• Matildalinea

    Plussa tillsammans 2017 !

    Hejsan, tänkte höra mig för om det är någon mer som försöker med ett plus nu till hösten :)

    Hade varit roligt att plussa tillsammans, bolla tankar och idéer.. :)

    Jag är 26 år (och bosatt i Gbg) och har inga barn sen tidigare men velat så länge, nu känner sig äntligen sambon redo !

    Haft en bergochdalbana med olika preventivmedel då min kropp har väldigt svårt för att hantera de olika som finns .. är därför lite orolig för ÄL.. hur tänker ni kring detta ? Har nu senast använt p-plåster.. dock bara i ca 2 veckor, tog bort den nu v. 37 på torsdagen och är på "plåstermensen" nu eller va man ska kalla det :)

    Berätta gärna om er själva så kan vi hjälpa varandra och stötta m.m. <3

  • Svar på tråden Plussa tillsammans 2017 !
  • Lantisbarn

    Jag 27 och sambo 26 och vi har inga tidigare barn utan detta blir vårat första. Vi har försökt ett tag nu och hoppas verkligen på ett plus nu i okt :) slutade med p-piller i september 2016 och vi fick vårat första plus i mars 2017 slutade tyvärr i missfall i v.7 inväntade en mens efter missfallet innan vi försökte igen. Och vi blev gravida igen efter första försöktet efter missfallet o detta var juni 2017. Men denna graviditet slutade oxå i missfall även denna gång i v.7. Detta har varit o är fortfarande något som jag kan må dåligt över vissa perioder. Även denna gång väntade vi en mens emellan då främst jag behövde landa o både sorgen o att kroppen skulle bli återställd. Så september i år var första försöket efter 2a missfallet men den månaden blev det inget plus så nu hoppas vi att oktober kan ge oss ett plus som vill stanna <3

    Har ägglossning i slutet av sep o bim blir runt mitten av okt (beroende när ägglossningen blir av ) denna månad kör vi med ägglossnings test.

  • sussjohansson
    Danakaka skrev 2017-09-21 14:32:45 följande:

    Jag försöker få ett plussnu till oktober, har äl nu under helgen och bim 7 oktober! Första gången vi försöker så får hoppas på det bästa ????


    Åh, jag har också bim den 7 oktober. Och ÄL nu i helgen :D 
  • ellinorwe

    Hej! jag och sambon är nu redo för vårat första barn. Har min första mens nu efter ppiller så nu är det snart dax att börja :)

    min senaste cykel var 42 dagar så jag hoppas inte nästa blir lika lång.

    ska bli kul att följa er!

  • Anna29

    Hej! Jag är 29 och min sambo är 35 och vi har varit tillsammans i 3 år. Vi började försöka få barn sommaren 2016. Blev gravid i september men tyvärr blev det ett missfall i v 10. På efterkontrollen efter mitt missfall så upptäcktes en STOR cysta (10x15cm) som hade växt fast i min ena äggstock, så i februari i år så fick jag genomgå en operation för att ta bort den och även ta bort äggstock och äggledare på höger sida. Operationen gick bra och det fanns ingen cancer i den dermoidcysta som jag hade, mensen kom tillbaka och vi kunde försöka att bli med barn igen efter ungefär 2 månader då allt skulle vara läkt. I maj gjorde jag ett cellprov som visade att jag hade cellförändringar, och även andra cellprovet visade cellförändringar så jag fick en tid hos Gyn. Där gjordes en koloskopi men där kunde gynekologen inte se någonting alls. Så vi fick klartecken att börja försöka skaffa barn igen. Så det har varit ett år med mycket upp och ner gångar, men nu hoppas jag att vi ska kunna bli med barn innan årets slut! Glad Jag tyckte att jag tog missfallet rätt okej, men är livrädd för att det ska bli missfall igen! Rynkar på näsan

  • Matildalinea
    Madicken91 skrev 2017-10-04 10:34:42 följande:

    Hej hoppat in här, tog ett test imorse. Någon som vill hjälpa mig tyda det?


    Åh jag är jättedålig på att tyda sånt där, men kanske någon annan med erfaren kan hjälpa till ?
  • Matildalinea
    ellinorwe skrev 2017-10-05 11:57:36 följande:

    Hej! jag och sambon är nu redo för vårat första barn. Har min första mens nu efter ppiller så nu är det snart dax att börja :)

    min senaste cykel var 42 dagar så jag hoppas inte nästa blir lika lång.

    ska bli kul att följa er!


    Va roligt ! Hoppas vi kan följas åt då, jag hade ÄL för en vecka sedan och väntar nu på att kunna göra gravtest, känns som jag inbillar mig sååå mycket fång bara för att jag hoppas på ett plus ..
  • Matildalinea
    Anna29 skrev 2017-10-05 14:20:46 följande:

    Hej! Jag är 29 och min sambo är 35 och vi har varit tillsammans i 3 år. Vi började försöka få barn sommaren 2016. Blev gravid i september men tyvärr blev det ett missfall i v 10. På efterkontrollen efter mitt missfall så upptäcktes en STOR cysta (10x15cm) som hade växt fast i min ena äggstock, så i februari i år så fick jag genomgå en operation för att ta bort den och även ta bort äggstock och äggledare på höger sida. Operationen gick bra och det fanns ingen cancer i den dermoidcysta som jag hade, mensen kom tillbaka och vi kunde försöka att bli med barn igen efter ungefär 2 månader då allt skulle vara läkt. I maj gjorde jag ett cellprov som visade att jag hade cellförändringar, och även andra cellprovet visade cellförändringar så jag fick en tid hos Gyn. Där gjordes en koloskopi men där kunde gynekologen inte se någonting alls. Så vi fick klartecken att börja försöka skaffa barn igen. Så det har varit ett år med mycket upp och ner gångar, men nu hoppas jag att vi ska kunna bli med barn innan årets slut!  Jag tyckte att jag tog missfallet rätt okej, men är livrädd för att det ska bli missfall igen! 


    Ja usch låter som en väldig bergochdalbana ! Va skönt att ni har fått klartecken igen och är Good to go ! Håller alla tummar och tår för att det går vägen för er !

    Jag är också rädd för missfall fast jag inte haft något själv .. kanske låter konstigt men man får ju höra så mycket om missfall, hur kände du va/är ett bra sätt att hantera det ? Om man får fråga då givetvis
  • Matildalinea
    Madicken91 skrev 2017-10-06 16:42:48 följande:

    Hjääälp vågar jag tro på ett plus eller e det för svagt?


    Hejsan ! Jag skulle nog vilja säga att det är ett plus ! :) nu är jag verkligen ingen expert men min förståelse är att oavsett hur svagt/starkt det är sålänge det är ett streck (och inget spökstreck som då är grått) så är man gravid !

    Och jag ser iaf ett svagt svagt rosa streck, grattis du ska bli mamma :D

    Det kanske bara är väldigt svagt för att du testar tidigt ? Vilken dag är du på ?
Svar på tråden Plussa tillsammans 2017 !