• ShibaLover67

    Vilken försäkring har ni för er hund?

    God dag!

    Sitter och ser över mina försäkringar på jyckarna och har tidigare kört med Agria för dem har verkat som mest stabil, men nu hittade jag en hemsida där dem jämför hundförsäkringar och verkar ju finnas en hel del intressanta alternativ där ute.

    Läste även om digitala veterinärbesök? Är det värt det? Någon som har någon erfarenhet om det? 

    All hjälp vore uppskattad!

  • Svar på tråden Vilken försäkring har ni för er hund?
  • Deceree1

    Agria. Det har jag alltid haft. Vad har du för ras? Nu för tiden verkar det som att det finns specialförsäkribfar för raser. Vet inte om Agria har det så. Mvh

  • Aniiee

    Jag har folksam till mina. gillar inte agria....

    Digitala veterinarbesök? Nej, det skulle jag aldrig slösa pengar på. 


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • riboflavin

    Jag har Folksam till två av dem, och Agria till en för att det är det enda bolag som nyförsäkrar såpass gamla hundar som han var när jag fick honom. Jag gillar inte heller Agria egentligen, de har krånglat en del. Folksam har aldrig strulat.

    Jag hade inte valt till digitala veterinärbesök om det inte ingick, men eventuellt utnyttjat om jag inte jobbade med djurvårdare och har ett antal veterinärer runt mig dagligen som kan tillfrågas om råd.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Deceree1

    Om man byter försäkring och hunden har en gammal skada så tar inte det nya försäkringsbolaget den sjukdomen eller vad de nu kan vara

  • Dexter dot com

    Har haft Agria men ogillar att det alltid var tjafs och strul + att dom var väldigt mycket dyrare än Folksam som jag har nu. Enda skillnaden är att Folksam sänker veterinärvården när hunden blir äldre men jag har en bra buffert om något inträffar och jag skulle förmodligen inte låta en gammal genomgå större operationer eller långvariga behandlingar.

Svar på tråden Vilken försäkring har ni för er hund?