• Marie89

    Köpa melatonin från usa?

    Är det någon som har erfarenhet av att köpa melatonin från usa där det är receptfritt?

    Lillasyster sover grymt dåligt, storasyster, som har stora funktionsnedsättningar, hennes psykolog säger att han utan tvekan skulle skriva ut det till lillasyster om han fick, men han kan ju inte det då lillasyster inte är hans patient. Att be om melatonin på bvc är värre än att svära i kyrkan har jag märkt.

    Vill inte höra kommentarer om rätt och fel, jag tycker det är jättefel att ordna melatonin själv, MEN vi orkar helt enkelt inte längre och ser inga alternativ.

  • Svar på tråden Köpa melatonin från usa?
  • Mortiscia

    Små barn bör inte äta melatonin då det kan rubba den kemiska balansen. För vuxna skulle jag säga kör på.

  • Marie89

    Fast jag vet flera som har det utskrivet ifrån habiliteringen så det kan inte vara så farligt, bättre än att vi bryter ihop och gör nåt dumt en natt.

  • Långbenopluto
    Marie89 skrev 2017-11-30 12:06:03 följande:
    Fast jag vet flera som har det utskrivet ifrån habiliteringen så det kan inte vara så farligt, bättre än att vi bryter ihop och gör nåt dumt en natt.
    Fast har ni varit till en läkare ang barnets sömnproblem?

    Om inte, börja med det, skit i BVC.
  • Långbenopluto
    Marie89 skrev 2017-11-30 12:16:19 följande:
    Vart vänder jag mig då menar du? Har försökt på bvc
    Barnkliniken på ert sjukhus eller vårdcentralen.
  • Lisika
    Marie89 skrev 2017-11-30 08:57:12 följande:

    Är det någon som har erfarenhet av att köpa melatonin från usa där det är receptfritt?

    Lillasyster sover grymt dåligt, storasyster, som har stora funktionsnedsättningar, hennes psykolog säger att han utan tvekan skulle skriva ut det till lillasyster om han fick, men han kan ju inte det då lillasyster inte är hans patient. Att be om melatonin på bvc är värre än att svära i kyrkan har jag märkt.

    Vill inte höra kommentarer om rätt och fel, jag tycker det är jättefel att ordna melatonin själv, MEN vi orkar helt enkelt inte längre och ser inga alternativ.


    En psykolog kan inte skriva ut mediciner. En psykiatriker kan det, kanske det du menar? Många läkare, inklusive psykiatriker, skriver ut även till personer som inte är deras pågående patienter.

    Men du kan köpa Melatonin, behöver inte ens gå så långt som till USA. Jag köper från Mia Lundin shop, men det finns flera. För oss var det räddningen med äldstas sömn innan han fick diagnos och Melatonin på recept. Han har nu Melatonin på recept men föredrar ändå de här som vi köper från Mia Lundin. 

    BVC bör inte skriva ut sånt, då sömnproblem som kräver medicinering bör utredas och hållas koll på, på ett sätt som inte är BVC:s uppdrag.
  • Lisika
    Mortiscia skrev 2017-11-30 09:37:45 följande:

    Små barn bör inte äta melatonin då det kan rubba den kemiska balansen. För vuxna skulle jag säga kör på.


    Massor av små barn äter Melatonin och det går alldeles utmärkt och rubbar ingen kemisk balans. Melatonin är ett kroppseget hormon och har använts länge. Det är väl studerat och ger nästan inga biverkningar och ger inte negativ påverkan på lång sikt. 

    Men Melatonin ska användas under översyn av läkare, främst för att sömnproblem i den kalibern ofta beror på något underliggande som behöver utredas. Många barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och barn med hjärnskador har nedsatt produktion av Melatonin och behöver tillskott för att kunna sova. 
  • Marie89

    Tack för ditt svar lisika!! Ska kolla in den shoppen och även ringa barnkliniken. Tror psykologen på habiliteringen kan skriva ut melatonin, han sa att han hade kunnat det om det var min stora flicka som hade problem med sömnen.

  • Manic Monday
    Mortiscia skrev 2017-11-30 09:37:45 följande:

    Små barn bör inte äta melatonin då det kan rubba den kemiska balansen. För vuxna skulle jag säga kör på.


    Vad får du det ifrån? Rubbar kemisk balans?
  • Manic Monday
    Lisika skrev 2017-11-30 13:39:09 följande:
    Massor av små barn äter Melatonin och det går alldeles utmärkt och rubbar ingen kemisk balans. Melatonin är ett kroppseget hormon och har använts länge. Det är väl studerat och ger nästan inga biverkningar och ger inte negativ påverkan på lång sikt. 

    Men Melatonin ska användas under översyn av läkare, främst för att sömnproblem i den kalibern ofta beror på något underliggande som behöver utredas. Många barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och barn med hjärnskador har nedsatt produktion av Melatonin och behöver tillskott för att kunna sova. 
    Exakt.
Svar på tråden Köpa melatonin från usa?