Inlägg från: Anonym (Kvinna30) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna30)

    Skaffa barn med högutbildade män

    Jag är en singel kvinna på 30 år som har en stor längtan efter barn. Planen är att jag ska skaffa barn med en man som jag känner som är högutbildad. Förutom att han är högutbildad så är han också snygg och smart. Precis en sån pappa som man vill ha till sina barn. Planen nu är att jag ska få honom i säng (vilket inte blir svårt) och sen får jag bara hoppas på att jag blir gravid. Jag vill inte vänta med att skaffa barn tills jag hittar den rätta för det kan ta tid så därför väljer jag att göra på detta sättet. Jag ser bra ut och kan få vilken man jag vill men problemet är att jag fortfarande inte är redo för ett seriöst förhållande eftersom jag fortfarande inte har kommit över mitt ex. Barnlängtan är så stor så jag Skulle kunna gå över lin för att få det. Så min fråga är har någon av er skaffat barn medvetet utan att mannen har känt till Det? Jag kommer såklart berätta sen för mannen om jag blir gravid och han får ha delas vårdnad och träffa barnet lika mycket som jag om han vill.

  • Svar på tråden Skaffa barn med högutbildade män
  • Anonym (Kvinna30)
    Anonym (Troll) skrev 2017-10-30 03:15:08 följande:

    Oj, ett troll....


    Varför anklagar du mig för att vara troll? Är jag roll för att jag vill skaffa barn med en högutbildad man? Många kvinnor har gjort det förre mig.
  • Anonym (Kvinna30)
    Anonym (Eh?) skrev 2017-10-30 01:46:40 följande:

    Åk till Danmark istället för mannens och barnets skull plus din skull. Du slipper könsjukdomar, du slipper binda dig och du slipper frågor från barnet om varför pappan inte vill träffa den. Då finns det ju iaf en hyfsat bra förklaring


    Jag förstår inte riktigt det där med Danmark. Kan du förklara är du snäll. Och så vad det gäller könssjukdomar så är jag inte ett dugg orolig. Och inte är jag orolig för att barnens pappa skulle vända sitt eget barn ryggen. Han är mer man än så. Dessutom kommer mannen aldrig någonsin få veta att jag hade planerat att bli med barn med honom. Han är en vuxen man och vet att risken finns att kvinnan man ligger med kan bli med barn.
  • Anonym (Kvinna30)
    Anonym (K) skrev 2017-10-30 05:52:08 följande:

    Du ser inte det egoistiska i det hela? Han blir inte tillfrågad om han vill bli pappa. Du säger att han kan få delad vårdnad, ungefär som att det vore generöst. Han kanske inte vill bli pappa alls, och framför allt inte med en kvinna som inte vill ha ett förhållande och bilda familj?

    Han kanske vill ha kärnfamilj, fast det skiter du i.

    Om du åker till Danmark och gör befruktning där slipper din tilltänkta högutbildade man bli ett offer för dina idéer.

    Och varför trycker du så mycket på att din tilltänkta far till ditt barn är högutbildad? Och vad gör du om han tar fram en kondom när ni ska till? Även högutbildade kan det här med blommor och bin.


    Jag väljer en högutbildad förre en som är lågutbildad eftersom jag kan välja och vraka.

    Det där med kondom är det sista jag bekymrar mig för. Män vill helst slippa ha kondom om dom får.

    Jag är ego det vet jag men jag bryr mig inte om det. Bara jag får det jag vill ha så är jag nöjd.
  • Anonym (Kvinna30)
    Anonym (Wow) skrev 2017-10-30 06:36:50 följande:

    Antar att du inte är så högutbildad....


    Helt rätt. Men tur är det att man ser bra ut och kan välja och vraka bland män.
  • Anonym (Kvinna30)
    jagärjagvemärdu skrev 2017-10-30 14:35:45 följande:

    Hur vet du att han ens är attraherad av dig? Att han inte träffar någon? Att han inte kommer använda kondom?


    Han har sagt att han inte träffar någon och även om han skulle träffa någon så här inte det mig något. Jag säger att jag tar p piller så han inte behöver använda kondom men skulle han göra det ändå då är det bara att fortsätta tills han slutar med det. Alla vet ju hur oansvariga män är när det gäller kondom
  • Anonym (Kvinna30)
    ttr skrev 2017-10-30 09:44:45 följande:

    Ligger man med en främmande kvinna utan att skydda sig är man inte så smart i alla fall))


    Håller med dig fast jag är dock inte en främmande kvinna för honom men jag förstår hur du tänker.
  • Anonym (Kvinna30)
    Meriall skrev 2017-10-30 09:47:01 följande:

    Han har ju en möjlighet oavsett ifall inte TS tänkt våldföra sig på honom och det lät inte så.

