• Emzuss

    Erfarenheter av nordea?

    Som rubriken lyder - är det någon som har erfarenhet av Nordea vid bolån? Jag förstår själv att banken i fråga har svaren på alla mina frågor men vill gärna ha lite "kött på benen" och veta ungefär vilka förutsättningar vi har innan vi ringer och bokar ett bankmöte.

    Hur hårda är de att man ska ha fast/tillsvidare tjänst?


    Är det större chans att lånet blir beviljat om någon av våra föräldrar går in som medlåntagare, går det ens att ha 3 som står på ett bolån?

    Träffade ni banken innan ni blev beviljade lånet eller skedde allt via telefon?


    Ska tillägga att vi behöver låna ca 425 000:- och vi har en kontantinsats på 15% att lägga.


     


    Tips? Erfarenheter? Allt tas tacksamt emot.


     


     

  • Svar på tråden Erfarenheter av nordea?
  • Anotherone

    Vi valde bort dem när vi köpte hus främst för att de inte kunde matcha de räntor som andra banker kunde erbjuda. Vi valde till slut Handelsbanken som gav bra villkor och deras försäkring som skriver av halva lånet om någon avlider, ingår. Samma försäkring skulle Nordea ha betalt för. Sen har jag alltid haft svårt för Nordea generellt, det känns som en "dyr" storbank som lever gott på trogna kunder som tycker det känns svårt att byta bank vilket det inte alls är. Och det stör mig att man då inte kan erbjuda dessa (ofta äldre människor) något för deras lojalitet. Som högre sparränta tex.

Svar på tråden Erfarenheter av nordea?