• Anonym (Sjukstuga)

    Årets influensa hur?

    Någon som har eller haft årets influensa? Vilka symtom? Hur vet man att det är den?

    Har 3 barn som däckat i eftermiddag en efter en. Hög feber kom från ingenstans. Ont i kroppen, lite magont (kunnat äta och dricka dock), frossa, yrsel, små hostiga och ont i ögonen.

  • Svar på tråden Årets influensa hur?
  • Anonym (Sjukstuga)

    Jo jag misstänker den. Barnen har aldrig haft såhär vad jag minns. Detta är ingen vanlig förkylning för ingen av dom är direkt snoriga. Det kommer kanske det också... Lite rethosta har jag märkt. Blev så chockad att det bara hoppade på alla tre samtidigt..

  • aerial

    Jag hade influensa i november. Feber i tio dagar, förkylning, halsont, öronkatarr och lock för öronen i tre veckor efteråt. Hade heller ingen röst på fyra dagar. Längesen jag var så pass sjuk i vuxen ålder.

  • Anonym (Sjukstuga)

    Alltså feber kommer och går på runt 39-40 på dom. De är jätte trötta och vill helst bara ligga eller sitta. Ingen direkt aptit. Försöker peta i dom frukt bröd och massa dricka. De klagar på magont men allas magar är okej inga diarréer eller kräkningar. Frusna.

    Jag vet inte hur influensan ter sig därför jag skriver här ??

  • Anonym (Sjukstuga)

    Skulle jag inte skrivit... En av dem kräktes

  • Anonym (Usch)

    Febertoppar medför ALLTID kräkning hos min första.

    Det måste inte vara magsjuka för det. Däremot tycker jag man märker på kräkningarna om det är magsjuka.

    Höstens o vinterns förkylningar har medfört mycket tjocka näsor och jobbigt snor här hemma. Dock undrar jag om inte det är influensan mina två tjejer åkt på då det är riktig skräll hosta långvarigt. Dock tjockt grönt snor även här.

Svar på tråden Årets influensa hur?