• 3hjärtan

    35+ som väntar barn sommaren 2018

    Hej!

    Någon mer äldre som ska få bebis sommaren 2018?

  • Svar på tråden 35+ som väntar barn sommaren 2018
  • Kia82
    Moorii skrev 2018-02-28 15:44:09 följande:

    Ja, galet vad fort det går nu! Nä, tråkigt väder och sjuk son med.. Längtar verkligen till våren! Jo, det har väl jag med. Jag blir så fruktansvärt sötsugen när jag är gravid, inte det bästa direkt :/ försökte mig på en detox efter nyår, men jag fick ge upp.. Tar det efter lillan kommit ut ^^


    Vi har också varit dåliga under en längre tid, så trist.

    Jag är också konstant sötsugen numera, försökte att inte äta något sött på två dagar och höll på att bli fullkomligt tokig. Nä, det goda rutinerna får som du skriver vänta till efter förlossningen.

    Det som jag tycker är jobbigast nu är att jag blivit så fruktansvärt, fruktansvärt trött igen, samma typ av trötthet som jag hade i början på graviditeten. Jag vill bara sova hela tiden och är lika trött på morgonen igen trots en hel natts sömn (bortsett från den obligatoriska rundan till toaletten). Jag känner mig verkligen som en zombie och har fått så kort stubin.
  • 3hjärtan
    Kia82 skrev 2018-02-28 20:04:14 följande:

    Vi har också varit dåliga under en längre tid, så trist.

    Jag är också konstant sötsugen numera, försökte att inte äta något sött på två dagar och höll på att bli fullkomligt tokig. Nä, det goda rutinerna får som du skriver vänta till efter förlossningen.

    Det som jag tycker är jobbigast nu är att jag blivit så fruktansvärt, fruktansvärt trött igen, samma typ av trötthet som jag hade i början på graviditeten. Jag vill bara sova hela tiden och är lika trött på morgonen igen trots en hel natts sömn (bortsett från den obligatoriska rundan till toaletten). Jag känner mig verkligen som en zombie och har fått så kort stubin.


    Hur är ditt hb?
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-02-28 20:04:14 följande:

    Vi har också varit dåliga under en längre tid, så trist.

    Jag är också konstant sötsugen numera, försökte att inte äta något sött på två dagar och höll på att bli fullkomligt tokig. Nä, det goda rutinerna får som du skriver vänta till efter förlossningen.

    Det som jag tycker är jobbigast nu är att jag blivit så fruktansvärt, fruktansvärt trött igen, samma typ av trötthet som jag hade i början på graviditeten. Jag vill bara sova hela tiden och är lika trött på morgonen igen trots en hel natts sömn (bortsett från den obligatoriska rundan till toaletten). Jag känner mig verkligen som en zombie och har fått så kort stubin.


    Samma här, går typ en kväll, men sen måste jag ha godis :S

    Oj, jag trodde jag var ensam! Ibland somnar jag till i soffan på eftermiddagen, tycker också tröttheten påminner om den i början. Trodde först det var järnbrist, men hb låg på 110, så det var läge att börja äta järn, men inget kritiskt. Fortfarande trött efter snart 3 veckor med järntabletter. Kort stubin känner jag igen..
  • Kia82
    3hjärtan skrev 2018-02-28 21:04:37 följande:

    Hur är ditt hb?


    Var hos bm i måndags och då låg det på 126. Jag tar Niferex varje dag.
  • 20plus

    Hej! Får jag vara med?

    Är gravid i v 14, beräknad till augusti.

    Jag har gjort moderkaksprov idag. Vi håller tummarna att allt är bra, vill behålla barnet. Allt såg bra på ultraljud det är blodprover som sänkte värdet på kub!

    Hur går det för er?

  • Kia82

    Hur går det för alla här i tråden?

    Jag är nu i vecka 32 (31+3) och har 60 dagar kvar till bf och på bm-besöket igår fick jag veta att lillkillen nu lagt sig med huvudet neråt och han ligger fortfarande kvar så. Har börjat att känna av foglossning men i övrigt är allt bra.

  • 3hjärtan
    Kia82 skrev 2018-04-13 20:47:45 följande:

    Hur går det för alla här i tråden?

    Jag är nu i vecka 32 (31+3) och har 60 dagar kvar till bf och på bm-besöket igår fick jag veta att lillkillen nu lagt sig med huvudet neråt och han ligger fortfarande kvar så. Har börjat att känna av foglossning men i övrigt är allt bra.


    Jag är bara v25. Men ordentligt med foglossning. Men hade ej väntat mig ngt annat heller då jag hade ordentligt 2 senaste gångerna. Barn nr2 fick jag ha kryckor. Så är ändå bättre i denna vecka än jag var med barn 2 och 3.

    Finns en hemlig fb grupp om nån vill vara med
  • Jennsan81

    Jag är gärna med i Facebook gruppen. :) 36 år, väntar nr 5 bf 24 augusti men igångsättning ca 3 veckor innan. ????

Svar på tråden 35+ som väntar barn sommaren 2018