• Anonym (JH)

    Är det vanligt att kvinnor har problem med om en man är oskuld?

    Har äntligen hämtat mig efter en stor besvikelse från förra helgen. Hade aldrig ens dejtat eller kysst en tjej (jag är 28) innan jag träffade en tjej via en dejtingsida för ett tag sen. Vi mailade ett tag innan vi sågs första gången för 2 veckor sen och det kändes ok. I lördags hade vi 3:e dejten och jag följde med henne hem. Var så hispig och nervig så det inte var sant när vi började kyssas i soffan och jag kände att jag måste berätta att jag inte gjort detta förut.

    Hon blev så paff att hon kom av sig helt och efter en stund sa hon att det inte kändes bra och ville att jag skulle gå. Hon sa också att vi inte skulle ses igen.

    Ni kanske kan gissa hur det kändes att vara så nära men ändå så långt borta.

    Var knäckt och kunde inte ens gå och jobba på måndagen. Nu har värsta chocken släppt och jag undrar nu hur vanligt är det egentligen att kvinnor absolut inte kan tänka sig en man som är oskuld när man är så här gammal? Är det vanligt eller var hon udda?

  • Svar på tråden Är det vanligt att kvinnor har problem med om en man är oskuld?
  • snuttplutt
    Anonym (g) skrev 2017-11-30 11:37:55 följande:
    Oroa dig inte. Jag tror inte att de är i majoritet.

    Det finns rätt många som är som jag och inte bryr sig det minsta. Det har ingen betydelse hur mycket sex man haft innan, eller med hur många, eftersom varje ny sexpartner är just NY. Man vet inget om hur den andra funkar eller hur man själv funkar tillsammans med dem.

    Jag har dejtat en del det senaste året och varit med tre killar som var närmre 40 och oskulder. Det var bara en av dem som gav fel vibbar och det var för att han var så oerhört porrskadad att han inte hade någon rimlig uppfattning om hur sex går till i verkligheten. Annars var de andra två trevliga killar och inte ett dugg sämre eller fumligare än killar med mycket erfarenhet.

    Om du känner dig obekväm med att säga innan att du är oskuld kan du alltid dra till med "det var ett tag sen sist". 
    EXAKT! det är ju så enkelt, bara att säga att det var längesen... och alla är unika, vad som funkade i sängen med en, kan vara helt annorlunda med en annan...

    en Fundering... många tjejer är trötta på killar som bara tänker på Sex...
    men killar som inte haft sex, de är inte värda så mkt (i Många tjejers ögon, inte Alla)
    kan det vara så att många killar en press att de ska vara sexuellt aggressiva, för det Förväntas av en Man?
    inte bara av andra män, utan även av Kvinnor, som vill ha nån erfaren
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Glugg) skrev 2017-11-29 22:10:08 följande:
    Hade jag varit i din sits, äldre oskuld hade jag också undanhållit det och ljugit i värsta fall så kvinnor fattar hur dömande de är om något som är totalt ofarligt? De borde vara mer dömande mot de som haft sex som kan sprida sjukdomar (kondom skyddar inte mot skabb, mot herpes, etc)
    En kvinnlig oskuld på 28 står inte heller så högt i kurs. Såvida man inte är religiös tror alla att det bara är att välja och vraka som tjej, men dels är det inte säkert att det finns nån som vill ha en och dels ska man ju ha sex med någon man tänder på, annars är det bara en plåga.

    Pepp till TS. Jag hade inte reagerat som denna tjej.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (JH) skrev 2017-11-30 11:20:28 följande:
    Helt enkelt för att jag inte lyckades träffa någon tjej innan. Vid vilken ålder går gränsen för att det forrtfarande ska vara ?acceptabelt? att vara oskuld för att inte vara avtändande?

    Uppenbarligen är det ett potentiellt problem för en hel del kvinnor. Hoppas de inte är i majoritet.
    Såklart! Det är liksom det som måste till. Jag förlorade oskulden när jag var 25. Ingen kille innan dess ville ha mig.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Youtoo4 skrev 2017-11-30 11:40:23 följande:

    Som vanligt på FL går inte dörren åt båda håll. Män skall vara självsäkra, ha humor, uppvakta och bekräfta kvinnan. För kvinnan räcker det med att vara kvinna.


    Du har uppenbarligen inte läst alla inlägg i tråden.
  • Anonym (njae)

    Jag skulle eventuellt ha reagerat som tjejen i TS. Inte för att det är något fel att vara oskuld - någon gång ska ju vara den första - men för att det är otroligt avtändande och trist med fumligt och tafatt sex.

    När vi hamnat på soffan och jag märkte att killen var väldigt nervös och inte visste vad han gjorde skulle jag nog börjat få kalla fötter. Men det kan ju vända och hade vi haft en trevlig dejt dittills skulle jag kanske inte avbrutit på en gång utan hoppats på att det hela skulle ta sig när vi blev varma i kläderna. Men om killen då stannar upp och berättar att han är oskuld skulle jag tolka det som att han försöker säga att han helt enkelt inte vet vad han håller på med och att det inte kommer att bli bättre. Och då säger han ju egentligen att om vi fortsätter så kommer det bara att handla om honom, hans nervositet och första upplevelse.

    Jag kan tycka om att ge någon annan njutning om det är en person jag har djupare känslor för, men om det är i början av dejtingfasen vill jag inte ha sex om det inte också är skönt för mig.

