• Anonym (None violent vision)

    Om DU hade haft en man i din familj, släkt eller vänskapskrets som...

    Hade åtalats för kvinnomisshandel... Hade DU då brutit kontakten med vederbörande?

  • Svar på tråden Om DU hade haft en man i din familj, släkt eller vänskapskrets som...
  • Meriall

    Åtalats är ju inte samma som dömd. Så nej jag hade velat veta hans sida av saken och hur domen föll om han var skyldig eller inte.

  • enanna

    Självklart inte, vem som helst kan ju i princip åtalas. Hade ju varit hur dumt som helst att bryta kontakten för!

  • klyban
    Anonym (None violent vision) skrev 2017-10-17 01:03:43 följande:
    Hade åtalats för kvinnomisshandel... Hade DU då brutit kontakten med vederbörande?

    Och blivit frikänd, ja, det låter ju då moget att bryta kontakten där.


    hur många meter var det?
  • Anonym (963)

    Bara åtalats? Nej det hade jag inte.

    Sen gör jag inte skillnad på misshandel och "kvinnomisshandel". Känner en som är dömd för misshandel också så.

  • Anonym (N)

    Nej.

    Endast om det finns bevis.

    Åtal räcker inte.

  • Anonym (Svårt)

    Knepig fråga. Vi har en man på jobbet som suttit i fängelse för våldtäkt. Det var inte direkt lätt för honom att komma tillbaka efter fängelsevistelsen eftersom folk ser på honom som ett avskum. Men det bleknar lite med tiden, och nu är vardagen ikapp.

  • BossHoss
    Anonym (None violent vision) skrev 2017-10-17 01:03:43 följande:

    Hade åtalats för kvinnomisshandel... Hade DU då brutit kontakten med vederbörande?


    Om en man hade anmält sin fru för att hon gett honom en örfil. Hade du slutat umgås med henne då?

    Tycker det är sjukt konstigt att det är mer ok för en tjej att slå en kille än tvärt om i dagens samhälle.
  • Anonym (beror på)
    Anonym (None violent vision) skrev 2017-10-17 01:03:43 följande:

    Hade åtalats för kvinnomisshandel... Hade DU då brutit kontakten med vederbörande?


    Det beror på vad som hänt och vem i familjen. Och om personen i fråga dömts.  
    Jag har brutit kontakten med min far pga misshandel (av mig), men jag skulle aldrig bryta med min son om han skulle misshandla. Jag skulle fördöma handlingen, men inte personen.

    Har fd vänner som dömts för väldigt allvarliga brott - dom vill jag aldrig se igen Demon
Svar på tråden Om DU hade haft en man i din familj, släkt eller vänskapskrets som...