• SimonAA

    Hjälp om Skadestånd

    Jag är osäker på tillvägasättet för att det ska bli så effektivt som möjligt. Jag är inte försäkrad så LÖF är där jag anmält mig. Fallet preskriberas om en månad så är stressad om tiden.

    Om någon annan har gått tillväga på LÖF , snälla ge mig tips på allt som behövs och försiggick för att du tillslut fick ditt skadestånd.

    Det som hänt mig är bestående men efter en operation, och att problemet dom opererade för fortfarande kvarstår, plus flera problem, bland annat ryggskott, depression och fysiskt ärr.

    Tack MVH Simon


    Patientförsäkring Skadestånd Hjälp operation
  • Svar på tråden Hjälp om Skadestånd
  • riboflavin

    Om jag förstått det hela rätt så måste man ansöka om ersättning innan en viss tid passerat, men har man väl anmält så gör det inget om utredningen fortsätter efter det datumet, så du kan komplettera med intyg i efterhand bara du får in din anmälan i tid.

    Med det sagt finns all info du efterfrågar på LÖFs hemsida, där kan du också beställa alla dokument du eventuellt behöver.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • SimonAA

    Okej, ja jag lämnade in en anmälning igår, som förmodligen kommer först öppnas och bli sedd imorgon. Jag var väldigt punktlig, liksom "Denna operation har gett mig biverkningar som ont i knäna, jag har aldrig haft ont, kramper i benet, ont här, besvär ..." osv. Så jag skrivit en mer utförlig i längre text om hur jag känner om det är en sådan de önskar mer.

    Jag kan känna mig lugn då över preskriberingen . Men är beredd att strida detta nu en lång tid om så behövs.

    En annan person tycker jag ska klaga mer i inlägget. Men jag tror inte det hjälper mer.


    skadestånd operation löf anmälning rådgivning juridiskt
  • riboflavin
    SimonAA skrev 2017-10-01 18:55:11 följande:

    Okej, ja jag lämnade in en anmälning igår, som förmodligen kommer först öppnas och bli sedd imorgon. Jag var väldigt punktlig, liksom "Denna operation har gett mig biverkningar som ont i knäna, jag har aldrig haft ont, kramper i benet, ont här, besvär ..." osv. Så jag skrivit en mer utförlig i längre text om hur jag känner om det är en sådan de önskar mer.

    Jag kan känna mig lugn då över preskriberingen . Men är beredd att strida detta nu en lång tid om så behövs.

    En annan person tycker jag ska klaga mer i inlägget. Men jag tror inte det hjälper mer.


    Det som händer nu är att de kommer läsa din ansökan, bedöma om du uppfyller grundvillkoren och i så fall begära ut dina journaler från sjukhuset för att kika på om du även utifrån det kvalificerar dig.

    Sen kan du eventuellt kontaktas för att lämna in kompletterande information såsom läkarintyg på dina besvär/skador/eventuell invaliditet.

    Du kan följa ditt ärende på dina sidor, men räkna med att det är relativt lång handläggningstid. Om du i efterhand bedömer att de gjort fel går det att överklaga.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • SimonAA

    Tack för svaren. Min översiktliga bild är tydligare nu. 

    Om ni skulle gissa, kommer det gå hem hos LÖF? Ingrepp för att förhindra Snapping hip och smärtor i ljumsken, och detta lett till ryggskott, 6cm ärr + 2 mindre, utåtroterande fot, ondare i ljumsken, stelare i ljumsken, förlorad känsel från ljumsken till knät och fortfarande snapping hip?

  • riboflavin
    SimonAA skrev 2017-10-02 10:12:29 följande:

    Tack för svaren. Min översiktliga bild är tydligare nu. 

    Om ni skulle gissa, kommer det gå hem hos LÖF? Ingrepp för att förhindra Snapping hip och smärtor i ljumsken, och detta lett till ryggskott, 6cm ärr + 2 mindre, utåtroterande fot, ondare i ljumsken, stelare i ljumsken, förlorad känsel från ljumsken till knät och fortfarande snapping hip?


    Svårt att svara på men spontant så låter det ju som ett bra utgångsläge. Operation för att förhindra smärta/problem där målet var att göra dig bättre och således är dina besvär inte av det väntade slaget. Ärren är kanske som förväntas av en dylik operation, jag är osäker?
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • SimonAA

    Okej.
    Jo ärr förväntas, dock mer än tråkigt med ärr om inte felet blev tillrättat i förstahand..

    Det blir en lång väntan nu på handledning, 6 månader sa dom.

Svar på tråden Hjälp om Skadestånd