• Teaturk

    Hur ska jag berätta?

    Salam aleykum, Jag är muslim men inte religös så jag har bestämt mig att jag vill bli mer religös (min pappa är absolut inte religös) hur ska jag förklara att jag vill bli mer religös för min mamma ? hon är hel svensk och ej Muslim, min pappa är muslim men bor ej med han.

  • Svar på tråden Hur ska jag berätta?
  • Teaturk

    såklart jag bara kan bli det, men min mamma måste ju veta? jag är under 18 och jag bor med henne?

  • Teaturk

    såklart jag bara kan bli det, men min mamma måste ju veta? jag är under 18 och jag bor med henne?

  • Meriall

    Varför måste hon veta? Religion är ju personligt. Eller vill du att hon ska ändra/anpassa sig på något sätt till det?

  • enmamma

    Du blir inte en bättre muslim genom att beställa sjalar.

    Islam är mellan dig och gud.

    Att vara en god tonåring, sköta skolan och ha hand om dina vänner och framförallt digsjälv är allt en god Gud önskar.

    Vilsna ungdomar har funnits i alla tider så prata med din mamma om allt.

    Läs gärna Koranen och Bibeln passa även på att lära dig mer om andra religioner och dess bakgrund och mening.

  • AnonymKL

    Känner du att du måste berätta så gör det bara din mamma kommer säga vad hon tycker o så men hon kommer inte hata dig för vad du är <3 det här med sjalar förstår vi inte tänker du ha sjal eller inte? jag personligen ÄLSKAR sjal och är verkligen IMPONERAD av alla som bär det för vem vill inte visa sitt hår och vara fin? det är starkt att ta sånt beslut o OM du inte är 199 % säker på det så ha inte sjal nu . det är svårare än du tror att ha sjal i ett icke muslimskt land man måste ha jätte jätte starkt band och tro på gud och relgion föratt att kunna stå emot allt vad sjal innebär i verkligheten. TÄNK EN GÅNG TILL OCH TA INTE SNABBA BESLUT... du kanske kan börja med att bli mer relgiös och ta sjalen sen?

Svar på tråden Hur ska jag berätta?