• Nähäru

    Bim 28/11. Fler otåliga?

    Hej! Jag har försökt bli gravid ett litet tag nu, är på försök 5. Fick tidigt missfall på försök 3. Har nu haft min första mens efter missfallet (försökte direkt efter mf då jag hade ägglossning som vanligt men det tog sig inte då). Hade mens 29/10 och har denna månad BIM 28/11. Min mens är alltid sjukt punktlig. Har inga barn sedan innan. Är 24 år.

    Är lite otålig så vi körde Bisolvon-metoden denna månad (5ml var 3 gånger dagligen från mensen till glad gubbe på äl-testet). Vill så gärna kunna berätta för min familj på julafton!!

    Fler??

  • Svar på tråden Bim 28/11. Fler otåliga?
  • Baraentilligen

    Beklagar missfall eller :( Hade senaste mensen 29.10 och har BIM 26.11. Äl inträffade i fredags eller lördags och tiden går sååå långsamt! Det här är dock första försöket så jag borde inte gnälla, men är så otålig! Har du haft äl ännu?

  • Nähäru
    Baraentilligen skrev 2017-11-14 07:25:10 följande:

    Beklagar missfall eller :( Hade senaste mensen 29.10 och har BIM 26.11. Äl inträffade i fredags eller lördags och tiden går sååå långsamt! Det här är dock första försöket så jag borde inte gnälla, men är så otålig! Har du haft äl ännu?


    Tack! ???? Eller hur! Nästan så man räknar timmar och inte dagar. ???? Enligt CBs ÄL-test hade jag ägglossning 9-10/11 nån gång (fick glad gubbe 9:e). Förra månaden var jag helgalen, tog gravtester varenda dag ca 10 dagar efter ÄL och nästan antog att jag borde ha blivit gravid igen för att "alla säger ju att det är lätt att bli gravid direkt efter mf". Den här månaden tar jag det liite lugnare, ska ta första testet på bim (ska verkligen försöka hålla mig tills dess iallafall).

    Tycker mig känna symtom på att ägget fäst osv, men det är garanterat bara inbillning för att jag känner efter alldeles för mycket.
  • Baraentilligen

    Känns som att all vaken tid går åt till att söka efter symtom ;) Men nu är jag åtminstone 5-6 dagar efter äl så snart borde det vara helt möjligt att känna något :D Inatt tycker jag att det varit action i magen. Och idag är jag svimfärdig, vilket jag brukar bli när jag är gravid. Dock är det nog för tidigt att känna av det tror jag. Blir så trött på mitt letande! Om jag bara kunde hålla ut en vecka så vet jag säkert svaret redan :p Brukar förr ha en lutealfas på 10-12 dagar så det kan hända att mensen kommer (eller inte kommer) tidigare än 26. Tog ut spiralen förra månaden så vet inte hur kroppen fungerar ännu.

  • kna1

    Känner exakt som du och ligger nog liknande i cykeln! Dock på andra försöket bara, har svårt att veta när ÄL är då mina senaste cykler varit 33 dagar, 35 dagar och sen 42 dagar :/. Så nu försöker vi bara ha sex var tredje dag istället för att försöka pricka in ÄL. Svårt att veta när BIM är också men enligt app är det 28/11. Jag hoppas också att jag kan få berätta på Julafton! Har precis fyllt 26

  • 4barnet

    Åååhhh känner så med er alla i denna tråd är också i en fas där ja bara vänttar att ska mensen komma eller uteblir den den borde komma i da????känns som att den kommer närsomhälst DET VILL JAG JU FÖRSTÅSS INTE????

  • Nähäru

    Hur går det, alla? Själv har jag åkt på en förkylning från helvetet! Kunde inte hålla mig från att kissa på en sticka igår, bim -9, och nog fan är det ju ett streck där nu! Jämförde med ett test jag gjort några dagar innan där det var helt blankt. Vågar inte lita helt på detta, ska ta digitalt 24:e. Gah, och jag som inte ens skulle testa innan bim denna gång!!

