• Anonym (Sandra)

    Vad gör ni singlar en lördagkväll?? Alla verkar ha fullt upp

    Jag är singel sen drygt 2 år och har ett barn på 3,5 år. Jag är 30 år. Alla mins vänner har sambo/man och barn, dvs de är hemma varje helg. Jag tycker det är så tråkigt att vara ensam! Jag har aldrig nåt att hitta på när mitt barn är hos sin pappa, känner mig lost och utanför samhället. Helst skulle jag vilja dricka lite vin och gå ut på en bar och ha trevligt, men har ingen att göra detta med!

    Hur upplever ni andra singlar det? Har ni alltid nåt att göra på helgerna?

  • Svar på tråden Vad gör ni singlar en lördagkväll?? Alla verkar ha fullt upp
  • NöjdSingel

    Förstår dig. Svårt det där.

    Jag gör aldrig nånting på kvällarna på helgerna. Ligger hemma och ser på film/serier. Nu råkar det va så att jag trivs bäst ensam så för mig är det inget problem.

  • Anonym (enbo)

    Ta vara på din dyrbara tid och skaffa en hobby! Läs böcker frossa i den underbara ensamheten "friheten". Laga något alldeles nytt gott recept och gör en lyxmåltid till dig själv. Köp ett dyrt vin och njut av det alldeles allena till favoritmusiken:)  Gör något kreativt, gå på en utställning. Gå till en pysselbutik och handla något spontant, Börja träna. gå fina promenader. Vidga dina vyer. Kan nog inte förstå människor som du alls eftersom jag älskar vara ensam och tycker livet är för kort för allt jag vill lära mig och göra.

    Och om du inte trivs själv. Börja en kvällskurs, engera dig i något där du kan träffa människor. Sök vänner på nätet, en liten flirt...

    Tänk efter att du bara hade kort tid kvar av ditt liv. Vad hade du velat se göra, uppleva så kommer det säkert en hel del:P

  • Anonym (Hmm)

    Om du vill ha folk att gå ut med så försök på sociala medier eller forum?

    Jag sitter hemma och dricker vin jag. Ensam framför en film eller serie. Målar om saker hemma, rensar garderober, springer en sväng (inte så ofta dock). Bara chillar och njuter av livet liksom. Festade gärnet gjorde jag när jag var yngre så här inte precis något behov av att gå ut eller festa mer än ett par ggr per år.

  • lövet2

    Sammanställer jultidningarna, sedan ska jag se Så mycket bättre och kanske spela en Yatzy. Men jag har ju stora barn hemma.

  • Anonym (Lyxxa livet!)

    Jag är upptagen men är utan min man i helgen och vad gör jag då? Jag är mitt egna bästa mysiga trevliga roliga sällskap. Jag läser era trådar, jag ser roliga program på tv, jag letar upp filmer i genrer jag är sugna på att se, jag äter gott, jag går promenader, jag pratar i telefon med nära och kära / smsar med kompisar / tar långa duschar, bakar, tänder ljus, läser om saker som intresserar mig hundpsykologi, musik, idol, unnar mig nåt gott på ica, målar naglarna, skissar målar skriver dunkar musik och sjunger med hela kroppen! Tänker på allt fint mitt liv innehåller. Är stolt över mig själv för vem jag är och det jag åstadkommit i min lycka i livet. Är hundvakt ibland åt några jag känner, går ut en sväng igenom stan låter mig inspireras av allt jag ser, älskar mysiga ljusbelysningar som hänger som kronor i stan, älskar vatten, höra det se det, älskar naturen. Tar skogspromenader tar med en liten ryggsäck med varm choklad och bullar. Sitter på en filt och myser ute. Ja asså jag gör detta oavsett jag är singel eller inte för det här är jag. :D mitt tips är gör allting överdrivet kul, var en super entusiast se minsta sak som superlyx för då blir det lyxigt och roligt på riktigt!

  • TheTrader

    Klart att du ska göra det. Har du ingen vännina/kollega som ska ut en sväng så gå ut själv. Man kommer ju alltid in på samtal med folk ändå så det ger sig. Säg att du väntar på en vännina om det känns konstigt om någon frågar. 
    Jag reste så sanslöst mycket i mitt förra jobb och då satt jag ofta och åt eller tog en drink själv. Hotellbarer/restauranger brukar ha en skön atmosfär. Folk är mer öppna och alla är påväg någonstans och har något att berätta.
    Tveka inte. Trevlig kväll! 

  • Anonym (Ångest)

    Jag ligger hemma ensam med ångest och mår skit. Jag blev våldtagen för ca 4 veckor sen och sen dess har jag isolerat mej hemma. Vågar inte bjuda hem nån eller fara ut och träffa folk för tänk om det händer igen

  • smeden75

    Singel sjukt uttråkad och vill hitta på nått, nån som är sugen? Bor i mälardalen...

  • Anonym (Sandra)

    Åh vad härligt alla verkar ha det.. antar att man måste landa i att vara ensam. Att man inte är misslyckad om man är ensam och att göra det jag vill ensam.

    Dock känns det som att alla runt omkring mig som är singlar alltid har nåt på g och är ute på varje helg..

  • smeden75
    Anonym (Sandra) skrev 2017-11-18 22:02:55 följande:

    Åh vad härligt alla verkar ha det.. antar att man måste landa i att vara ensam. Att man inte är misslyckad om man är ensam och att göra det jag vill ensam.

    Dock känns det som att alla runt omkring mig som är singlar alltid har nåt på g och är ute på varje helg..


    Jaa det är faktiskt inte farligt att vara ensam.. Klart att man har tråkigt då och då men det har man ju även i en par relation.. Men de tog ett tag innan jag landade i singellivet
Svar på tråden Vad gör ni singlar en lördagkväll?? Alla verkar ha fullt upp