Inlägg från: Anonym (Hmmmmm...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmmmm...)

    Inte ok för män att rata tjejer för att de legat runt men....

    Anonym (.) skrev 2017-12-10 15:28:32 följande:
    Fast ingen man klagar ju på en kvinna innan de har sex med henne om det vankas sex.

    I princip inte en enda man gillar att ha en flickvän som knullat runt, och i det är män alla exakt lika, så det finns inga av de grupper som du refererar till. 

    Däremot finns det drösvis av män som säger att de är ok med det, och av det enkla skälet som man kan utläsa i ditt korta meddelande ovan.

    Det är ju helt tidlöst.

    "Men kommer du att respektera mig imorgon."
    "Självklart av med trosorna nu."

    Så har det låtit i alla tider och kommer alltid att låta, även om orden ändras.
    Definiera "knulla runt"
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-10 16:18:00 följande:
    Så män vill ha den snälla SÖTA grannflickan trots att de själva inte tillhör de HETA intressanta männen, varför nöjer sig inte de slätstrukna ointressanta männen sig med de tråkiga mindre snygga grannflickorna 
    Precis! Alla män vill ha samma tjejer. De vill ha söta och vackra kvinnor, hur fula de själva än är själva. Har en bekant som är tjock, stripigt hå, luktar konstant svett, ingen utbildning, lågt IQ... Vad letar han för tjejer? Jo supersnygga unga kvinnor såklart. Är dessa intresserade av honom? Nej. Själv dissar han tjejer som är på samma nivå som han. Ett par har tagit kontakt, men såna vill han inte ha.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Trams) skrev 2017-12-10 19:17:12 följande:
    Jaha. Jag och min man har inte ens frågat varandra hur många vi har haft sex med innan vi träffades trots att vi hängt ihop i ett halvt årtionde nu.Ingen av oss är särskilt intresserad av den andras tidigare sexliv helt enkelt. Har du någonsin hört något så konstigt? Så mycket för dina teorier om "alla män".

    Dina teorier om "alla kvinnor" är ju nästan ännu roligare. Kvinnor som vill ha sex bara för att de helt enkelt tänder på mannen och gillar att ha sex har oftast inget behov av att han ska "respektera" dem på något gammaldags sätt nästa dag om man nu inte med respektera menar helt självklara saker som att han inte ska springa runt och sprida rykten om att hon är en billig hora.

    Men hur många män över 20 gör det, bortsett från de som lever i någon hederskultur eller liknande? Ett litet fåtal bittra män som egentligen hatar kvinnor men älskar internet kanske?
    Dessa män fattar tyvärr inte att även kvinnor gör så - att de har detta behov och vill leva ut det.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Märkligt) skrev 2017-12-11 04:46:50 följande:

    Eftersom TS verkar anse att den som ska vara hans flickvän inte ska ha legat med många, så får jag en bild i huvudet av att han på tionde dejten, när tjejen äntligen ligger i hans säng (efter att ha hållit på sig som en "fin flicka), blir intervjuad av TS efter sexet:

    "Jo.. tänkte på, hur många killar du har varit med..?"

    Tjejen: "Ja.. inte alls många, tycker det är bättre att spara sig till ngn speciell... som du".

    TS tänker: "Nice.. flickvänsmaterial".

    Tjejen tänker : "Haha, jag gillar honom, men tror han att jag är så korkad så jag svarar med sanningen på den frågan. Inte så gammaldags och trångsynta som de flesta män är. Man har väl varit med förr.... "

    Kvinnans list kommer alltid övergå mannens förstånd. Är rätt sannolikt att TS kan ha varit i flera relationer där tjejerna haft betydligt fler sexpartners än vad de ger sken av. Just pga attityder som TS och många andra män visar. Vi tjejer behöver också sex när vi är singlar och det tänker vi inte göra avkall på för några gamla 1800-talsattityder.....


    Eller så är tjejen som jag - som faktiskt bara varit med tre - "fy vilken sunkig kvinnosyn han verkar ha" och dumpar honom.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Elin) skrev 2017-12-11 09:01:27 följande:

    Är det är den nya ursäkten för manliga, asociala evighetssinglar att inte anstränga sig?
    Tidigare ursäkter:
    * Killar föredrar machosvin, och eftersom jag är snäll är det inte ens någon idé att jag försöker.
    * Häradsbetäckarteorin - Några få killar får alla tjejer, så det är ingen idé att jag försöker.
    Och nu, oskuldsteorin. Eftersom tjejer inte gillar oskulder, är det ingen idé att jag försöker.
    Det finns liksom en röd tråd. Det är fel på alla andra utom en själv.