    Har däremot haft sex med en oskuld en gång. Det märktes dock inte alls på honom om han var nervös utan han sa bara någonting i stil med att "Bara så att du vet så har jag aldrig gjort det här förut så jag kanske inte är så bra på att tyda dina signaler. Du får gärna vara väldigt tydligt med vad du gillar och vad du inte gillar." Inget fantastiskt sex första gången (men inte heller dåligt och han hade bra koll på allt som hade med förspel att göra), men helt ok och han tog sig snabbt ;)

  • Anonym (njae)

    Kan ju tillägga att jag är i samma ålder som tjejen i trådstarten och att jag därför känner att min tid med fumliga pojkar är förbi. I den här åldern vill jag ha någon som, liksom jag, är trygg i sin kropp och sin sexualitet, som vet vad hen gillar och både kan ge och ta i sängkammaren.

    Kan tänka mig att flera kvinnor känner på liknande sätt och förstår att det då kan bli svårt för TS att komma över sin tröskel med osäkerhet pga begränsad erfarenhet av sexuella situationer. Men sex är ju så mycket mer än vaginal penetration och mycket kan man utforska på egen hand.

    Tror att TS kanske måste ta ansvar för sin egen sexualitet och inte vänta på att någon ska offra sig och "ställa upp" på att "ta" hans oskuld.

    TS: om din brist på erfarenhet av sex med andra inte skulle vara en så stor grej för dig så skulle det antagligen inte vara det för potentiella sexpartners heller.

  • Påven Johanna II
    Youtoo4 skrev 2017-11-30 11:40:23 följande:

    Som vanligt på FL går inte dörren åt båda håll. Män skall vara självsäkra, ha humor, uppvakta och bekräfta kvinnan. För kvinnan räcker det med att vara kvinna.


    Märkligt också att det är så accepterat och tillåtet för kvinnor och bland kvinnor att håna, smäda, välja bort och ogilla män som haft få eller ingen sexpartner medan det brukar vara förenat med många löften om utdragen och plågsam död för de män som luftar sina åsikter om kvinnor som haft många sexpartners. Det förra är okej, det senare oerhört illa sett.
  • Anonym (g)
    snuttplutt skrev 2017-11-30 11:50:36 följande:
    EXAKT! det är ju så enkelt, bara att säga att det var längesen... och alla är unika, vad som funkade i sängen med en, kan vara helt annorlunda med en annan...

    en Fundering... många tjejer är trötta på killar som bara tänker på Sex...
    men killar som inte haft sex, de är inte värda så mkt (i Många tjejers ögon, inte Alla)
    kan det vara så att många killar en press att de ska vara sexuellt aggressiva, för det Förväntas av en Man?
    inte bara av andra män, utan även av Kvinnor, som vill ha nån erfaren
    Jag tror att det finns ett problem i att många tjejer förväntar sig att killar ska ta initiativet när det kommer till sex. Som om det är en bild av mansrollen som vi inte riktigt blir av med. Att mannen liksom ska driva sexet. Jag hör det av många av mina vänner som är kompetenta, självständiga yrkeskvinnor och jämställda i vardagen att de ändå förväntar sig att mannen ska dominera mer i sängkammaren och att de ska kunna vara passiva på ett sätt som de inte är annars. Och då handlar det ändå om kvinnor som inte har läggningen att de är undergivna eller så.
  • Anonym (g)
    Anonym (njae) skrev 2017-11-30 13:29:54 följande:

    Kan ju tillägga att jag är i samma ålder som tjejen i trådstarten och att jag därför känner att min tid med fumliga pojkar är förbi. I den här åldern vill jag ha någon som, liksom jag, är trygg i sin kropp och sin sexualitet, som vet vad hen gillar och både kan ge och ta i sängkammaren.

    Kan tänka mig att flera kvinnor känner på liknande sätt och förstår att det då kan bli svårt för TS att komma över sin tröskel med osäkerhet pga begränsad erfarenhet av sexuella situationer. Men sex är ju så mycket mer än vaginal penetration och mycket kan man utforska på egen hand.

    Tror att TS kanske måste ta ansvar för sin egen sexualitet och inte vänta på att någon ska offra sig och "ställa upp" på att "ta" hans oskuld.

    TS: om din brist på erfarenhet av sex med andra inte skulle vara en så stor grej för dig så skulle det antagligen inte vara det för potentiella sexpartners heller.


    Jag håller inte med. Jag är äldre än så och jag upplever att sex med en ny person alltid i viss mån är fumligt. Det är ju en del av tjusningen. Att liksom treva sig fram och se vad som funkar med en ny människa. Jag gillar inte män som går på och "tar för sig" och tror att de vet exakt hur alla kvinnor funkar.
  • Anonym (g)
    Youtoo4 skrev 2017-11-30 11:40:23 följande:

    Som vanligt på FL går inte dörren åt båda håll. Män skall vara självsäkra, ha humor, uppvakta och bekräfta kvinnan. För kvinnan räcker det med att vara kvinna.


    Jag håller med till viss del. Jag tycker att det visar på att jämställdheten inte har kommit så långt som vi tror. Mansrollen är fortfarande till stor del skriven i sten. Kvinnor har större frihet nu att vara hur passiva eller dominanta de vill, samma gäller inte för män, än.
Svar på tråden Är det vanligt att kvinnor har problem med om en man är oskuld?