• MVZ

    Luktar mögel i bil?

    Haj har en Peugeot 01a som fick mögel under gummimattan när den stod i 6 månader. Jag tvättade bort möglet o städade allmänt ur bilen. Men oron för mögel finns ändå kvar. Att sanera bilen "ifall att" går på alldeles för mycket. Men som min mor säger, bilen luktar inget, den luktar fräscht. Så frågan lyder : luktar alltid mögel i bil eller finns det mögel som inte luktar som bildas i bilar? (Vet att det finns luktfritt mögel i andra områden)

  • Svar på tråden Luktar mögel i bil?
  • Rabarbapuppa

    Mögel har ju ingen aning om var det får fotfäste, i en bil, en källare, en vind, ett klädesplagg eller varsom. Det finns inget speciellt "bilmögel". 
    Om bilen luktar fräscht ja då är det ju inga problem. Visst, det finns mögelsorter som inte avger lukt, men jag menar, du har ju skurat bort det mögel du hade. Jag vet inte vad din fråga eller oro egentligen är, det är ju inte så att du lever och bor i din bil? 

    /Puppa

  • MVZ

    Nä men jag har en 2 åring som åker i den som jag inte vill ska andas in massa mögelsporer.

    Rekondfirmor säger att det inte räcker att städa ur bilen utan att man måste döda sporerna..

Svar på tråden Luktar mögel i bil?