Inlägg från: Nikkis |Visa alla inlägg
  • Nikkis

    40+ med BF sommaren 2018

    Hej!

    Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

  • Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • Nikkis

    Trevligt!????

    Jag har 3 barn sen tidigare, 6,10 och 16 år. Min sambo har inga så det blir hans första om allt går bra.

    Har bf 6 juli.

    Försökte ni länge innan ni blev gravida den här gången?

    Med de tre andra gick det på första försöket men den här gången tog det 7 mån.

  • Nikkis
    Midsommarbebisen skrev 2017-11-09 11:17:44 följande:

    Hej,

    Skönt att läsa att man inte är ensam om att bli en "gammal" mamma. Jag är 43, min sambo är 44 och vi är gravida med vårt första barn med hjälp av ivf. Vi träffades för två år sedan och ingen av oss har barn sedan innan så vi ville försöka.

    Detta är ivf nr 2. Den första slutade i missfall i vecka 4.

    Vi var på vul i förra veckan som var v8 och då syns en liten filur med hjärtaktivitet men läkaren sa att den är för liten. Troligtvis kommer det att leda till missfall men förhoppningsvis växer den snabbt nu!

    Ni som har barn innan, är det jobbigare att vara gravid som äldre? Eller är det ingen skillnad?


    Grattis! Håller tummarna att det går bra för er :)

    Än så länge känns det som med de andra men det kan ju bli annat när bebben växer och magen blir större. Jag fick havandeskapsförgiftning på slutet med min yngsta och mitt Bt har varit lite högt sen dess. Äter medicin för det så oroar mig för hur det går med det den här gången.
  • Nikkis
    fyrapunktnoll skrev 2017-11-09 12:28:52 följande:

    Jag vet inte om jag kvalar in här. Är 37 år med 3 barn sedan innan och har just plussat. Min sambo däremot är 50 och har inga barn sedan tidigare.


    Grattis! Du får absolut hänga med oss här :)
  • Nikkis
    Kahlo76 skrev 2017-11-09 15:26:36 följande:

    Hej!

    Tack!

    Vul gick bra:)

    Fast det blev vanligt UL utanpå.

    Men ett hjärta som tickade. Var i v 6+3 ca:)


    Härligt :)
  • Nikkis
    Gravid vid 40 skrev 2017-11-09 13:14:16 följande:

    Hej

    Är 41 och har bf i juni med mitt andra barn. Har en dotter sedan tidigare på 15 år.


    Välkommen :)
  • Nikkis
    fyrapunktnoll skrev 2017-11-09 16:17:46 följande:
    Tack snälla! Känns som en kanske funderar över andra saker som äldre förälder än de som är under 30. Jag kan erkänna att jag var rätt nojig över att sambon skulle vara för gammal, dvs att spermierna inte skulle vara lika pigga som hos någon som är 25 ????
    Tror absolut man tänker på ett annat sätt än yngre. Jag är mycket mer nojig nu för om barnet ska ha nån defekt.
  • Nikkis
    miachr78 skrev 2017-11-09 19:21:38 följande:

    Hej. Fyller 39 om en vecka och plussade igår. Får jag hänga med er här i tråden? :)


    Välkommen! :)
  • Nikkis
    5blir6 skrev 2017-11-09 23:22:54 följande:

    Jag hoppas kunna hoppa in här i gruppen snart. 40år och 3 barn på 9,11 och 13 år. Nu försöker vi oss på en liten sladdis. Hade BIM i måndags, ingen mens i sikte. Använder mig av Natural cycles och min temp stiger fint. Funderar på att testa i morgon men är så rädd att bli besviken.


    Välkommen! 

    Har du vågat testat? :)
  • Nikkis
    5blir6 skrev 2017-11-10 15:07:47 följande:

    Började verkligen tro att det hade lyckats. Ingen mens i morse (den har alltid kommit direkt på morgonen), ingen mensvärk men en liten tempsänkning. På väg till jobb kändes det som mensen kom, men icke. Vid 11 hade fortfarande inget hänt. Körde i väg på lunchen och köpte ett test. Bestämde mig för att testa idag. Tillbaka på jobb, in på toa, testet i högsta hugg och en känsla av att med 80% säkerhet var jag nog gravid. Ner med brallorna och vad ser jag då.... jo att mina 80% känsla var nu nere på 0... mensen hade kommit :(


    Nej men då :(

    På?t igen bara!

    Hur länge har ni försökt?
  • Nikkis

    Verkar inte gå så bra här tyvärr :(

    Började blöda lite igår vid 13-tiden. Fortsatt komma blod på pappret när jag torkar mig sen dess. Pratade med gynakuten igår kväll. De tyckte jag skulle avvakta och inte åka in akut men fick en tid för koll i morgon em.

    Ni som haft missfall, hur har det varit för er?

  • Nikkis

    Som jag trodde så hittades inget vid VUL igår. Hon såg att slemhinnan är tjockare som vid en graviditet så ville kolla igen om en vecka ifall det var tidigare än beräknat. Jag är dock helt säker på att det är ett missfall och när vi kom hem kom det ut en klump oxå.

    Jag lämnar den här tråden och håller tummarna att det går bra för er andra.

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018