• tikki masala

    Lärare får erbjuda läxor i utbyte mot SEX!?!

    Min man läste nyheterna imorse (utländsk tidning) om att Nederländerna diskuterar om det skall vara lagligt att få byta läxor eller läxhjälp mot sex som betalning. Studenterna skall ha fyllt 18 år för att kunna göra det.

    Det här är ju enligt mig helt skandal!

    Är det sant så kommer många studenter att bli sexuellt utnyttjade! Hur dumma i huvudet kan politiker få vara egentligen?

  • Svar på tråden Lärare får erbjuda läxor i utbyte mot SEX!?!
  • Mentat

    Innan vi hetsar upp oss vore det bra att ha en källa till påståendet. Tills dess betraktar jag det som ett rykte helt utan trovärdighet.

  • gahadas

    Källa hade ju varit nåt.

    Men jag tycker det låter trevligt. På gymnasiet hade jag en sjukt snygg lärare som jag inte haft nåt emot att smälla på. Win-win liksom

  • tikki masala
    gahadas skrev 2017-11-18 09:31:09 följande:

    Källa hade ju varit nåt.

    Men jag tycker det låter trevligt. På gymnasiet hade jag en sjukt snygg lärare som jag inte haft nåt emot att smälla på. Win-win liksom


    Ja min man ville att jag skulle kolla om det var sant. Tidningen som skrev artikeln heter cumhurriet. Jag vet inte hur man länkar och så står det på turkiska om någon kan läsa det. Är det Turkiet som försöker smutskasta eller är det verkligen sant?
  • eriksomjobbar

    Fast det låter väl inte ologiskt att man kan erbjuda sex som betalning för läxhjälp istället för pengar i ett land där det är tillåtat att både sälja och köpa sexuella tjänster? Det borde väl redan vara lagligt idag så jag fattar inte vad detta handlar om.

Svar på tråden Lärare får erbjuda läxor i utbyte mot SEX!?!