• Svea87

    Ni som blivit gravida efter missfall

    Hej! Igår åkte jag in på gynakuten efter att jag börjat blöda på morgonen. Jag visste ju va dem skulle säga.. det är missfall. Var i vecka 5+5 så är ju ?tacksam? att det är tidigt.. har läst lite gamla trådar om folk som blivit gravida på en gång efteråt och jag blev lite positivare. Så nu undrar jag om nån vill dela med sig av en solskenshistoria? Min värld rasade igår och jag tappade allt hopp.. så vilken vecka fick du missfall? Och när blev du gravid igen??

  • Svar på tråden Ni som blivit gravida efter missfall
  • Zora

    MA i v.9 (dött sedan ca v.5) fick ingen mens emellan utan blev gravid direkt! Tyvärr MA igen, i v.11 (dött sedan ca v.7) fick en mens emellan och nu tror jag att jag är gravid igen! Tyvärr vet jag ju inte hur det slutar ännu, men att bli gravid igen kan gå snabbt! Innan första MA:t hade vi försökt ett år.

  • 123fjäril

    Fick missfall i v 8+0 i februari i år, var helt förkrossad då detta plus kommit efter 1,5 års försök och tänkte att detta kommer aldrig att gå

    Fick en mens sen började vi försöka igen och i april kom det efterlängtade plusset igen, är nu i v 33+3 och väntar på vår lilla kille visserligen fått havandeskapsförgiftning men det står man ju ut med

    De första 12 veckorna var dock som en enda ångest period och trodde aldrig de skulle gå men efter ett ultraljud i V8+2 och ett till i v 12+5 som båda indikerade en frisk bebis så kunde jag släppa ångesten och tanken på missfall

  • Inga bekymmer

    Fick missfall i slutet på v 11 men tror att det avstannat några v tidigare då jag fick en liten blödning. Väntade på inrådan på en mens, blev sedan gravid direkt igen och han är nu snart 5 år. Hade svårt att ta till mig graviditeten efter missfallet och glädjas innan UL i v 13, men sen kändes det bra! Hoppas du snart blir gravid igen och får behålla!!

  • 1987mli

    Jag fick ett missfall i början av september. Det var just när jag skulle gå in i vecka 9. Min första graviditet. Jag tog det rätt hårt. Det har varit en väldigt jobbig tid med mycket tårar och en stor känsla av hopplöshet. Jag var så lycklig över att vi var gravida. Sååå mycket jag såg framemot också tyckte jag det skulle bli så perfekt med en aprilbebis. Men så kom blödningarna och efter ett besök på kvinnokliniken blev det bekräftat...

    Jag kände en stark avsky över min egna kropp och mådde verkligen skit. Känner mig fortfarande rätt nere från och till. Har aldrig känt en sådan sorg förrut.

    MEN nu 2 månader senare misstänker jag starkt att jag är gravid igen. Jag har Bim idag och än sålänge ingen tant röd. Har känt symptom i nästan en vecka, samma känsla som sist. Har beställt grav test på nätet och hoppas de kommer i brevlådan imorgon. ? Det finns hopp!

  • Svea87

    Åh blir så glad av att läsa hur bra det gått för många! Det ger en lite hopp: ) jag hoppas så mycket att vi slipper vänta.. håller på och testar för äl nu men än sö länge ingen smiley.. man kanske inte får äl efter missfall. Fick missfall i 5+5 så räknade det som mens i kalendern.

  • Charlieellerså
    Anonym (Snabbt) skrev 2017-10-18 15:00:52 följande:

    Fick MA dom upptäcktes i vecka 12, fostret hade dött i vecka 7 trodde de. 3 veckor efter skrapningen fick jag ägglossning och vart gravid utan mens emellan. Sonen är idag 11 månader :)

    Man tror solskenshistorier bara händer andra, men det kan även hända en själv :) lycka till!


    Fick i går på kub (11+6) veta att mitt foster dött i v 8 och väntar nu på att cytotecen ska göra sitt. Så ledsen men era solskenshistorier tröstar mig. Försöker sikta framåt. Fick du skrapa för att cytotec inte räckte?
  • Charlieellerså
    Svea87 skrev 2017-10-31 20:15:07 följande:

    Åh blir så glad av att läsa hur bra det gått för många! Det ger en lite hopp: ) jag hoppas så mycket att vi slipper vänta.. håller på och testar för äl nu men än sö länge ingen smiley.. man kanske inte får äl efter missfall. Fick missfall i 5+5 så räknade det som mens i kalendern.


    Håller tummarna att vi bägge får ett plus inom kort. Sådan tröst att få läsa solskenshistorier.
  • Akireb

    Hej! Jag fick reda på att mitt barn dött på mitt rul. En dag som jag såg fram emot blev plötsligt väldigt sorglig och dramatisk.

    Nu ca 2år senare är jag gravid igen i vecka 16 och önskar att allt går vägen. På något sätt att den här tiden som passerat varit välbehövlig för jag har bearbetat det bra och och kroppen har återhämtat sig. Tog flera månader innan min mens kom regelbundet igen.

    Lycka till och kag tänker på er!

  • Zora
    Zora skrev 2017-10-20 19:58:15 följande:

    MA i v.9 (dött sedan ca v.5) fick ingen mens emellan utan blev gravid direkt! Tyvärr MA igen, i v.11 (dött sedan ca v.7) fick en mens emellan och nu tror jag att jag är gravid igen! Tyvärr vet jag ju inte hur det slutar ännu, men att bli gravid igen kan gå snabbt! Innan första MA:t hade vi försökt ett år.