    Skärpning! Ni är inte ensamma oskulder för att omvärlden har konstiga idéer. Orsaken är att ni rannsakar er själva,  anpassar er till verkligheten och gör ansträngningarna som krävs. Visst, vissa är introverta, men om du vill hitta någon får du faktiskt bita ihop och göra arbetet som krävs. Ingen vettig tjej (och om du siktar in dig på nån som är dum i huvudet får du skylla dig själv) ratar någon som är oskuld. Jag har inte gjort det, mina väninnor har inte gjort det och flickvänner till mina killkompisar (som jag vetat varit oskulder länge) har inte gjort det. 


    Dessutom: ALLA har ju varit oskulder en gång i tiden. Även häradsbetäckaren. Det är med andra ord inte ett hållbart argument (förutom att det är lögn).
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Trams) skrev 2017-12-11 09:48:29 följande:
    Du är så otroligt förutsägbar att det är svårt att hålla sig för skratt. I det åsiktspaket du har ingår naturligtvis vanföreställningen att alla kvinnor får ligga hur mycket de vill, när de vill.

    I själva verket finns det många kvinnor som inte alls får ligga så mycket de vill eller som rent av aldrig får ligga därför att de är fula, töntiga, mesiga, saknar social kompetens eller någon annan orsak.

    Skillnaden är att dessa kvinnor bombar inte sönder internet med darwinismstinkande konspirationsteorier om att det är naturens eller samhällets fel att de inte får ligga.

    Istället väljer de att skapa sig ett så bra liv som möjligt ändå, trots frånvaron av sex. Eller så gör de det bästa av det utseende de har och / eller utvecklar sin personlighet och charm vilket ofta väger upp ett fult utseende och får på så sätt i många fall trots allt ligga även om de är fula.

    De strategierna borde killar som inte får ligga också prova eftersom de är betydligt mer konstruktiva.
    Right on! Så bra! Jag är en av dessa tjejer. Jag förlorade oskulden när jag var 25. Sen var jag singel i 10 år.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Elin) skrev 2017-12-11 12:20:17 följande:
    Vilken varm och gosig offerkofta du har stickat till dig själv. 

    Fler killar än tjejer vill ha KK:s eller ONS, så om mängder av killar siktar in sig på de betydligt färre tjejerna som bara vill ha löst sex så kommer de säkerligen få hård konkurrens och bli ratade för att de inte är tillräckligt skillade. Det blir ju per automatik skevt när killar vill ha sex utan känslor och tjejer vill ha känslor för att ha sex. Om ni söker er utanför den bubblan saker annorlunda.

    Nästan alla tjejer vill ha en riktig relation. En där man faller för personen och vill ge det en chans för långsiktighet. Varför skulle oskuldsgrejen vara så viktig då? Det finns tid att öva upp något och man är kär i personen. Jag vet flera killar som blev av med oskulden sent, och när de väl hittade tjejen som de ville vara med så var det uppenbarligen inget problem. Alla är gifta och har barn nu. 

    Ja, killar förväntas vara aktiva. Det finns förväntningar på tjejer också. Men acceptera det för fan, och gör det bästa av situationen, istället för att sitta isolerad och gnälla över att det är kört på förhand.
    Alla ofrivilliga evighetssingelmän som jag har träffat har haft uppenbara brister i attityd som orsakat tillståndet. Det har inte handlat om att omvärlden varit fel. Har hjälpt 3 killkompisar (som var oskulder efter 30) att få till det med bra tjejer. Det gick fort när de gjorde rätt. Hade de fortsatt på sin egen ynkliga strategi så hade de fortfarande varit ensamma.

