• Jillie

    Jehovas vittnen ringer på

    Hej,

    Jehovas vittnen ringer på dörren varje vecka. Bor i trappuppgång med låst port men ändå märker jag när jag nu varit hemma några veckor att de är och ringer på här och hos grannar väldigt ofta. Råkade öppna första gången för att inte vara otrevlig, men skrev aldrig upp mig på något. Undrar var jag kan vända mig för att få stopp!

    Det är ju inte olagligt, men kan tycka något olämpligt när hela huset har låsta entréer. Jobbar natt emellanåt och skulle kanske kunna uppge det som orsak till att jag inte vill att de ringer på? Eller bättre tala med hyresvärden?

    Då porten är låst är det väldigt "omskakande" när det ringer på dörren och man inte har öppnat porten. Då tror man ofta det är något allvarligt.

    Tar gärna emot tips/tankar.

  • Svar på tråden Jehovas vittnen ringer på
  • Minimalen

    Säg att du är asadyrkare och passa på att fråga om de vill vara offer när du ska blota till Odens ära. Skrämmer nog iväg de flesta knäppgökar.

  • Anonym (Hmmm...)

    Jag har inte träffat på någon Jehovas på tio år minst. Förra gången sa jag att jag var pingstvän och undrade om de ville be med mig. Det ville de inte.

  • Queennr1

    Man skulle starta nån rörelse av icketroende och andra religioner som aktivt ägnade sig åt att söka upp jehovas i hemmet för att försöka omvända dem. Kanske stå utanför deras möteslokal och dela ut foldrar och sprida sitt budskap..

  • Mandel
    Queennr1 skrev 2017-10-09 12:32:56 följande:

    Man skulle starta nån rörelse av icketroende och andra religioner som aktivt ägnade sig åt att söka upp jehovas i hemmet för att försöka omvända dem. Kanske stå utanför deras möteslokal och dela ut foldrar och sprida sitt budskap..


    Jag vill vara med!!!

    Har själv varit terroriserad / förföljd av JV utan att ens varit med i deras församling så jag är gladeligen med på lite "mothämnd".
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Jillie

    Ja, nej jag vill bara inte behöva säga så mycket. Stör mig som sagt nästan mest på att de går in i låst port. Det blir lite att tränga sig in (vilket jag tänker mig många kan uppleva även när man får påhälsning av försäljare i dörren!).

  • Åsa

    En god start är att tydligt säga att du inte vill att de kommer. Skulle de fråga varför räcker det bra att säga att du inte är intresserad, säga hejdå stänga dörren. Finns ingen anledning att hetsa upp sig eller hitta på sagor.
    Skulle det mot förmodan inte hjälpa finns ju möjligheten att med lapp på dörren undanbe dig besök av Jehovas Vittnen.

  • Jillie
    Åsa skrev 2017-10-09 16:09:00 följande:

    En god start är att tydligt säga att du inte vill att de kommer. Skulle de fråga varför räcker det bra att säga att du inte är intresserad, säga hejdå stänga dörren. Finns ingen anledning att hetsa upp sig eller hitta på sagor.

    Skulle det mot förmodan inte hjälpa finns ju möjligheten att med lapp på dörren undanbe dig besök av Jehovas Vittnen.


    Ja precis, det är väl inte svårare än så.
  • Physalis

    Jag hade tagit upp med hyresvärden att obehöriga tar sig in i porten. Kanske måste de uppdatera säkerheten?


    Korrekturläser som en kratta
  • Rakad Apa

    Sätt upp en lapp på ytterdörren där det står att du inte önskar besök av Jehovas.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
Svar på tråden Jehovas vittnen ringer på