• Kiiiwii

    Varför tittar ni bara killar???

    Varför är det så många killar som tydligt visar att de tycker jag är het, äter mig med ögonen, men ingen GÖR nåt, bara låter det stanna vid blickar, som jag besvarar. Förslag: fråga kvinnan om hon vill ha en kram på ett skämtsamt sätt, skicka gulligt meddelande, fråga om du får bjuda på bio, säg rent ut; vad fin du är, ville bara säga det! Allt detta är en öppning som jag skulle uppskatta, om jag är intresserad av nåt mer skulle jag svara på dessa grejer...

  • Svar på tråden Varför tittar ni bara killar???
  • Påven Johanna II
    Anonym (Jonna) skrev 2017-09-20 17:07:53 följande:
    Än en gång, vilken tur! Då borde du vara lycklig istället. Själv kalenderför jag inte mina känslor.

    Du som lade till att du inte var passiv i sängen. Totalt ointressant för min del.
    Jag är lycklig, mycket lycklig. Men det utesluter förstås inte att jag deltar i diskussioner. 

    Jag vet inte vad du menar med att du inte kalenderför dina känslor? Menar du att jag gör det? Jag har aldrig sett ordet användas i ett sammanhang som det här (eller alls).

    Jag vet förstås vad jag skrev. Du däremot, verkar inte förstå vad det stod för. Du förefaller tycka att det är oromantiskt att som kvinna ta initiativ. Du verkar dessutom se dig själv som en företrädare för vad du tror är en majoritet kvinnor som vill bli uppvaktade på ett sätt som härstammar från tider då kvinnor hade mycket lite att säga till om ens om sin egen person. Det är i mitt tycke att vara sugen på att gå kräftgång.
  • Anonym (Jonna)
    Påven Johanna II skrev 2017-09-20 17:29:38 följande:

    Jag är lycklig, mycket lycklig. Men det utesluter förstås inte att jag deltar i diskussioner. 

    Jag vet inte vad du menar med att du inte kalenderför dina känslor? Menar du att jag gör det? Jag har aldrig sett ordet användas i ett sammanhang som det här (eller alls).

    Jag vet förstås vad jag skrev. Du däremot, verkar inte förstå vad det stod för. Du förefaller tycka att det är oromantiskt att som kvinna ta initiativ. Du verkar dessutom se dig själv som en företrädare för vad du tror är en majoritet kvinnor som vill bli uppvaktade på ett sätt som härstammar från tider då kvinnor hade mycket lite att säga till om ens om sin egen person. Det är i mitt tycke att vara sugen på att gå kräftgång.


    Har folk så här spänd inställning till vackra saker i livet alltså?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jonna) skrev 2017-09-20 17:34:10 följande:

    Har folk så här spänd inställning till vackra saker i livet alltså?


    Vackert för vem?
  • Johnnyorange

    För att många av oss är blyga, jag hatar dessutom hur könsrollerna är att det oftast är killen som ska ta första steget. Men jag antar att tjejer oftast föredrar modiga killar framför oss blyga och tillbakadragna.

  • snuttplutt
    Johnnyorange skrev 2017-09-20 19:02:08 följande:

    För att många av oss är blyga, jag hatar dessutom hur könsrollerna är att det oftast är killen som ska ta första steget. Men jag antar att tjejer oftast föredrar modiga killar framför oss blyga och tillbakadragna.


    är också blyg och tillbakadragen, skulle aldrig ragga på krogen, inte min grej... men när jag lärt känna en tjej jag gillar, då frågar jag... alternativet, att inte ens försöka och sen ångra det...
  • Anonym (Oh, shit..)

    Ragga på krogen???
    Gjorde det för ett gäng år sedan ..
    Ett tjejgäng på 5-6 st - jag plockade henne med vackrasre ögonen och 
    leendet som man bara smälte för ..... och hon var ju den enda i gänget som
    inte var singel ... Miljonlotto???? Nä, gör något annat.
    Vi hade ett förhållande en stund men sket sig ju ändå ...
    Minnen ...

  • Anonym (The Joker)

    A) Om du nu skriver en C-uppsats är det väl enklare att göra det ur ett perspektiv du vet något om? Ska du basera den på fyra svar på Familjeliv?


    B) Därför att allt fokus nu ligger på kvinnans rätt till sin egen kropp. Att män är svin. Att gränsen för vad som kan anses som sexuella övergrepp flyttas för varje månad. För att en komplimang på jobbet kan missuppfattas gravt.


    För att det finns en miljon forumtrådar om hur äckliga män är som "äter" en med blicken, kollar in tjejer på gymmet skickar cheesiga meddelanden. O.s.v., o.s.v.


    Samtidigt är det samma kvinnor som relativiserar övergrepp på festivaler, hedersförtryck, gängvåldtäkter och annat. Motsatsförhållandet är totalt. 


    P.S. Kvinnan har en absolut rätt till sin kropp, precis som mannen. Det finns män som beter sig äckligt. Det finns män och kvinnor som utnyttjar andra i beroendeställning. Allt är rätt, men anledningen till att man är restriktiv med att göra det du ber om som man är att man inte vill utmålas som ett hatat CIS-slemmo med våldtäkt i sinnet. De, många, kvinnor som vill ha det du efterfrågar får ligga i bädden den högljudda minoriteten manshatare bäddat. D.S.

