• Muse

    Lutinus- hur länge?

    Hej

    Har precis plussat och fick info av kliniken att jag kunde sluta med lutinus direkt. Känns lite märkligt eftersom jag fått ett nedtrappningsschema i samband med en liknande stimulering tidigare. Vad har ni fått för instruktioner? Kanske ska tillägga att jag plussat efter Gonal f+ pregnyl och ovitrelle. Det blev inget äggplock eftersom bara två ägg mognade, så vi fick försöka hemma.

  • Svar på tråden Lutinus- hur länge?
  • Fiorenza

    Jag slutade tvärt efter positivt test med första barnet (återföring med färskt embryo). Gjorde FET i våras och trappade då ner (tog två tabletter fram till test och en efter det, tills de tog slut). 

  • Hoppfullhet

    Jag började med lutinus dagen efter Äggplocket, TD var 19 dagar efter ÄP, fick direktiv att vid minus sluta direkt och vid plus fortsätta så att hela beh tiden blev 21 dagar dvs endast 2 dagar till. På bipacksedeln står det att de ska tas 30 dagar efter bekräftad graviditet, frågade läkaren detta och hon sa att de 3 veckorna räcker gott o väl o är redan egentligen "att ta i".

    Grattis till plusset :)

  • Fiorenza

    Kan tillägga att det var jag som frågade om jag fick trappa ner, var lite extra nervös efter FET som slutade i tidigt missfall två månader tidigare, då helt naturlig cykel och inget progesteron efteråt. Kliniken förklarade att man tar progesteron efter stimulering eftersom kroppens egna hormonproduktion är lite ur balans, men att det återhämtar sig fort. Det är däremot inget konstigt att fortsätta, en del får ju ta det rätt länge efter plus.

  • Muse

    Tack för svar ???? Svårt att inte bli lite nojig när man fått kämpa så mycket och nyligen fått missfall.

  • meicc

    Jag fick gå till vecka 14, och nedtrappning. Gravid på "naturlig väg" men svårt att behålla graviditeterna.

Svar på tråden Lutinus- hur länge?