• Ebo88

    BF 2018 Västerås

    Tänkte se om det finns några gravida här som bor i Västerås eller runtom Västerås ?

    Väntar 1a barnet och bf är 21/2-2018. :)

  • Svar på tråden BF 2018 Västerås
  • Ebo88
    Stjärnfamilj skrev 2017-09-25 08:00:29 följande:

    Hej!

    En västeråsare här! Väntar tvillingar med bf 7/5-18


    Åh vad roligt, stort grattis!! Vad kul med tvillingar! Min kompis ska ha tvillingar i januari och själv ska jag ha en liten pojke i februari. Är det din första graviditet eller har du barn sedan innan? :)
  • Ebo88
    Stjärnfamilj skrev 2017-09-25 08:21:34 följande:

    Detta är mitt tredje, eller fjärde hur man nu ska se det!


    Men vad spännande !!

    Är du från Västerås eller har du flyttat hit i "vuxenlivet"?

    Hade hoppats på att det blir en del spm svarar så man kunde dra ihop nån liten grupp eller liknande :)
  • Ebo88
    Vargen070918 skrev 2017-09-25 16:21:47 följande:

    Här är en till :)

    Mitt tredje, bf 1 mars!


    Grattis till graviditeten !! :) Roligt att höra! Väntar mitt första i Februari :) hur gamla är dina barn sen innan?
  • Ebo88
    punchrullen skrev 2017-09-25 16:50:56 följande:

    Här är nästan en till. Bor i Enköping och väntar barn i slutet av oktober så 2017 inte 2018 ;)

    Första ungen! Vore kul att ha någon form av kontakt ja!Är rel. nyinflyttad så känner inte många här i krokarna!


    Åh vad roligt!! Så snart!! :) Måste kännas helt fantastiskt underbart!! Ja absolut det är ju inte alls långt bort :) Vad spännande det måste vara nu mot slutet!!
  • Ebo88
    punchrullen skrev 2017-09-25 21:58:34 följande:

    Ja det är prick 4 veckor innan beräknat datum (22/10) och jag kan knappt förstå det! Man har ju gått och blivit van graviditetslivet haha. Men läckert är det att man snart ska få träffa den lille som puffar/knuffar och rör sig i magen :)

    Då är du i vecka 21-22 nu va om du ska föda 21/2? Har det börjat synas? :) Vet att min mage började titta fram då! Visst har du rätt nydligen varit på ul? Hur mår du annars? :)


    Men jösses det kan ju komma närsom, jösses vad spännande haha!! Gud vad roligt! Har du mått bra under graviditeten? Vet du vad för kön det är?

    Vi var på ultraljud i fredag och då var jag i 19+4 men dem sköt fram BF med tre dagar så är i 19+4 idag haha, går in i v. 20 på torsdag. Fick reda på då att vi väntar en pojke men det hade jag känt på mig haha. Har faktist mått bra, trött och lite sliten men i övrigt kan jag absolut inte klaga :) det får gärna vara såhär bra fram till BF haha
  • Ebo88
    Vargen070918 skrev 2017-09-26 13:45:10 följande:

    Tack :)

    Mina är 8 och 10 så detta blir en sladdis. Men det är mitt och mannens första gemensamma så det känns lite spännande!

    Och eftersom det är så långt mellan kidsen känns detta nästan som mitt första ;)


    Grattis till dig och din man! Vad tycker syskonen om att få en liten ? Är dem förväntansfulla ? Vad roligt för dem. Lite som min storebror. Han är 35år och hans fru är 41 med två barn sen innan sen har min bror 2 små med henne. Dem är 3.5år och yngsta är 8månader idag och äldsta barnen är 13 och 10 och dom är så stolta. Dem får ju lite ansvar och tycker det är coolt att vara förebilder haha. Har du mått bra och övrigt i graviditeten ?
  • Ebo88
    Vargen070918 skrev 2017-09-26 16:00:22 följande:

    De är förväntansfulla! Särskilt min åttaåring. Fast han har ju längtat och tjatat i flera år ;)

    Jag mådde relativt kasst v.5-11 sen har det successivt blivit bättre. Lite trött fortfarande och har humör (!) Men jag hoppas att det också ger med sig...

    Du då? Hur mår du?


