• Anzil

    Kan man känna av om någon tycker om en, genom att personen själv tycker om en?

    Kan man på något sätt gilla en person för att den personen gillar en?


    Jag har börjat på en förening, där jag påträffade en kvinna med sin unika personlighet och stil. Min första tanke var att jag måste lära känna henne och träffa henne mer. I och med att hon gick i en kurs bredvid min kurs, så var jag säker på att jag skulle träffa henne från och till.


    Och det gjorde vi, idag började vi småprata lite extra mer än förut.


    Vi gjorde även en liten tävling gemensamt, alla våra grupper tillsammans med hennes kursgrupp.


    Jag bar henne vid ett tillfälle. En liten kort stund.


    Jag fick senare höra att hon pratade om detta hela tiden, på ett positivt sätt.


    Det gjorde mig glad inombords.


     


    Två frågor: Gillar kvinnor att bli burna av män?


    Fråga två: Som jag frågade tidigare i rubriken, efter denna dag, började jag gilla henne mer, från intresserad till att begripa mig själv att hon är just en sådan person jag tycker om.


    Kan en person ''smitta'' varandra, liksom att jag kanske känner av hennes positiva inställning hos mig, hennes positiva känsla hos mig, som jag känner och därmed även också gillar henne.


     


    Lite krokig fråga kanske, men jag skall försöka förtydliga mig. Jag kanske undermedvetet känner av att hon tycker om mig, och därmed gillar jag också henne. Vi gillar varandra?

  • Svar på tråden Kan man känna av om någon tycker om en, genom att personen själv tycker om en?
  • Ascendere

    Om kvinnor gillar att man bär dem? 
    Alla kvinnor är ju olika, men generellt sett så ja, de gillar att man lyfter dem och bär omkring dem.
    Men man måste vara väldig socialt kalibrerad, det blir lätt oerhört awkward om man gör det på fel sätt eller när stämningen inte är rätt för det. 

    På den andra frågan, så jo, visst kan man få ett ökat intresse för någon om man märker att den personen är intresserad.

  • Anzil
    Ascendere skrev 2017-11-17 19:20:14 följande:

    Om kvinnor gillar att man bär dem? 
    Alla kvinnor är ju olika, men generellt sett så ja, de gillar att man lyfter dem och bär omkring dem.
    Men man måste vara väldig socialt kalibrerad, det blir lätt oerhört awkward om man gör det på fel sätt eller när stämningen inte är rätt för det. 

    På den andra frågan, så jo, visst kan man få ett ökat intresse för någon om man märker att den personen är intresserad.


    Jag har nog inte riktigt fått någon klar bekräftelse att hon har intresse för mig. Men det går helt klart trevliga småprat och skämt från och till.


    Men jag kan inte svara på om hon tycker om mig.


    Jag tänkte mer, om man på ett undermedvetet känner att hon tycker om mig, och därmed tycker jag om henne. Liksom känslorna ''smittar'' varandra.


     

  • annabellelee

    Man behöver ju inte älska alla som gillar en själv, men om man märker att någon är intresserad kanske man börjar tänka efter lite extra kring egna känslor. Sedan kanske man blir lite smickrad också.

  • annabellelee

    Man behöver ju inte älska alla som gillar en själv, men om man märker att någon är intresserad kanske man börjar tänka efter lite extra kring egna känslor. Sedan kanske man blir lite smickrad också.

Svar på tråden Kan man känna av om någon tycker om en, genom att personen själv tycker om en?