    Att bara skicka iväg sopiga meddelanden på div. sunkiga dejtingsajter är liksom ingen framgångsstrategi som jag rekommenderar någon, så jag fattar inte varför många tror att de har uttömt sina möjligheter när de försökt sig på det och misslyckats.
    Och om tjejer väljer att ha ännu minmdre sex, att hålla på sig, kommer killar också att få mindre sex.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Överste Senap skrev 2017-12-11 14:09:07 följande:
    Märkligt nog verkar det finnas kvinnor som ratar pga av just att de är oskulder. Se denna tråd:

    www.familjeliv.se/forum/thread/78233318-ar-det-vanligt-att-kvinnor-har-problem-med-om-en-man-ar-oskuld

    Det märkliga är inte bara kvinnan som TS råkade ut för utan hur många kvinnor som säger att de skulle gjort exakt likadant.

    För mig är historiken helt ointressant så länge partnern är trogen och rätt i övrigt.
    Mhm. ETT exempel kanske inte är ett tecken på att det är vanligt.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Haha) skrev 2017-12-11 18:49:46 följande:
    Det spelar inte så stor roll. Du kommer aldrig hitta en motsvarighet hos det andra könet.

    Det skulle aldrig aldrig aldrig hända att en 28-årig kvinna går på tre dejter med en man och när hon på tredje dejten nervöst berättar för mannen att hon är oskuld så drar han sig ur och vill inte träffa henne mer.

    Förr eller senare måste man, oavsett man är djupt troende kristen, feminist eller muslim, lägga sin tro och vidskepelse åt sidan och inse att det finns avgörande biologiska skillnader mellan män och kvinnor.

    Kvinnor undviker av biologiska skäl män som är oerfarna medan män av lika biologiska skäl mer än gärna söker sig till kvinnor som är oskulder/oerfarna.

    Det är ur denna biologiska drift som synen på kvinnan som någon som ska hålla på sig och inte vara lösaktig växt fram parallellt i varenda kultur över hela jordklotet.
    Du menar den biologiska drift som får kvinnor att vilja bli gravida och som får dem att välja den man de tro kan ge de bästa barnen? Fast du tycker att de ska bortse från denna drigt och stanna hemma och sedan välja en man de inte tycker har rätt kvalitet för att det är synd om denne? Knasigt.

    Biologiskt vill män ha sex med vem som helst medan kvinnorna väljer den bäste. Mentalt kan mannen vilja vara säker på att avkomman är hans, men hans fysik skiter i det, bara generna sprids vidare.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Mella) skrev 2017-12-12 10:49:20 följande:
    Men då blir det ju färre barn per tidmängd för en kvinna, jämfört med invandrare. Alltså det går fortare för dem att bli fler. Och då kommer befolkning i deras kultur öka, för varje generation, svenskars minska, sen är det en tidsfråga innan de har majoritet.
    Ja, samtidigt som detta händer kommer det ständigt in fler. Tyvärr från länder där man (både män och kvinnor) har en enligt mig dålig kvinnosyn.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-12 11:31:09 följande:
    Vi har ju legat kring 2 barn per familj sedan 60-talet så det är knappast så att dvi skulle börja skaffa stora familjer för att invandrare skaffar fler barn. 
    ...och då blir de med invandrarbakgrund till slut fler.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-12 12:34:40 följande:
    Det går ju knappast går att tvinga människor att skaffa fler barn än de vill ha eller tvinga singlar till tvåsamhet och familjebildning inte heller går det att hindra folk att skaffa många barn.
    Nej precis. Då får man minska invandringen.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Elin) skrev 2017-12-12 12:35:56 följande:
    Det är ingen motsättning att tycka att det är bra att kvinnor har grundläggande mänskliga rättigheter och att samtidigt erkänna att män inte har samma förutsättningar som kvinnor att locka en partner. Att få en partner och sex är ingen mänsklig rättighet.

    Att återigen göra kvinnor till slavar (lyfta fram ett äktenskap som hon är ekonomiskt låst i) är iaf ingen elegant lösning. 
    Mansöverskott, mäns förväntningar och att män tillåter sig vara brottslingar är problem som måste hanteras på flera sätt. Men det är patriarkala strukturer som har satt oss i den här oredan, så det är knappast lösningen på något.