    Vad roligt för dem!! Haha och tillsist blev hans lilla önskan uppfylld haha :) Jag mår jättebra, men trötthet är ju ett ständigt besvär. Humöret kan pendla. Det var värre i början men vissa dagar kan det tända till, speciellt om jag är trött haha!!
  • Ebo88
    punchrullen skrev 2017-09-26 19:28:04 följande:

    Haha bäbis får inte komma riiktigt än.. ska uppåt landet i början av oktober pga skola och måste närvara! Sen får bäbis komma när som :D Jag har ju mått oförskämt bra hela graviditeten fram till för typ en vecka sen då jag började få lite ont i vänster svank/skinka.. men inte sååå farligt så ska verkligen inte klaga! Ne vi vet inte kön, sambon ville veta men inte jag.. vill ha en överraskning!! :)

    Grattis till pojke! Läckert att du kände redan innan.. känner inget speciellt kring det där! Kan vara vad som som ligger där inne :) Skönt att du mått bra också. Nu går du ju in i en fas i graviditeten som är jättehärlig enligt mig! Magen börjar synas, man får äntligen känna sin bäbis och känna sig gravid på "riktigt". Den första tiden är över när man går och är orolig. Nu äre bara att njuta och börja klappa sig själv på magen! Hade ni planerat en bäbis eller bara blev det? ;)


    Nej hoppas bäbis ligger kvar, haha. Nog för att man längtar efter dem men nån dag innan är mer okej än en månad haha. Åh vad spännande !! Vi kunde inte hålla oss men var ju ändå ganska säker. Vi är fyra tjejkompisar som är gravida, 1a ska ha i tvillingar i januar, en av varje, 2a är jag sen är det 3e kompis som står på tur med rul om 2 veckor men hon vill inte ta reda på det. Sen har vi kompis nr4 i April som vill veta. På ett sätt ville jag inte just av överaskningen. Gud vad mysigt , är det mycket liv och rörelse? Man längtar så efter det där.

    Vår lille är jättevälkommen men han var inte planerad haha. Är tjänsteledig från jobb pga studier så fick lite panik när jag plussade i Juni. Vi ska ha praktik v.10-17 och jag är beräknad i v.7. Men tack och lov är lärarinnan så bra så hon lade om min praktik v.47-v.4. Så hoppas lillkillen håller sig där inne till v. 5 iallafall haha. Så när dem andra gör praktik är jag hemma och andas sen är vi klara med utbildningen i Juni. Så lite kämpigt blir der men det är ju lätt värt allt i världen för hans skull.

    Vad läser du för nå och var er lille planerad ? :)
  • Ebo88
    punchrullen skrev 2017-09-27 19:40:17 följande:

    Men vilken babyboom i din vänskapskrets, bra tajmat av er måste jag säga :) Kul att ha så många vänner att vara mammaledig med då! Nä jag förstår verkligen att man vill veta, nog var jag sugen också men första ungen kändes kul att inte veta. Trodde dock inte att det skulle vara så bökigt med kläder/filtar osv.. väldigt mkt blått eller rosa! Så nu har vi då köpt alla färger och skitit i allt vad normer heter :P Har du börjat köpa nåt? :)

    Liv och rörelse är det rejält kanske 3ggr/dag sen lite smårörelser här och där. Det som är mest mysigt är att lillplutten reagerar på vad jag gör.. tex om jag går upp mitt i natten och kissar så börjar bäbis röra sig en tid efter haha. Och så kan man mucka med bäbis genom att puffa tillbaka :D snart ska du se att din bäbis är igång!

    Åh vad bra att det löser sig med skolan för dig.. för mig är det också viktigt att bli klar även fast vi ska ha barn. Min sambo kommer att vara hemma från start så jag kan fortsätta plugga (distansutbildning). Pluggar till farmaceut! Vad pluggar du? ;)

    Våran var faktiskt väldigt planerad haha.. blev gravid väldigt snabbt efter det att vi bestämt oss att börja försöka.. jag trodde inte att det skulle gå riktigt så fort men glad är jag för det :)


    Nej Gud man ska kunna köpa saker ändå fast man inte vet kön! Finns så många härliga färger om man promt inte vill ha rosa eller blått. Brunt, grönt, gult, beige med tryck tycker jag är så fint!! Och vitt i olika nyanser !! Köpte en jättefin rosa t-shirt åt min brors son, med en stor gul lastbil så set är ju bara att go nutts i alla nyanser haha!! Orange är också väldigt läckert ! Vi har inte köpt så mycket än men bästa helg ska vi åka och köpa spjälsäng och beställa vagn. Även fast vi inte köpt så vet vi exakt vad vi vill ha haha!! Var lite jobbigt i början av graviditeten för dem visste inte om allt var ok med barnet förrän i v.13 samt så har jag en defekt livmoder så barnmorskan jag hade först uttryckte sig väldigt klumpigt så i början var jag inställd på missfall men nu vet man att allt är som det ska och kan äntligen släppa litenpå det haha!!

