Inlägg från: SoSS15 |Visa alla inlägg
  • SoSS15

    Vi som planerar att sätta igång med syskonproduktion vår/sommar 2018

    Sobika skrev 2018-08-12 19:28:12 följande:
    Haha ja det kan ju inte skada iaf :D

    Jaaa det skulle va såå kul!! :D vet du ungefär när du har bim?
    Borde ha bim om cirka 2 veckor antar jag x''D Om nu ägglossningen varit/är i dagarna så är det ju cirka 2 veckor tills mensen ska komma :) blir väl runt 27-31 där någonstans. Men är inte säker på att ägglossningen varit än.. :) Men vi får se!

    När har du bim?
  • SoSS15
    Sobika skrev 2018-08-13 08:18:18 följande:
    Haha sant! Jag fick glad gubbe idag, så borde ha äl imorgon eller på onsdag. Bim är den 28e om äl är på onsdag :)
    Här lever jag på hoppet att simmarna överlever där inne tills ett ägg lossnar då det inte blivit något i förrgår eller igår. Hoppas att det går att få till det ikväll! :D

    Har haft känningar igår och idag, så tror att jag kanske har ägglossning nu. Men svårt att veta när det kan skilja så många dagar ibland... Men jaa.. får se om jag kanske köper mig ägglossningstest sen såsmåningom iaf...
  • SoSS15
    Sobika skrev 2018-08-19 19:40:54 följande:
    Hur går det för dig? Tror du att du har haft ägglossning nu? :)
    Jaa, nu måste den ha varit x''D Annars vore den ju jättesen... Men tippar på bim nånstans i slutet av månaden, så bara att vänta nu! :)

    Hur går det för dig? :D
  • SoSS15
    Sobika skrev 2018-08-20 11:43:45 följande:
    Jaa det tycker jag med att den borde ha varit! :D väntar här med. Är på äl+6 idag. Hade äl redan på cd 11 den här gången. Blir bara kortare och kortare, 22 dagar för hela cykeln nu. Känns väldans kort. Aja, men jag tänker att jag ska testa på tisdag om en vecka för då borde mensen ha kommit om det inte blev nått. Men vet inte om jag kommer lyckas hålla mig och sen ska jag på kräftskiva på lördag, så borde ju kanske testa innan de xD
    Ja det var en kort cykel :) Men ibland verkar det som om det latjar till sig lite när man försöker bli gravid. Som om hela systemet vill jäklas med en... x'D

    Hmm, ja du får väl testa på lördag morgon ;) Jag har blivit bjuden på fest men inte vågat tacka ja x''D Vill inte behöva komma med ursäkter till varför jag inte dricker alkohol osv...
  • SoSS15
    Sobika skrev 2018-08-20 16:10:25 följande:
    Ja eller hur haha. Brukar va 23, 24 dagar annars.

    När jag va på fest när jag nyligen hade fått reda på att jag va gravid med dottern så köpte jag alkoholfritt vin och hällde över i vanlig vinflaska med skruvkork. Ingen fatta nått :D tänkte först att jag kanske kunde skylla på att jag kunde köra men vi har pratat om att ta en stor taxi dit så den kommer inte funka heller isf. Vet inte om jag vågar testa på lördag x'D
    Ååh x'D att du vågar! Jag är ju såndär som bjuder på dricka om jag har, så om dom hade druckit av mig skulle dom väl känna smakskillnad? Eller annars bli "jätteonyktra" fastän det är alkoholfritt... xD hahah...

    Så skönt att du vet ändå hur lång din cykel är och när du har ägglossning och bim. För mig kan det ju skilja massa dagar, men den brukar ligga runt 35 dagar, ibland mer ibland mindre...
  • SoSS15
    Sobika skrev 2018-08-21 08:50:09 följande:
    Haha nej det va en som tog mitt glas i början av festen och drack upp det sista och sa fan va gott vin haha x"D hade såå kul åt det. Sen va de nån annan som smaka med men inte märkte nått, det smakar ju ändå vin fast väldigt milt.