    Hårdare straff mot brott, bättre undervisning (som lär pojkar vettigare förväntningar och normer), terapi för folk som mår dåligt, tekniska lösningar som ersätter mänskliga relationer osv osv osv. Tuff skit för killarna som blir över, men så blir det när folk tar idiotiska beslut. Världskrigen skapade överskott av kvinnor när det begav sig.
    Detta plus omedelbart stopp för abortering av flickfoster.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-12 13:01:39 följande:
    Nu kollar man ju inte kön före aborter förutom när man det  finns risks för våra könsbundna genetiska sjukdomar.
    Jaså, så de går bara på känn när de aborterar flickfoster i Indien och Kina?
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-12 13:05:28 följande:
    Fast de ensamma äldre utan erfarenhet får ju inte inte lättare att få familj för att det finns färre invandrare eftersom majoriteten av alla väljer en partner utifrån attraktion och inte för att slippa leva som singel.
    Nej, men den jag citerade menade att svenskar så småningom kommer att vara i minoritet eftersom invandrare föred fler barn. Lösningen blir då att minska invandringen.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-12 13:25:44 följande:
    Trodde i min enfald att vi pratade om Sverige eftersom tråden handlar om män som ratar kvinnor som gillar sex och kvinnor som inte är intresserade av vuxna män som aldrig haft sex. För det är väl knappast så att sveska kvinnor söker en partner i Indien eller Kina
    Nån sa att mängden män i hela världen är större än mängden kvinnor, och det beror bland annat på att man aborterar flickfoster. Det var det jag kommenterade.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Haha) skrev 2017-12-12 14:57:34 följande:
    Det är inte omöjligt, men vi ser inte någon lika tydlig trend på det.

    I Sverige dag lever en kvarts miljon unga människor under så kallat hedersförtryck. Det är en mycket kraftig ökning på bara några år och det drabbar inte minst flickor och unga kvinnor.

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/knnm9/forskare-240-000-unga-i-sverige-kan-vara-drabbade

    Tiotusentals flickor och kvinnor i Sverige är könsstympade.

    www.hedersfortryck.se/hedersfortryck/vad-ar-hedersrelaterat-vald-och-fortryck/statistik/

    Jag vet att många på Familjeliv har svårt för siffror, matematik och logiskt tänkande, men jag tror inte man direkt behöver vara raketforskare för att inse att framtiden för Sveriges kvinnor kommer vara radikalt annorlunda mot vad många idag är vana vid.

    Kvinnor år 2100 i Sverige kommer inte ha i närheten av de friheter som kvinnor hade hundra år tidigare. Kanske inte ens samma friheter som kvinnor hade år 1900 eller ens på 1800-talet. Inte med den utveckling vi ser just nu.
    Tyvärr kommer du att få rätt om vi inte stoppar invandringen och lyckas integrera de som är här - eller ännu hellre assimilera dem (vilket givetvis blir svårare ju fler som kommer in i landet). Av den anledningen vill jag ha ett totalstopp för invandring under överskådlig tid. Vi har gjort vårt för decennier framåt.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-12 15:11:46 följande:
    Varför skulle sekulära kvinnor drabbas av hur de religiösa lever.
    Tyvärr kommer den kvinnosynen att sippra ut i hela samhället. Även ickereligiösa i Polen drabbas ju av den katolska kyrkas kvinnosyn eller hur!?
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Gung Ho skrev 2017-12-12 20:36:21 följande:
    Inget land ser ut som idag i all framtid! Imponerande förutsägelse, eller inte..
    Haha har faktiskt en poäng (det enda jag håller med honom om). Många verkar leva i tron att så som det är nu kommer det alltid att vara, men så är det givetvis inte. Sveriges välstånd och vår välfärd kan mycket väl vara en parentes i historien. Om allt fler som måste försörjas släpps in i landet blir det mycket mindre att dela på. Om många med en helt annan kvinnosyn släpps in i landet kommer kvinnosynen i Sverige att på sikt försämras. Särskilt som det inte verkar finnas minsta intresse av att assimilera de som kommer hit. I och för sig bor det så många med utländsk bakgrund här redan så det kanske inte går längre.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Trams) skrev 2017-12-18 11:38:01 följande:
    Javisst finns det en stark våldtäktskultur i Centralasien och Afrika men den drabbar inte bara tjejer och kvinnor. Otroligt många män är hiv-smittade i dessa delar av världen, varför är de det tror du?
    Jag tror att de är det för att de går till prostituerade.
Svar på tråden Inte ok för män att rata tjejer för att de legat runt men....