• KattenH81

    Syskonförsök IVF höst -17

    Här är en till som ska köra FET för syskonförsök. Dag tre med progynon och vul för check av slemhinna 10/11.

    Har tre tvådagars kvar i frysen från ivf:en som gav upphov till dottern som blir 4 år i jan. Har gjort två ostimulerade FET innan med det har inte blivit något.

    Denna gg tinar de alla på en gång o försöker odla fram blastocyter. Förhoppningvis överlever minst en som jag då får tillbaka typ 16-17/11. Nån till får ju gärna se bra ut för omfrys men d vågar jag inte ens hoppas på!

    Vår reda hittills har sett ut dom följer: började försöka i maj 2011. Inget hände. Utredning som inte visa på några fel. Ivf med en tvådagars till mig och sex likadana till frysen. Dottern kom till på första försöket och föddes jan-14.

    I aug-15 spontant gravid. Mf i v9. Spontant gravid igen i mar-16. Mf i v7. FET nr 1 i jun-16 ledde ingenstans. Ny spontan graviditet i aug-16 blev mf i v6. Mf-utredning som visade på tsh 2,6. Kanske liiite högt och fick Levaxin och Trombyl. FET 2 i feb-17, nada. Överläggning med läkare i juli-17 och kom fram till detta med tining och odling.

    Och sen har bara inget hänt. ÄL som blivit lite konstigare med korta cykler som följd + helgkrockar. Nu stimulerad FET och ett sista försök med embryona från 2013. Annars blir det nytt färskt försök... blir 37 i jan!

  • KattenH81

    Lillflickan- jag hade inte heller hört talas om det och det var inte direkt det första alternativet som läkaren nämnde.

    Jag ifrågasatte lite detta med att de fryste sex prima tvådagars inte hade odlat vidare dem (iom högre odds på blastosar) och han menade på att det blev lika många barn per äggplock oavsett hur länge embryona var odlade...

    Men har man odlat till blasto kanske det är två kvar med goda odds jämfört med att sex st med 10% chans per gång. Blir ju ganska dyrt med det senare när man betalar själv!

    Han berättade då att för sånna som oss som testat med några tvådagars och inte lyckats och har flera kvar i frysen så kan man ibland testa detta. Finns ju inga garantier men känns ju som bättre chans till bättre pris o slippa slösa tid på tre FET med sjukt låga odds...

  • KattenH81
    Lillflickan skrev 2017-11-06 13:19:18 följande:

    Det blev inget idag. Klarade inte upptining :(


    Nej!!! Usch vad drygt! Ringde de er idag innan det var dags? Är så rädd att damma händer för oss nästa vecka! Finns ju verkligen inga garantier...

    Blir det paus nu ett tag? Vet att du skrev att du inte riktigt visste vad gränsen låg.
  • KattenH81

    Idag var jag på Ackis o gjorde vul för att kolla slemhinnans tjocklek. Den var bra så våra sista tre tvådagars embryon kommer tinas upp och odlas vidare. Förhoppningsvis överlever åtminstone ett av dem till torsdag och överföring! Tänk att de där embryona legat i frysen i 4,5år! Imorn start med Lutinus...

  • KattenH81

    Bra där Lillflickan- då är ni igång igen!

    Själv är jag redan trött på Lutinuskletet efter en dag med det... :)

  • KattenH81
    bringiton14 skrev 2017-10-25 10:09:33 följande:

    Hej!

    Har en dotter på 2,5 år efter IVF, hon kom på andra försöket. Nu har vi gjort två FET och jag fick just mens och känner att jag börjar tappa hoppet. Jag sa att jag aldrig skulle vara missnöjd med att ha ett barn, och bara skulle se nr 2 som en bonus, men jag vill ju så gärna!! Undrar om någon annan i liknande situation vill dela med sig.


    Tänker ni göra nytt försök bringiton14?

    Hur länge kan du tänka dig att kämpa?

    Själv tycker jag det är svårt- ärligt talat har jag lite givit upp. Jag tror nog inte att det kommer gå. Däremot vill jag så gärna få ett syskon till dottern som blir 4 i januari.

    Så blir det FET nästa vecka med något av hennes sista tvillingembryon så vill jag s gärna att d ska gå vägen.

    Kommer nog sen byta klinik (om d inte går vägen) till Carl vL i Ua från Ackis i samma stad. Kanske satsa på ett - två färskförsök iaf innan man helt ger upp.
  • KattenH81

    Japp, gör en stimulerad FET och började med Lutinus igår. Kör i fem dagar och på den sjätte dagen blir det förhoppningvis återföring! Sen tror jag att man måste fortsätta ganska länge... Tror man måste ta till TD och ev längre!

  • KattenH81

    Detta är första gången med stimulerad fet för mig. Dessförinnan två fet ostimulerat och en av dem (den efter mf:en) med lutinus från fet-dagen!

    Lycka till med alla sprutorna!!

  • KattenH81

    Binniboo - min höst har varit lite likadan, två för korta cykler (min läkare ville inte att vi skulle göra fet på cykler kortare än 25 dar) och en som var så lång så att jag gav upp hoppet!
    När det till sist blev en perfekt cykel blev det helgkrock..... Gah! Då bestämdes att vi skulle göra en stimulerad fet istället. Tror mina embryon tinades idag... hoppas att de (eller iaf ett) överlever till torsdag! Vågar knappt hoppas men vill så gärna så gärna!!

Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17