    Har du nån tanke om när du ska testa?
    Haha, eftersom jag är osäker på när ägglossningen var så har jag sagt att jag ska testa 1 september om mensen inte kommit... x'D Känns såååå långt bort...
  • SoSS15
    Sobika skrev 2018-08-21 09:42:53 följande:
    Jaa. Haha jag ska ju börja jobba då igen så tycker det är väldans kort tid dit, men det beror ju såklart vad det är man väntar på.

    Jag fick nyss lite rosa på pappret när jag torkade mig. Hoppas såå att det är en nidis och inte kroppen som spelar en ett spratt..
    Ååh! :D Hoppas hoppas! Håller alla tummar och tår!

    Jag mår illa idag, men det är troligtvis på grund av jobbstressen x(
  • SoSS15
    Sobika skrev 2018-08-21 09:42:53 följande:
    Jaa. Haha jag ska ju börja jobba då igen så tycker det är väldans kort tid dit, men det beror ju såklart vad det är man väntar på.

    Jag fick nyss lite rosa på pappret när jag torkade mig. Hoppas såå att det är en nidis och inte kroppen som spelar en ett spratt..
    Har förresten skickat ett meddelande till dig... x' D
  • SoSS15
    Sobika skrev 2018-08-21 12:15:15 följande:
    :D :D

    Uscha, men hoppas det inte beror på jobbstress! Är ni fler än bara du nu?
    Vi är uppdelade i olika sektioner, 1, 2, 3 och 4 där jag är på sektion 2. Vi är bara 2 stycken på min sektion och jag är helt ensam. Halva styrkan kom tillbaka från semestern igår så alla andra sektioner är fullskaliga. Men jag är ensam en vecka till... Dom andra kan hjälpa till med vissa saker man andra delar är det bara jag och min kollega som kan så där står jag själv. Och det är SÅÅÅ mycket jobb just nu :/

    Hoppas bara att stressen inte påverkar fertiliteten alltför mycket :(
  • SoSS15
    081119 skrev 2018-09-26 19:31:28 följande:

    Hej,

    Hur går det för er alla med syskonverkstaden?


    Hej! :)

    För oss blir det 3:e försöket denna månad, hoppas hoppas hoppas! :)

    Och GRATTIS! Det är helt klart två streck på ditt test! :D <3
  • SoSS15
    Jsv17 skrev 2018-10-11 07:34:36 följande:

    Just nu känner jag mig ganska säker på att jag hade äl igår, eller ev. idag. Skulle det vara så så har vi prickat perfekt, ska försöka få till det ikväll med, jag är dock väldigt osäker då jag haft så gravt fel de båda andra gångerna haha men tror att min cykel stabiliserat sig lite så tror kanske att jag har rätt. Men skulle även den här cykeln vara kaiko så funderar jag på ägglossningstest, då ägglossningen verkar helt oförutsägbar och det är lite svårt med en liten bebis på 10mån att verkligen hålla varannan dag metoden... Sist använde jag svindyra clearblue, finns det nåt annat märke som rekomenderas om man ska testa? Nåt lite mellandyrt?


    Jag tycker att testlagret.se har bra tester, åtminstone graviditetstester.. Men hört att många rekommenderar äl testen också.. :) Första månaden jag kör med äl test då min cykel är väldigt oregelbunden, men tror jag har en väldigt snabb stegring verkar det som då det var skarpare på morgonen och sen jättesvagt på kvällen... :)
  • SoSS15
    Hur går det för er?? :)

    Här har det varit förjäkligt sista tiden! Mina senaste cykler var på 51 respektive 65 dagar, och troligtvis ingen ägglossning alls då jag testade och testade utan att få något utslag.

    Men denna cykel fick jag positivt ägglossningstest på cykeldag 25 så vi sexade loss på en gång och nu är det bara att vänta, blir att ta test runt julafton! Vore ju bästa julklappen någonsin!

    Men annars så har jag tid för att utreda detta (kanske PCO?) i slutet av januari. Bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa... :)
Svar på tråden Vi som planerar att sätta igång med syskonproduktion vår/sommar 2018