  • Baraentilligen

    Testade igår och idag, alldeles för tidigt haha. Minus såklart. Är 8-9 dagar efter äl idag och har börjat testa varje morgon nu tydligen ;) Ömma bröstvårtor ännu och de brukar ha slutat ömma vid den här tiden. Dessutom har jag känsligt luktsinne vilket bådar gott :)

  • Nähäru
    Baraentilligen skrev 2017-11-19 15:19:22 följande:

    Testade igår och idag, alldeles för tidigt haha. Minus såklart. Är 8-9 dagar efter äl idag och har börjat testa varje morgon nu tydligen ;) Ömma bröstvårtor ännu och de brukar ha slutat ömma vid den här tiden. Dessutom har jag känsligt luktsinne vilket bådar gott :)


    Håller tummarna! Testade igen idag, det ÄR ju ett streck!! Ser inget streck på de jag testade med för ett par dagar sedan, men vågar inte tro att jag är gravid än. Gah, vad galen man blir av att försöka bli gravid haha!
  • Baraentilligen
    Nähäru skrev 2017-11-19 16:59:10 följande:

    Håller tummarna! Testade igen idag, det ÄR ju ett streck!! Ser inget streck på de jag testade med för ett par dagar sedan, men vågar inte tro att jag är gravid än. Gah, vad galen man blir av att försöka bli gravid haha!


    Spännande! Hoppas det blir starkare :) Här indikerar både tempen och bröstvårtorna att progresteron nivån har höjts vilket borde betyda graviditet :)
  • Ari90

    Hej,

    Hoppar in här. Tagit ut min P ring i juli månad. Försökte bli gravid alla månader. Alltid några spök symptomer men inget hänt.. har BIM idag egentligen. Vi träffade precis ÄL och dagen efter också. Varit sjuk en vecka nu, täpt i näsan.. temp i kroppen är 37.2 på morgonen, 37.9 på kvällen idag (vanlig temp är 36.5 på mig.. stiger den när mensen är på gång?). Ömma bröst dock mindre idag :/ molvärk, kommer och går typ.. stickande känsla i magen ibland ... ont i ryggen och huvudvärk.

    Känns som jag kmr få mens när som.. jag hoppas det är inte fallet :/ jag kanske blev bara sjuk vid fel tidpunkt....

  • Nähäru

    Måste bara berätta att jag plussade på CB digital nyss!!! Är så chockad! :D

  • MammaMia1012
    Nähäru skrev 2017-11-20 03:18:47 följande:

    Måste bara berätta att jag plussade på CB digital nyss!!! Är så chockad! :D


    Stort grattis! Gud vad roligt för dig!
  • Baraentilligen
    Nähäru skrev 2017-11-20 03:18:47 följande:

    Måste bara berätta att jag plussade på CB digital nyss!!! Är så chockad! :D


    Härligt! Grattis :)
  • Baraentilligen

    Okej, så dagens test (äl+10-11) visade en svag skugga där teststrecket ska vara, något som de tidigare testen inte gjort. Gissa vem som fick upp hoppet?! Tempen fortfarande hög och bröstvårtorna ömma. Hoppas på ett plus imorgon :)

  • Nähäru
    Baraentilligen skrev 2017-11-21 06:04:20 följande:

    Okej, så dagens test (äl+10-11) visade en svag skugga där teststrecket ska vara, något som de tidigare testen inte gjort. Gissa vem som fick upp hoppet?! Tempen fortfarande hög och bröstvårtorna ömma. Hoppas på ett plus imorgon :)


    Åh, vad spännande! Så var det för mig med. Första stickorna visade svagt positivt, så jag nästan trodde det var sk spökstreck. Men på det digitala fick jag plus. Uppdatera oss gärna!! :)
  • Nähäru
    Ari90 skrev 2017-11-21 17:22:11 följande:

    Jag plussade idag !!!! ????????????


    GRATTIS! :D Har du haft bim än? Jag har det 28:e men har ju också redan plussat! Åh, vad vi verkar ha tur i denna tråd.
Svar på tråden Bim 28/11. Fler otåliga?