    Vad kul att det gick så snabbt för er att bli gravida ! Ena tjejkompisarna blev också fet på en gång och hon vart så chockad att det gick så fort haha!! Det är ju helt fantastiskt att det sker så snabbt när någon är så efterlängtad ! Även fast vår inte var planerad så var ju tanken "efter jul" men nu har ju allt löst sig med skola osv. Alla andra gör praktik in till slutet på April sen är det ju bara drygt en månad kvar av skolan så sambon kommer jobba som vanligt och jag är hemma och studerar på distans. Läser till tandsköterska i Lindesberg :)

    Haha ja vi är ett gäng och hon som ska ha tvillingar är min sambos syster och bästa vän så hon blev skitglad haha!! Men har ändå känt att det skulle vara kul att få kontakt med andra runtomkring som är gravida och ska ha "typ samtidigt" med några månaders mellanrum. Alltid kul att lära känna nya haha.

    Men vad mysigt haha!! Är det lixom att du puttar till bäbis då litegrann haha? Så mysig känsla det måste vara!!

    När blir du klar med skolan sen då? Läser ni i 2år?
  • Ebo88
    Kanejlika skrev 2017-10-01 20:10:58 följande:

    Hej! Jag hoppar in i denna tråd. Väntar min tredje tjej i februari. Mina två andra tjejer är 9 och 7 år just nu. Bebis är beräknad 18/2 och min yngsta fyller 8 den 23/2, så vi får väl se om vi får en delad födelsedag eller om hon vill ha en egen.

    Jag har mått kasst sen dag ett och är knappt rörlig nu. Har gått ner till 75% och ska snart ansöka om havandeskapspenning. Jag är relativt nyinflyttad ( känns det som) i Surahammar. Har ju bara bott här i 5 år. Vore kul med lite folk att umgås med under ledigheten.


    Grattis till graviditeten!! Vad roligt!! Spännande för dina barn att få ett litet syskon! Ja det kanske blir en supergåva för din tös på hennes födelsedag. Min kompis fick sin dotter 2016 på sin födelsedag haha. Världens bästa gåva. Då ska du och jag ha rätt så tätt inpå haha! Hade BF den 18/2 först men efter rutinultraljudet så blev der den 21/2 istället. Trivs ni bra i Surahammar ? :) Vart flyttade ni ifrån ?

    Vad tråkigt att du inte mått så bra, hoppas det går bra för dig med havandeskapspenning. Man vill ju lixom orka vara människa och räcka till på hemmaplan.
  • Ebo88
    Kanejlika skrev 2017-10-03 08:05:36 följande:

    Tack. :) Idag ska vi på uppföljning på rutinultraljudet då hon vägrade visa vissa mått. Så det ska bli kul att se henne igen.

    Vi flyttade från Umeå 2011 och bodde i skultuna 1 år och sen köpte vi hus i Surahammar. Barnen trivs väldigt bra, men det är lite svårt att komma in som vuxen till ett nytt samhälle.

    Vi kanske hamnar på förlossningen samtidigt du och jag. Har du också barn sen tidigare? Har ju läst i tråden men mitt minne är kort! ;)


    Gick uppföljningen bra på ultraljudet!? Måste vart underbart att se henne igen!! Oj Umeå ! Ja det var en liten bit. Är både di och mannen därifrån? Ja barn är ju lite mer anpassningsbara än vi vuxna och det är ju så mycket spm ska hinnas med inder dagarna spm bara susar förbi. Det här är vårat första barn :) vi hade tänkt att vänta efter vintern då jag blir klar med min utbildning i juni med lilla herrn i magen hade egna planer haha!! Abort fanns aldrpg på tapeten men fick dock lite panik innan jag pratade med min lärarinna som var så stöttande. Vi har praktik v.10-17 och vi är ji beräknade v7 men min lärarinna lade om praktiken så jah gör den v.47-4 så jag kan vara hemma när alla andra är ute så sina enligt schema , så det löste sig så bra!

    Ja det är ju inte helt omöjligt faktist haha!! Jah går in i v.22 på torsdag, vilken vecka går du in i och när? Hoppas der löser sig på ditt jobb, man vill ju orka vara människa/mamma också och inte bara jobba och slita. Är der inom resturang kök eller?
  • Ebo88
    Vargen070918 skrev 2017-10-05 17:35:06 följande:

    Nu har vi varit på rutinultraljud och än en gång fått se busfröet som bm uttryckte det :)

    Vi tog inte reda på kön men vi båda tyckte att vi såg en liten snopp.. .. Vi får väl se :)

    Datumet ändrades inte eftersom vi fått det vid KUB men hade vi inte haft det datumet hade vi fått bf i slutet av februari. Nu är det kvar på 1 mars.

    I morgon v 20 och rörelserna i magen blir tydligare och tydligare. Äntligen!

    Hur mår ni?


    Åh vad underbart med en överraskning i slutet / början på feb/mars! Känner du något speciellt angående kön? Jah kände på mig att det var en pojk men inte till 100%. När vi var på rutin sa vi att vi ville veta men innan hon ens sa att det var en pojk så såg jag det på ultraljudet haha!! Det var så tydligt. Här är allt bra, mår du bra? :)
Svar på tråden BF 2018 Västerås