande:
    Fast flickvännen ska inte behöva ta dit personer hon inte tycker om. Ts medger själv att de har varit otrevliga. Om ts inte trivs med denna situation så kan han ju flytta ut eller bara träffa familjen någon annanstans? Se så enkelt det kan vara.
    Det är bådas hem och ska leva i det under samma villkor.
Svar på tråden Min familj får inte komma