• queer

    Vårdpersonal med vita arbetsbyxor, trosor syns!!

    Bryr mig inte ett skvatt om nån ser mina trosor genom arbetsbyxorna.

    Vi är tvungna att ha dessa byxor och de har sina brister på många fler sätt än att trosorna syns igenom. Tröjan har också sina brister med stor urringning, ibland så urtvättad att den känns helt genomskinlig.

    Män kommer att se mig och andra kvinnor som sexobjekt oavsett om trosor syns genom byxtyget eller inte. trist och osmakligt, men inget jag kan göra något åt. Män får kontrollera sina tankar och handlingar, jag klär mig som jag måste eller som jag har lust oavsett vad någon man har för åsikter om det. 

  • queer
    JTo skrev 2017-10-16 21:17:11 följande:

    Jag brukar låta bli att anväda trosor med mönster och starka färger bara men ja, vita byxorna är onekligen opraktiska, särskilt när man har mens! Hade hellre sett att byxorna var i färg och skjortorna vita(!) om nu något måste vara vitt.


    Kanske slipper de stackars männen få stånd om de ser en mensfläck i grenen i alla fall. 
  • queer
    Anonym (cz) skrev 2017-10-17 10:02:37 följande:

    Dåligt av landstingen att köpa in genomskinliga kläder.
    Tyvärr måste chefen då berätta för arbetstagarna vilka kläder som är lämpliga till.
    Alla lyckas tydligen inte räkna ut det själva.


    Mig veterligt finns det inga klädföreskrifter i vården förutom att arbetskläder ska användas och att man inte får ha smycken, klockor och liknande på händer, handleder.

    Om underkläder råkar synas genom kläderna bryr sig arbetsgivaren inte om.

    Ifall patienter ser vårdpersonal som sexobjekt och går igång på att se mönstret på ett par trosor genom byxorna så är det mest sorgligt tycker jag.

    Patientkläderna är ju ännu mer avslöjande, men inte f-n går vårdpersonalen och kåtar upp sig på att de kan se patienten helt eller delvis avklädd. Inte skulle jag heller som patient gå och fundera över att jag ser sköterskans trosor! 
Svar på tråden Vårdpersonal med vita arbetsbyxor, trosor syns!!