    TS om du vill kan du ju bli inseminerad i Danmark. Du kan nog välja högutbildad man då gissar jag. Då får du barn utan att behöva lura någon.


    Jag vet men jag vill gärna skaffa barn med någon som jag känner och vet hur han är som person och så vill jag att barnet ska ha kontakt med sin pappa.
  • Anonym (Kvinna30)
    Anonym (K) skrev 2017-10-30 12:47:00 följande:

    För att inte tala om socialt arv. Ensamstående lågutbildad morsa från start.


    Jag har för övrigt ett väl ordnat liv och en god ekonomi. Ensamstående mammor finns det gott i det här avlånga landet. Det är inget som säger att man är olycklig för det eller en sämre mamma.
  • Anonym (Kvinna30)
    Piff skrev 2017-10-30 19:57:46 följande:

    Men han då?

    Tänk om han vill leva med barnets mor, och få vara med från början, hela tiden. Tänk om han vill ha en högutbildad mamma till sitt barn.

    Tänk om han har önskemål och planer för hur han vill att livet ska bli, han kanske är hemligt kär i någon, och går och funderar på att kontakta/bjud ut henne, men så kommer du och tvingar på honom ett barn, och ev förstör hans chanser att skapa kärnfamilj mm.

    Tänk om han begär varannan vecka, och sen blir tillsammans med en elak häxa som behandlar ditt barn illa, och du kan inget göra... Han skaffar nya barn som favoriseras medan ditt barn tvingas se på och. Känna sig utanför.

    Tänk om du träffar mannen i ditt liv om ett par år, men han vill inte bli bonuspappa åt nån annans unge. Svårt att date:a, svårt att bo tillsammans, jobbigt läge...


    Har man oskyddad sex med en kvinna som man inte har ett förhållande med så får man också räkna med att det kan bli barn. Och skulle han nu träffa en elak häxa så som är elak mot barnet då tar jag ställning till det då. Träffar jag en man som inte vill vara bonuspappa så är det ingen big deal. Inte så att mitt liv skulle gå under.
    Anonym (30+) skrev 2017-10-30 20:03:41 följande:

    Vore det inte bättre om du istället satsade på att skaffa barn i en stabil relation med en välutbildad man? Bättre, roligare och enklare leva i en kärnfamilj än som ensamstående.


    Jo det hade varit bra men jag har fortfarande inte Kommit över min ex som jag älskar så därför vill jag inte träffa någon än. Och det kanske tar år innan jag träffar den rätta och sålänge tänker jag inte vänta med barn.
  • Anonym (Kvinna30)
    Anonym (Ingen garanti) skrev 2017-10-31 18:39:38 följande:

    En högutbildad man kan vara dum i huvudet och ha psykiskt ohälsa.Det vet jag-av erfarenhet.Men hoppas du har bättre tur!


    Jag vet att det kan vara så har det det förut. Jag tänker mer som så att om jag ändå kan välja någon som är högutbildad så gör jag eölre det än någon som är lågutbildad. Och det har inget att göra med att jag på något sätt ser ner på lågutbildade.
  • Anonym (Kvinna30)
    Anonym (camilla21) skrev 2017-10-31 18:45:38 följande:

    Jag har dessutom tänkt i samma banor (dock behöver det inte vara med någon högutbildad man). Tycker man får lära sig att ta konsekvenserna av sina handlingar. Är man mogen nog för att ha sex så är man mogen nog för att räkna ut vad konsekvenserna kan bli. Och väljer man att inte skydda sig så får man ta konsekvenserna av sina handlingar. Att inte skydda sig kan ju ses som ett åtagande eller tecken på att han faktiskt vill bli pappa! Så vad den högutbildade mannen tänker, kan inte vi ha någon som helst aning om.


    Vad menar du med att du också har tänkt i dom här barnorna, får man fråga det?

    Jag väljer inte att skaffa barn med honom bara för att han är högutbildad utan för att han har en fin personlighet och ser bra ut. Han har allt som en mamma önskar att ens barn ska ha. Det viktigaste är ändå att han är en bra människa och det är han sen tänker jag att jag om jag ändå ska skaffa barn på det här sättet så kan jag lika gärna göra det med någon som är högutbildad..
Svar på tråden Skaffa barn med högutbildade män