Inlägg från: ssoffpotatisen |Visa alla inlägg
  • ssoffpotatisen

    Planeringsfreak som börjar försöka 2019!

    viljaa skrev 2017-11-12 18:19:42 följande:

    ÄNTLIGEN är ett datum satt för att börja bebisverkstaden :) jag och sambon är 23 år och har nu bestämt oss för att vi vill börja försöka skaffa barn "snart", och jag är så taggad! Någon i samma situation? Eller som har några tips på hur man kan börja förbereda kroppen redan nu?


    mitt första tips är att inte planera för mkt. det gjorde jag & känns som kroppen låser sig totalt när man väl vill bli gravid DIREKT. jag började iaf med att äta folsyratabletter varje dag. hade en menskalender där jag såg ungefär vilken dag jag skulle ha ÄL, mens osv. prickade in dagarna exakt (vad jag tror) de första två månaderna vi valde att försöka å fick mens som vanligt. var beredd att ge upp redan då med tanke på hur mkt jag ville. efter flera samtal med kompisar som sagt åt mig att ta det lugnt, sluta planera, låta det hända när det händer. NU på tredje försöket plussade jag! alltså, planera inte för mkt! lycka till
  • ssoffpotatisen
    viljaa skrev 2017-11-12 20:22:50 följande:

    Åh grattis till plusset, så kul för er <3

    Haha jo du har väl rätt. Men det är ju så roligt att planera!! Gjorde du när annat än att ta det lite lugnare med planeringen när du väl blev gravid?


    försökte att lägga ifrån mig telefonen å sluta googla å hamna på denna sidan bland annat där jag dagligen läste skräckhistorier om par som försökt i flera år osv. blev superstressad och ledsen för trodde att jag var en av dom som inte kunde få barn bara för att alla i min närhet fått eller ska få. har rätt låg självinsikt å har lätt att trycka ner mig själv med att tänka: "det är klart att inte du kan få barn, det förstår du väl!?" låter hemskt men min vardag att ha väldigt låga tankar om mig själv å det är något som är dags att ändra på med tanke på att jag fick mitt plus efter endast 3 försök. även om jag fortfarande är lite nojjig å inte vill hoppas för mkt. sen skulle min sambo iväg å jobba i samband med min ÄL vilket gjorde mig ledsen men vi "myste" innan å efter. vet inte riktigt när min ÄL inträffade då ältest inte visade någon stegring dagarna då appen visade att jag skulle haft äl. så hade väl helt enkelt lite tur att den inträffade antingen tidigare eller senare än det enligt appen skulle. två månader tidigare har vi myst varje dag under hela veckan för att träffa ÄL men då har de inte tagit sig. när jag inte planerade speciellt mkt utan lät det ske så skedde ett mirakel helt enkelt.
  • ssoffpotatisen
    viljaa skrev 2017-11-13 22:42:11 följande:

    Tack för alla tips :) lycka till med graviditet och bebis!


    tack snälla! känns så overkligt fortfarande. kommer nog ta ett tag innan man förstår!!
Svar på tråden Planeringsfreak som börjar försöka 2019!