    Kan uppdatera att det inte blev någon graviditet. Fick svagt pos på stickan som inte ökade och 4 dagar efter BIM kom mensen. Så antagligen ett suuupertidigt MF (hann ju inte bli nåt) Har normalt 13-14 dagar mellan äl och BIM men fick 17 den här gången. Då nu hoppas jag på nästa försök.
  • Anonym (Känslostorm)
    Zora skrev 2017-10-20 19:58:15 följande:

    MA i v.9 (dött sedan ca v.5) fick ingen mens emellan utan blev gravid direkt! Tyvärr MA igen, i v.11 (dött sedan ca v.7) fick en mens emellan och nu tror jag att jag är gravid igen! Tyvärr vet jag ju inte hur det slutar ännu, men att bli gravid igen kan gå snabbt! Innan första MA:t hade vi försökt ett år.


    Hej! Jag är i precis samma sits som dig Zora! Fick MF i juni i v 10 sen blev jag gravid direkt utan mens emellan. De såg på tidigt vul andra gången att det fanns lite blodrester kvar i livmodern men att hjärtat slog i v 6, tyvärr slutade även det i ett MA i v 8 (dött i v 7) och läkaren va lite inne på att blodet från förra mf möjligen hade stört den nya graviditeten, för det var mycket mer blod samlat bredvid fostret på det senare vul där de såg att hjärtat slutat slå. Vi har nu väntat en mens emellan pga det och misstänker nu att jag är gravid igen men kan inte testa ännu, men om det är så hoppas jag att det går bra denna gång! <3 var det så att förra mf störde så har jag tänkt att det absolut kan va bra att vänta en mens emellan, men bevisligen finns det ju även de som det går bra för direkt också. Är nog otroligt individuellt!

    Vill också säga att jag vet vad du går igenom Ts, missfall är så fruktansvärt jobbig upplevelse. Men jag tröstar mig med att jag ändå kan bli gravid och att det är en naturlig del av att försöka bli gravid att det kan gå hur som helst, man kan inte styra något och då är det bara att försöka låta kroppen sköta det som det är meningen att bli <3 än hur hemskt Det än är..! :( Hjälpte mig oxå att prata med en kurator på kvinnokliniken för att försöka motverka framtida oro! För självklart blir man orolig sen tyvärr :( men det kommer gå bra för oss när tiden är rätt!!! Kram <3
  • Anonym (Känslostorm)
    Zora skrev 2017-11-02 08:03:17 följande:

    Kan uppdatera att det inte blev någon graviditet. Fick svagt pos på stickan som inte ökade och 4 dagar efter BIM kom mensen. Så antagligen ett suuupertidigt MF (hann ju inte bli nåt) Har normalt 13-14 dagar mellan äl och BIM men fick 17 den här gången. Då nu hoppas jag på nästa försök.


    Ååh men så tråkigt!! Håller tummen att det tar sig nästa gång<3 Kramar <3
  • Zora
    Anonym (Känslostorm) skrev 2017-11-02 08:18:48 följande:

    Hej! Jag är i precis samma sits som dig Zora! Fick MF i juni i v 10 sen blev jag gravid direkt utan mens emellan. De såg på tidigt vul andra gången att det fanns lite blodrester kvar i livmodern men att hjärtat slog i v 6, tyvärr slutade även det i ett MA i v 8 (dött i v 7) och läkaren va lite inne på att blodet från förra mf möjligen hade stört den nya graviditeten, för det var mycket mer blod samlat bredvid fostret på det senare vul där de såg att hjärtat slutat slå. Vi har nu väntat en mens emellan pga det och misstänker nu att jag är gravid igen men kan inte testa ännu, men om det är så hoppas jag att det går bra denna gång! <3 var det så att förra mf störde så har jag tänkt att det absolut kan va bra att vänta en mens emellan, men bevisligen finns det ju även de som det går bra för direkt också. Är nog otroligt individuellt!

    Vill också säga att jag vet vad du går igenom Ts, missfall är så fruktansvärt jobbig upplevelse. Men jag tröstar mig med att jag ändå kan bli gravid och att det är en naturlig del av att försöka bli gravid att det kan gå hur som helst, man kan inte styra något och då är det bara att försöka låta kroppen sköta det som det är meningen att bli <3 än hur hemskt Det än är..! :( Hjälpte mig oxå att prata med en kurator på kvinnokliniken för att försöka motverka framtida oro! För självklart blir man orolig sen tyvärr :( men det kommer gå bra för oss när tiden är rätt!!! Kram <3


    Ledsen för din skull. Tyvärr blev det ju inget den här gången heller (som jag skrev ovan) så nu har jag haft två menser sedan senaste MA:t.. Tror dock att det, som du säger, kan vara bra att vänta en mens efter MF/MA. Med min första mens efter senaste MA:t kom det ut endel ?skräp?. Bara att försöka igen.
  • MissHelene

    Haft två missfall i försök till ett syskon till tösen vi har. Om jag minns rätt fick jag ena runt vecka 4-5 och det andra runt vecka 7. Har inga som helst problem att bli gravid så försökte igen nästa ägglossning som kom som en klocka i vanlig ordning o vips, tror vi har en överlevare, har bf 3 mars :)

  • Svea87
    MissHelene skrev 2017-11-03 21:00:58 följande:

    Haft två missfall i försök till ett syskon till tösen vi har. Om jag minns rätt fick jag ena runt vecka 4-5 och det andra runt vecka 7. Har inga som helst problem att bli gravid så försökte igen nästa ägglossning som kom som en klocka i vanlig ordning o vips, tror vi har en överlevare, har bf 3 mars :)


    Grattis Gud så härligt att läsa!! <3
Svar på tråden Ni som blivit gravida efter missfall