  • Anonym (PS)
    Anonym (The Joker) skrev 2017-09-20 23:04:51 följande:

    A) Om du nu skriver en C-uppsats är det väl enklare att göra det ur ett perspektiv du vet något om? Ska du basera den på fyra svar på Familjeliv?


    B) Därför att allt fokus nu ligger på kvinnans rätt till sin egen kropp. Att män är svin. Att gränsen för vad som kan anses som sexuella övergrepp flyttas för varje månad. För att en komplimang på jobbet kan missuppfattas gravt.


    För att det finns en miljon forumtrådar om hur äckliga män är som "äter" en med blicken, kollar in tjejer på gymmet skickar cheesiga meddelanden. O.s.v., o.s.v.


    Samtidigt är det samma kvinnor som relativiserar övergrepp på festivaler, hedersförtryck, gängvåldtäkter och annat. Motsatsförhållandet är totalt. 


    P.S. Kvinnan har en absolut rätt till sin kropp, precis som mannen. Det finns män som beter sig äckligt. Det finns män och kvinnor som utnyttjar andra i beroendeställning. Allt är rätt, men anledningen till att man är restriktiv med att göra det du ber om som man är att man inte vill utmålas som ett hatat CIS-slemmo med våldtäkt i sinnet. De, många, kvinnor som vill ha det du efterfrågar får ligga i bädden den högljudda minoriteten manshatare bäddat. D.S.


    Haha, den var riktigt bra.

    Man tar verkligen omvägar istället för att bara deklarera att man hatar vita män.
  • bullen1984

    Jag har köpt en billig ring, som ser dyr ut, som jag har på mitt ringfinger för att slippa raggande män. Är så less på att inte få vara ifred. 
    Är så less på att behöva freda mig hela tiden. 

  • PappaAndreas
    Kiiiwii skrev 2017-09-19 19:25:44 följande:

    Varför är det så många killar som tydligt visar att de tycker jag är het, äter mig med ögonen, men ingen GÖR nåt, bara låter det stanna vid blickar, som jag besvarar. Förslag: fråga kvinnan om hon vill ha en kram på ett skämtsamt sätt, skicka gulligt meddelande, fråga om du får bjuda på bio, säg rent ut; vad fin du är, ville bara säga det! Allt detta är en öppning som jag skulle uppskatta, om jag är intresserad av nåt mer skulle jag svara på dessa grejer...


    Man är rädd för att bli avvisad, bli sedd som en jobbig jävel som inte respekterar din integritet, sedd som snukgubbe/kille?

    Det är oftast svårt att läsa exakt hur intresserad en tjej är, hmm han hade fin rumpa, kul att han gick förbi eller åh vilken Prince charming, snälla snälla kom fram till mig och säg hej.

    Som kille kan man ju inte bara gå fram och krama en okänd tjej, skulle känna mig som en ful taffsare.
  • Anonym (fluktaren)

    Jag är en sån som gärna tittar. Jag uppskattar din skönhet och tycker du är attraktiv, men det räcker inte för mig. Hur är du som människa? Är du trevlig? Snäll? Har humor? Sådana kvaliteer är så mycket viktigare än utseende, och har mig veterligt ingen eller liten koppling till utseende.

    Just därför tittar jag gärna men är inte intresserad av mer än så.

  • tyckervem

    1. För att jag fått itutat sen barnsben att man ska lämna tjejer ifred och inte vara ett påfluget äckel.
    2. För att jag inte vill bli dissad.
    3. För att jag ogillar könsroller
    4. För att jag tycker det är bekvämare om tjejen tar första steget istället.

    Ganska lustigt det här med att så många kvinnor klagar på jämställdhet i olika sammanhang, patriarkala strukturer och manliga privilegier samtidigt som de sätter sig själva på en pidestal, bevakar sina egna privilegier, bejakar unkna könsroller och gnäller när män vill ha jämställdhet på dejtingplanet,

  • tyckervem
    Kiiiwii skrev 2017-09-19 19:39:19 följande:

    Jag vill som sagt ha svar på varför ni inte gör nåt?så som jag formulerade frågan talar den om att i detta fall vill jagbli uppvaktad, av olika skäl, TROTS att det är 2017


    Det vill jag med. Fast jag är man. Det vill nog de flesta än. Har du tänkt på det?
    Har nog aldrig hänt att jag blivit uppvaktad i Sverige. Däremot händer det ofta  utomlands.
  • Anonym (jämställdhet)
    tyckervem skrev 2017-09-21 20:36:38 följande:

    1. För att jag fått itutat sen barnsben att man ska lämna tjejer ifred och inte vara ett påfluget äckel.

    2. För att jag inte vill bli dissad.

    3. För att jag ogillar könsroller

    4. För att jag tycker det är bekvämare om tjejen tar första steget istället.

    Ganska lustigt det här med att så många kvinnor klagar på jämställdhet i olika sammanhang, patriarkala strukturer och manliga privilegier samtidigt som de sätter sig själva på en pidestal, bevakar sina egna privilegier, bejakar unkna könsroller och gnäller när män vill ha jämställdhet på dejtingplanet,


    Ja dubbelmoral är alltid lika roligt.

    Sen väljer samma kvinnor de mest ojämställda badboy berra de kan få tag på för han är ju så charmig lite "farlig" och gråter sen floder när han dragit över både deras bästa väninna och syrra samtidigt som de låter sin frustration gå ut över nån snubbe som råkar titta lite för länge på dem.
Svar på tråden Varför tittar ni bara killar???