Inlägg från: Error |Visa alla inlägg
  • Error

    Inför barn-fria flygningar!

    Såg nånstans att ett flygbolag infört flygningar där alla får ta med sin hund. Tycker att ett naturligt steg därefter borde vara att införa flyg fritt från småbarn, alternativt separata flyg för dom som tar med sina småbarn. Åtminstone på flyg över 5 timmar som redan är tillräckligt påfrestande utan att behöva lyssna på andras skrikande ungar. Hade lätt kunnat betala extr för det till och med och om det gör mej till en egoist, vad är då inte de föräldrar som tar med sig sina två-åringar på 11-timmarsflyg?!

  • Svar på tråden Inför barn-fria flygningar!
  • Error
    Duckan skrev 2017-10-25 10:12:08 följande:

    Jag har barn själv och jag ser inget konstigt i att det erbjuds barnfria flighter så länge det finns utrymme för barnfamiljer att åka till samma resmål.


    Tack! Förstår inte varför alla blir så upprörda och hivar fram whatabout-kortet så fort nån som inte har barn yttrar sig och väljer att tolka det som: "förbjud barnfamiljer att resa dit jag reser!"
  • Error
    DragonWoman skrev 2017-10-25 10:19:01 följande:

    Finns alkoholfria flyg? Är det jag minns mest från mina flygresor,. Fulla, dryga idioter som skrek, gapskratta och betedde sig mer än jävligt illa.


    Har hittills bara haft "turen" att hamna nära en skrikande unge ett antal gånger, men fyllon är minst lika jobbiga, ja.
  • Error
    nnnnnnnn skrev 2017-10-25 18:35:13 följande:

    Dvs 20% av barnen i första klass och 80% av barnen i ekonomiklass.

    De gånger jag åkt buisiness class har det inte varit några barn där, i ekonomiklass har det varit väldigt många barn, kanske 50 st?

    Så jag tror fortfarande att risken att störas av barns skrikande minskar drastiskt!

    Och i första klass och buisiness class är det mer utrymme mellan stolarna med, så barnen är inte lika nära som i ekonomiklass...


    Dvs fortfarande inte barnfritt.
Svar på tråden Inför barn-fria flygningar!