• Bejje

    Nya iPhone X

    Jag är ingen iPhone person, jag köper Android telefoner, men jag undrar ändå om folk fortfarande har förtroende för Apple efter iPhone X?


     


    Det är alltså deras senaste, mest imponerande telefon.

    * För det första skryter dom om OLED skärm. Detta är absolut inget nytt utan har funnits hos Android konkurrenter som Samsung i flera år.

    * För det andra, dom skryter om smal kant och stort skärmutnyttjande. Inte heller något nytt, fler andra tillverkare har redan gjort det.

    * För det tredje, de skryter om trådlösa laddning. Detta är gammal teknik idag, rent pinsamt att skryta om. Herregud Apple!


    * För det femte. Snabbare processor/grafik - ja som om ingen annan tillverkare inför det på varje ny telefon.

    **** MEN nu till det sjuka. De tar gammal teknik som andra tillverkare använt i flera år och kallar den ny och ska ta ut från 11 500kr för en halvdan telefon??? 

    Det sjuka är att folk vet inte bättre, så de kommer säkert köpa den. Sen vet dom inte att Samsung har haft samma teknik i flera år samt att Microsoft hade ansiktsupplåsning för 2 år sedan och ingen av telefonerna har ens varit i närheten av Apples sjuka pris...

    Tänk då att konkurrenternas pris på säg 7000 bygger idag på fler aår gammal teknik som nu Apple kallar ny. Alltså borde Apple om de är dyra ta MAX 7000kr, men gärna nån tusenlapp mindre då det är gammal teknik, men istället tar de 4000kr mer!!!


     


    Tycker synd om er Apple fans som inte vet/kan bättre

  • Svar på tråden Nya iPhone X
  • Rakad Apa

    Du har fel i ganska mycket i det du skriver.

    OLED är relativt ovanligt. Det Samsung och andra använder sig av är AMOLED.

    Det finns inte så många mobiler i dagsläget som kan matcha iPhones X skärmyta faktiskt. De enda är Essential Phone och Xiaomi Mi Mix. Men Samsung och LG ligger inte så långt efter på den fronten.

    Apples chip är faktiskt riktigt snabba. Och iom att IOS är såpass bra optimerat så behöver mobilerna inte lika tung hårdvara som androidmobiler för att OS:et ska flyta på utan lagg.

    Det är ingen halvdan telefon, det är en toppmodell och iPhone har ju ypperlig byggekvalitet. Att låsa upp mobiler med ansiktet har mycket riktigt existerat hos konkurrenterna men tekniken som Apple använder ska vara betydligt säkrare. Tex så kan man lura Samsungs S8 genom att hålla upp ett fotografi.

    Det är den billigaste mobilen som kostar 11K, den dyraste kostar över 13K. Nu är det ju inte bara mobilen man köper utan märket = status. Om vi drar en parallell så kan man ju få ett par bra skor med ett okänt märke för 400 kr men sen kan man ju köpa ett par Nike för en tusenlapp istället, samma princip.

    Jag förstår liksom inte varför du irriterar dig på vad andra gör med sina pengar, märkligt beteende.

    Med det sagt så skulle jag aldrig i helvetet köpa en iPhone. Totalt ovärt i mina ögon, gillar varken Apple, IOS eller deras prissättning. Skulle inte heller köpa en Samsung, dom börjar komma upp i liknande priser som Apple. Jag använder en Huawei Honor 8, väldigt mycket mobil för pengarna.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Frontline
    Rakad Apa skrev 2017-09-14 04:25:58 följande:
    Jag använder en Huawei Honor 8, väldigt mycket mobil för pengarna.
    Ingen kommentar om Ajfån men håller med dig om Huawei, har själv haft en Honor 7 och det var min bästa mobil jag har haft sen jag köpte min första i början på 90-talet men nu har jag en Lenovo P2 och den är för mig nu den bästa med en batteritid utöver det vanliga.
    2 Laddningar i veckan och då använder jag mobilen mycket och kör Spotify varje natt på jobbet, som sagt jag ger 3K för en mobil som är bättre i mitt tycke en än Ajfån på över 10K
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Carambolan

    Jadu... Vissa köper en LV-handväska för 20 000. Jag har en cykelväska som kostade 199 kr på Stadium. Den har också vadderad axelrem, dragkedja man kan stänga och tre fack på insidan. Den har dessutom reflex. Fattar inte varför många vill betala mer för färre funktioner

  • Frontline
    Carambolan skrev 2017-09-14 07:24:15 följande:
    Jadu... Vissa köper en LV-handväska för 20 000. Jag har en cykelväska som kostade 199 kr på Stadium. Den har också vadderad axelrem, dragkedja man kan stänga och tre fack på insidan. Den har dessutom reflex. Fattar inte varför många vill betala mer för färre funktioner smile5.gif
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Rakad Apa
    Frontline skrev 2017-09-14 07:09:01 följande:

    Ingen kommentar om Ajfån men håller med dig om Huawei, har själv haft en Honor 7 och det var min bästa mobil jag har haft sen jag köpte min första i början på 90-talet men nu har jag en Lenovo P2 och den är för mig nu den bästa med en batteritid utöver det vanliga.

    2 Laddningar i veckan och då använder jag mobilen mycket och kör Spotify varje natt på jobbet, som sagt jag ger 3K för en mobil som är bättre i mitt tycke en än Ajfån på över 10K


    Imponerande batteritid! Jag måste ladda min mobil 1-2 ggr per dag. Tycker det är tråkigt att mobiltillverkare vanligtvis prioriterar syltunnna mobiler istället för en lur med vettig batterikapasitet.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Frontline
    Rakad Apa skrev 2017-09-14 11:34:27 följande:
    Imponerande batteritid! Jag måste ladda min mobil 1-2 ggr per dag. Tycker det är tråkigt att mobiltillverkare vanligtvis prioriterar syltunnna mobiler istället för en lur med vettig batterikapasitet.
    Ja den är helt otrolig, tog mobilen igår runt 17 från laddningen lyssnade på Spotify i 7 timmar inatt och slösurfa lite i ett par timmar på jobbet och har 75% kvar i batteriet..
    Jobbarkompisar med Ajfån brukar ladda sina på rasten i 20 minuter så att batteriet håller sig hela natten :)
    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Nya iPhone X