• Anonym (Einstein)

    Att bete sig omoget=se yngre ut?

    Jag har sett ett samband mellan beteende och utseende på lite äldre personer, främst/enbart på kvinnor men det gäller kanske även män?

    Det är att är man omogen till sättet så åldras man inte på samma sätt, utan ser även yngre ut.

    Jag vet en tjej på 33 vars närmsta vänner är 10-15 år yngre. Inga barn, unga vänner, unga pojkvänner, jävligt omogen, vill inte växa upp...och hon ser fan inte ut att vara mer än 20 själv.

    En annan tjej jobbar som strippa, är 39 (!!!) år. Bara unga tjejer som kollegor, mycket motion (både gymträning och i jobbet). Visst det är mycket smink men det enda i plastikväg hon gjort är brösten. Kropp som en väldigt vältränad 20åring, supersexig och ett väldigt ungdomligt beteende, nästan som fjortismentalitet, på samma nivå mentalt som sin drygt 20åriga dotter och det verkar funka!

    En tredje tjej är 31. Lever på pappas pengar, reser runt till olika fina coola ställen, shoppar, går på fina fester, och är mentalt kvar på samma nivå som när hon var 20, och ser ut som 20.

    Men sedan har vi oss vanliga som kanske har barn, ansvar, karriär, vi som lever som den ålder vi är i, och vi ser ut att vara så gamla vi är eller äldre.

    Så för att hålla sig ung har jag fattat att det gäller att bete sig ungt och leva som om man vore ung, inte mogna, inte växa upp, då kan man se ung ut även om man är 40!

  • Svar på tråden Att bete sig omoget=se yngre ut?
  • Meriall

    Eller så mognar vissa personer sent både till utseende och mentalitet, pga av någon faktor som styr båda grejer. 

  • CityDad

    Varför är det så viktigt för dig att verka ung? Sjukt ju.

  • Klaralokghdy